Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

De unde ne luam vitamina B12?

de Laura Voica 29 Nov 2013

De unde ne luam vitamina B12?

Unii dintre vegetarieni evita sa devina adepti raw vegan deoarece au auzit de mitul ca acestia din urma pot suferi de lipsa vitaminei B12. In mod eronat se crede ca doar consumul de proteina animala asigura aceasta vitamina. Oamenii cu o carenta de vitamina B 12 prezinta simptome cum ar fi oboseala, pierderea in greutate, probleme gastro-intestinale (cum ar fi diaree sau constipatie), senzatie de amorteala, pierderi de memorie iar lista poate continua.

 Bineinteles, aceasta lipsa exista, insa nu din cauza dietei raw vegan! De fapt, deficitul de vitamina B12 este adesea un simptom al unei probleme mai grave, care nu este cauzata de dieta saraca in proteina de provenienta animala, ci mai degraba de boli care de obicei nu pot fi tratate pur si simplu prin suplimentarea de vitamina B12.

Acest tip de boala este adesea cauzata de o problema digestiva. Deficitul de vitamina B12 este mai degraba cauzat de boala Crohn, boala celiaca, precum si de alte tulburari digestive. Necesarul zilnic este de 2-3 mcg (micrograme) /zi. Absorbtia este crescuta in asocierea cu vitaminele B6, B9, colina, inozitolul (sursa: consumul cerealelor integrale), potasiul si calciul. Toate acestea se gasesc in alimentele vegetale.
Absorbtia sa intestinala este insa cu mult redusa de: alcool, pilulele contraceptive, omeprazol, colchicina, excesul de vitamina C si somnifer, dulciurile concentrate (zahar,miere, bomboane, prajituri, ciocolata, torturi) si bauturile dulci. Cele mai importante surse de B12 sunt:

  • spirulina si chlorella
  • drojdia inactiva
  • painea
  • polenul si propolisul
  • borsul
  • plantele care mai au fragmente minuscule de praf pe ele
Daca alimentatia vegana asociaza:
  • exercitiul fizic 60-90 min/zi, 5-6 zile/saptamana care sa determine cresterea pulsului
>100 batai/minut, transpiratie si dispnee (gafaiala) +
  • consumul a > 2,5 l de apa /zi, dar avand in permanenta urina inodora si incolora +
  • culcatul inainte de ora 22, asigurand zilnic intre 9-10 ore de somn,
  • in lipsa stimulentelor cafeinice, amfetaminice, a bauturilor alcoolice, a fumatului, a prajelilor, a alimentelor fripte sau afumate... ne vom gasi in fata celui mai sanatos mod de viata


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"De unde ne luam vitamina B12?"

10 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"De unde ne luam vitamina B12?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ce contine salata de icre din comert. Sfatul specialistului

Ce contine salata de icre din comert. Sfatul specialistului

de Elena-Alina Constantinescu 27 Feb 2017

Prin campania "Sa invatam sa intelegem eticheta!", expertii Asociatiei Pro Consumatori (APC) isi propun sa-i invete pe consumatori sa inteleaga eticheta produselor astfel incat acestia sa faca achizitii in cunostinta de cauza. [detalii]

Spirulina: efecte benefice asupra organismului

Spirulina: efecte benefice asupra organismului

de Elena-Alina Constantinescu 21 Feb 2017

Tonifianta si plina de antioxidanti, spirulina este suplimenteul alimentar ideal pentru revitalizarea si fortificarea organismului. Usor digerata si absorbita in organism, are rol detoxifiant si antioxidant, de intensificare a proceselor metabolice. [detalii]

Condimentul care previne cancerul, protejeaza inima si imbunateste digestia

Condimentul care previne cancerul, protejeaza inima si imbunateste digestia

de Elena-Alina Constantinescu 20 Feb 2017

Sofranul, cunoscut si sub denumirea de "arurul rosu", este foarte apreciat pentru aromele delicioase pe care le confera bucatelor (de la exoticele risotto-uri si pana la cele mai sofisticate deserturi). Este cel mai scump condiment, pretul sau de vanzare pe pietele europene variind intre 8.000 si 13.000 euro/kilogram! [detalii]

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

de Elena-Alina Constantinescu 17 Feb 2017

Sarea este alimentul pe care il folosim in alimentatie zi de zi. Sarea de Himalaya are multiple beneficii si poate fi o alternativa la sarea rafinata din comert. Descopera mai jos ce beneficii aduce organismului! [detalii]

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

de Elena-Alina Constantinescu 16 Feb 2017

Asociatia ABC-ul Nutritiei face publice datele unui studiu propriu privind nivelul de cunostinte si starea de nutritie si sport a elevilor bucuresteni cu varste cuprinse intre 10-14 ani. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.