Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

De ce sa mananci in aceasta primavara cat mai mult spanac

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2016

Tags: spanac detoxifiere dieta cancer


De ce sa mananci in aceasta primavara cat mai mult spanac

Spanacul este o sursa excelenta de vitamina C, vitamina K, vitamina A (sub forma de carotenoide), mangan, acid folic, cupru, calciu. Primavara este bine sa-l consumati cat mai des posibil. Pentru a beneficia de toate proprietatile sale, adaugati-l in salate, sandwich-uri, smoothie-uri.

Consumul crescut de potasiu este asociat cu un risc redus de accident vascular cerebral, scaderea tensiunii arteriale, combaterea pierderii masei musculare si osoase si prevenirea formarii pietrelor la rinichi. In cadrul unui studiu, persoanele care au consumat 4.069 miligrame de potasiu pe zi au scazut cu 49% riscul de deces din cauza unei boli de inima.

Vitamina K este un factor esential in coagularea sangelui, iar lipsa ei poate provoca hemoragii. Vitamina D este importanta pentru densitatea minerala a oaselor.

"Riscurile de a dezvolta astm sunt mai mici la persoanele care consuma o cantitate mare betacaroten", a spus Megan Ware, nutritionist dietetician.

Specialistii au constatat o reducere a simptomelor la persoanele cu astm. Astfel, cei care au efectuat exercitii intense de sapte minute dupa ce au consumat 64 mg de betacaroten s-au simtit mult mai bine. "Multi oameni cred in mod eronat ca doar in fructele si legumele portocalii se gaseste betacaroteul, dar este important de stiut ca si spanacul este o sursa excelenta", a completat nutritionistul.

Sa nu uitam ca spanacul imbunatateste vederea. Spanacul este o sursa buna de carotenoide (luteina si zeaxantina), care ajuta la prevenirea degenerarii maculare si cataractei. Studiile au aratat ca cei care au mancat spanac de trei ori pe saptamana au avut un risc cu 43 la suta mai mic de a dezvolta boli oculare.

Luteina, zeaxantina, neoxantina si violaxantina sunt prezente in cantitati foarte mari in spanac. Acest antioxidanti sunt de mare ajutor si in lupta impotriva cancerului.

Spanacul ar putea fi o solutie pentru persoanele care doresc sa slabeasca, scazand pofta de dulciuri.

Este recomandat persoanelor care sufera de diabet datorita continutului de acid alfa lipoic, care s-a dovedit ca reduce nivelul de glucoza din sange.

Vrei sa ai un par frumos si sanatos? Manca mai mult spanac! Spanacul este bogat in vitamina A, esentiala pentru hidratarea optima a scalpului si stoparea caderii parului. Vitamina A este, de asemenea, necesara pentru regenerarea tesuturilor.
In plus, acest nutrient reduce efectele nocive ale radicalilor liberi, care au un impact negativ asupra pielii.

Sursa: livescience.com
Foto: pixabay.com




Spune-ne opinia ta despre
"De ce sa mananci in aceasta primavara cat mai mult spanac"

10 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"De ce sa mananci in aceasta primavara cat mai mult spanac"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

de AlegeSanatos.ro 11 Iul 2019

Alimentele bogate in vitamina C sunt extrem de importante pentru corpul nostru, ajutandu-ne organismul sa capete o imunitate sporita si, in acelasi timp, sa lupte cu diverse afectiuni. Consumand alimente bogate in vitamina C vom reusi sa prevenim sau chiar sa tratam raceala, infectiile, bolile de inima si chiar sa ajutam vasele de sange sa functioneze mai bine. In plus, vitamina C joaca un rol important in sintetizarea diverselor minerale din corp, stimuland inclusiv vindecarea diverselor tipuri de rani. [detalii]

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

de AlegeSanatos.ro 02 Iul 2019

Bananele sunt unele dintre fructele cu cele mai multe beneficii pentru sanatatea noastra, consumate in cantitati moderate, evident. Acest fruct tropical este plin de nutrienti si ne poate ajuta sa ne mentinem o viata sanatoasa si echilibrata. Iata ce proprietati miraculoase are banala banana: [detalii]

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Smoothie-urile reprezinta varianta perfecta de a consuma o portie sanatoasa de fructe si legume o data pe zi, iar vara este anotimpul perfect pentru ele. [detalii]

Alimente recomandate pentru un mic dejun sanatos

Alimente recomandate pentru un mic dejun sanatos

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Micul dejun reprezinta cea mai importanta masa a zilei, potrivit specialistilor. Descopera in articol care sunt cele mai indicate alimente pentru a te bucura de un mic dejun sanatos! [detalii]

Migdale - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

Migdale - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 27 Iun 2019

Migdalele sunt o adevarata sursa de sanatate, avand numeroase beneficii, precum imbunatatirea sistemului cardiovascular, mentinerea sanatatii oaselor, a dintilor si a pielii. Descopera in articol care sunt cele mai importante beneficii pentru sanatate! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016