Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

De ce e bine sa mancam prune uscate

de Elena-Alina Constantinescu 18 Nov 2015

De ce e bine sa mancam prune uscate

Prunele uscate contin vitamina A, C si grupul B, fibre, potasiu, cupru, calciu, magneziu, seleniu, fier. Proprietatile lor antioxidante au fost indelung studiate de specialisti.

Fructele uscate sunt surse excelente de fibre solubile, au un indice glicemic scazut si previn afectiunile cardiovasculare si inflamatiile interne. Fibrele ajuta la normalizarea nivelului de zahar din sange, jucand un rol important in prevenirea si tratarea diabetului de tip 2.

Sunt sarace in calorii si spre deosebire de fructele proaspete, se pot pastra un timp indelungat, putand fi achizitionate pe toata perioada anului. Prin continutul de fibre inhiba pofta de mancare.

Pe langa faptul ca ajuta tranzitul intestinal, mai sunt cunoscute si pentru abilitatea lor de a preveni constipatia.

Un alt avantaj al consumului de prune il reprezinta faptul ca sporesc, prin vitamina C, capacitatea de absorbtie a fierului. Datorita continutului natural de zaharuri, prunele au proprietati energizante. Ele pot alunga oboseala sau senzatia de stres.

De asemenea, prin continutul de potasiu mentin presiunea sangelui la limite normale si previn accidentele vasculare cerebrale.

Prunele uscate mai contin resveratrol, un antioxidant de 5 ori mai puternic decat betacarotenul, de 50 de ori mai puternic decat vitamina E si de 20 de ori mai puternic ca vitamina C. Este de mare folos pentru ca elimina celulele deteriorate care afecteaza memoria.

Medicii recomanda persoanelor care au probleme cu glicemia sa le consume cu moderatie.

Sursa: Agerpres
Foto: www.stapleton-spence.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"De ce e bine sa mancam prune uscate"

8 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"De ce e bine sa mancam prune uscate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

de Elena-Alina Constantinescu 12 Ian 2017

Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia tinerilor cu privire la existenta pe piata a unor bauturi energizante, care au un continut ridicat de zahar si conservanti artificiali. [detalii]

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

de Elena-Alina Constantinescu 11 Ian 2017

Dieta sanatoasa si echilibrata are un rol deosebit de important in mentinerea sanatatii, mai ales acum, in aceasta perioada, in care gerul, vantul si zapada au pus stapanire pe tara noastra. [detalii]

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Dec 2016

Risipa de alimente la consumatori creste in perioada sarbatorilor pe seama traditiei de a avea pe masa alimente diverse si in cantitati mai mari decat de obicei. Totusi, acest obicei neprietenos cu mediul poate fi corectat prin informare si constientizare asupra problemei risipei alimentare si, mai ales, printr-un consum rational si responsabil. [detalii]

Topul celor mai bune alimente antistres

Topul celor mai bune alimente antistres

de Elena-Alina Constantinescu 27 Dec 2016

Alimentatia are un rol esential in lupta impotriva stresului. Fructele, legumele, pestele, nucile si semintele sunt eficiente in lupta impotriva stresului, datorita continutului bogat de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea echilibrului general al organismului. Include in dieta zilnica aceste alimente pentru a avea o dispozitie mai buna. [detalii]

6 idei pentru un mic dejun sanatos

6 idei pentru un mic dejun sanatos

de Elena-Alina Constantinescu 14 Dec 2016

La micul dejun trebuie sa consumam fructe si legume deoarece au un continut crescut de fibre si produc rapid o senzatie de satietate. Mai mult, foarte importante sunt si lactatele si cerealele integrale, ele regland colesterolul si tensiunea arteriala. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (3 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.