Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

De ce este important sa mananci dimineata

de Elena-Alina Constantinescu 11 Nov 2015

De ce este important sa mananci dimineata

Persoanele care mancanca in fiecare dimineara au niveluri mai mici de insulina si glucoza in sange. Mai mult, sustin cercetatorii, micul dejun poate preveni instalarea diabetului si a bolilor de inima.

Cercetatorii de la Universitatea din Tel Aviv, Israel, au realizat un studiu la care au participat 93 de femei obeze, care au consumat fie un pranz copios, fie o cina bogata, pe parcursul a 12 saptamani.

Voluntarele au fost impartite in 2 grupuri: primul grup consuma 700 de calorii la micul dejun, 500 la pranz si 200 la cina. Al doilea, 200 de calorii la micul dejun, 500 la pranz si 700 de calorii la cina.
In  medie, pe zi consumau 1.400 de calorii.

Astfel, grupul care a optat pentru un mic dejun copios a inregistrat o scadere a nivelurilor de grelina, un hormon al apetitului.

Dupa incheierea studiului, persoanele care au optat pentru un mic dejun bogat au pierdut in greutate, in medie, 8,6 kilograme. Voluntarele care au optat pentru o cina copioasa au slabit, in medie, 3,5 kilograme.

De asemenea, circumferinta taliei s-a redus cu 8,3 centimetri in cazul primului grup, comparativ cu 3,8 centimetri in grupul al doilea.

Profesorul Jakubowicz a precizat: "consumul de alimente potrivite la momentele nepotrivite nu te ajuta sa pierzi in greutate, din contra, vei acumula kilograme in exces."

Alimentatia echilibrata are o contributie importanta in gestionarea obezitatii si promovarea unui stil de viata sanatos.

Micul dejun servit in fiecare dimineata ne ajuta sa ne mentinem greutatea sub control, asigura senzatia de satietate pentru mai multe ore si imbunatateste capacitate de concentrare.

"Micul dejun reprezinta cu siguranta unul dintre cele mai simple si eficiente moduri de a manca sanatos. Trebuie sa ne însusim faptul ca micul dejun servit în fiecare dimineata ne ajuta sa ne controlam mai bine greutatea si sa consumam o cantitate mai mare de fibre, calciu, vitamina A si C si mai putine grasimi si colesterol. Mai mult decat atat, persoanele care iau în fiecare dimineata micul dejun vor fi mult mai active si vor avea o capacitate de concentrare mult mai buna în prima parte a zilei", a declarat pentru Agrepres prof. univ. dr. Nicolae Hancu, membru de onoare al Academiei Romane

Sursa: dailymail.co.uk
Foto: pixabay.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"De ce este important sa mananci dimineata"

3 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"De ce este important sa mananci dimineata"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.