Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

De ce sa mananci in aceasta primavara cat mai mult spanac

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2016

De ce sa mananci in aceasta primavara cat mai mult spanac

Spanacul este o sursa excelenta de vitamina C, vitamina K, vitamina A (sub forma de carotenoide), mangan, acid folic, cupru, calciu. Primavara este bine sa-l consumati cat mai des posibil. Pentru a beneficia de toate proprietatile sale, adaugati-l in salate, sandwich-uri, smoothie-uri.

Consumul crescut de potasiu este asociat cu un risc redus de accident vascular cerebral, scaderea tensiunii arteriale, combaterea pierderii masei musculare si osoase si prevenirea formarii pietrelor la rinichi. In cadrul unui studiu, persoanele care au consumat 4.069 miligrame de potasiu pe zi au scazut cu 49% riscul de deces din cauza unei boli de inima.

Vitamina K este un factor esential in coagularea sangelui, iar lipsa ei poate provoca hemoragii. Vitamina D este importanta pentru densitatea minerala a oaselor.

"Riscurile de a dezvolta astm sunt mai mici la persoanele care consuma o cantitate mare betacaroten", a spus Megan Ware, nutritionist dietetician.

Specialistii au constatat o reducere a simptomelor la persoanele cu astm. Astfel, cei care au efectuat exercitii intense de sapte minute dupa ce au consumat 64 mg de betacaroten s-au simtit mult mai bine. "Multi oameni cred in mod eronat ca doar in fructele si legumele portocalii se gaseste betacaroteul, dar este important de stiut ca si spanacul este o sursa excelenta", a completat nutritionistul.

Sa nu uitam ca spanacul imbunatateste vederea. Spanacul este o sursa buna de carotenoide (luteina si zeaxantina), care ajuta la prevenirea degenerarii maculare si cataractei. Studiile au aratat ca cei care au mancat spanac de trei ori pe saptamana au avut un risc cu 43 la suta mai mic de a dezvolta boli oculare.

Luteina, zeaxantina, neoxantina si violaxantina sunt prezente in cantitati foarte mari in spanac. Acest antioxidanti sunt de mare ajutor si in lupta impotriva cancerului.

Spanacul ar putea fi o solutie pentru persoanele care doresc sa slabeasca, scazand pofta de dulciuri.

Este recomandat persoanelor care sufera de diabet datorita continutului de acid alfa lipoic, care s-a dovedit ca reduce nivelul de glucoza din sange.

Vrei sa ai un par frumos si sanatos? Manca mai mult spanac! Spanacul este bogat in vitamina A, esentiala pentru hidratarea optima a scalpului si stoparea caderii parului. Vitamina A este, de asemenea, necesara pentru regenerarea tesuturilor.
In plus, acest nutrient reduce efectele nocive ale radicalilor liberi, care au un impact negativ asupra pielii.

Sursa: livescience.com
Foto: pixabay.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"De ce sa mananci in aceasta primavara cat mai mult spanac"

9 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"De ce sa mananci in aceasta primavara cat mai mult spanac"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (3 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.