Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

De unde ne luam vitamina B12?

de Laura Voica 29 Nov 2013

De unde ne luam vitamina B12?

Unii dintre vegetarieni evita sa devina adepti raw vegan deoarece au auzit de mitul ca acestia din urma pot suferi de lipsa vitaminei B12. In mod eronat se crede ca doar consumul de proteina animala asigura aceasta vitamina. Oamenii cu o carenta de vitamina B 12 prezinta simptome cum ar fi oboseala, pierderea in greutate, probleme gastro-intestinale (cum ar fi diaree sau constipatie), senzatie de amorteala, pierderi de memorie iar lista poate continua.

 Bineinteles, aceasta lipsa exista, insa nu din cauza dietei raw vegan! De fapt, deficitul de vitamina B12 este adesea un simptom al unei probleme mai grave, care nu este cauzata de dieta saraca in proteina de provenienta animala, ci mai degraba de boli care de obicei nu pot fi tratate pur si simplu prin suplimentarea de vitamina B12.

Acest tip de boala este adesea cauzata de o problema digestiva. Deficitul de vitamina B12 este mai degraba cauzat de boala Crohn, boala celiaca, precum si de alte tulburari digestive. Necesarul zilnic este de 2-3 mcg (micrograme) /zi. Absorbtia este crescuta in asocierea cu vitaminele B6, B9, colina, inozitolul (sursa: consumul cerealelor integrale), potasiul si calciul. Toate acestea se gasesc in alimentele vegetale.
Absorbtia sa intestinala este insa cu mult redusa de: alcool, pilulele contraceptive, omeprazol, colchicina, excesul de vitamina C si somnifer, dulciurile concentrate (zahar,miere, bomboane, prajituri, ciocolata, torturi) si bauturile dulci. Cele mai importante surse de B12 sunt:

  • spirulina si chlorella
  • drojdia inactiva
  • painea
  • polenul si propolisul
  • borsul
  • plantele care mai au fragmente minuscule de praf pe ele
Daca alimentatia vegana asociaza:
  • exercitiul fizic 60-90 min/zi, 5-6 zile/saptamana care sa determine cresterea pulsului
>100 batai/minut, transpiratie si dispnee (gafaiala) +
  • consumul a > 2,5 l de apa /zi, dar avand in permanenta urina inodora si incolora +
  • culcatul inainte de ora 22, asigurand zilnic intre 9-10 ore de somn,
  • in lipsa stimulentelor cafeinice, amfetaminice, a bauturilor alcoolice, a fumatului, a prajelilor, a alimentelor fripte sau afumate... ne vom gasi in fata celui mai sanatos mod de viata


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"De unde ne luam vitamina B12?"

3 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"De unde ne luam vitamina B12?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.