Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Detoxifierea, o necesitate

de AlegeSanatos.ro 23 Mai 2012

Detoxifierea, o necesitate

Elimina kilogramele in plus, insa nu printr-o cura de slabire sau prin programe speciale de slabit. Principiul este urmatorul: in mod regulat in loc de exagerat, evolutie in loc de revolutie, pasi mici in loc de actiune in forta. In noua pasi simpli poti sa-ti transformi viata in asa fel incat, in decurs de un an-doi, sa ajungi fara efort la greutatea ta normala.

 Cu o metoda adecvata, scaderea in greutate este de fapt mai simpla decat pastrarea greutatii excedentare. Nu exista nimic care sa simplifice viata atat de mult ca atunci cand te simti bine in pielea ta si afisezi o stare fizica buna, atat spre exterior, cat mai ales spre interior.

1. Imagineaza-ti ca ai un aspect fizic perfect

Nu exista aproape nicio persoana care sa considere ca arata perfect. Burta este prea mare, nasul prea lung, dintii prea galbeni, fruntea prea inalta, sanii prea mici sau prea mari, pielea prea incarcata sau prea ridata... In cel mai rau caz, ajungi sa te concentrezi in asa masura asupra defectelor tale, incat nici nu mai ai energia necesara pentru a face ceva impotriva defectelor fizice corectabile (de pilda, obezitatea). Ideea pentru simplificare este urmatoarea: Intoarce foaia! Asaza-te inaintea oglinzii si spune ce iti place la tine. Poate fi vorba de ochi, de maini, de suras sau de voce. Vei fi surprins cat de mult te poate schimba acest exercitiu in sens pozitiv, cum te va motiva mai mult decat permanenta autocritica sa incepi exercitiile de fitness sau sa treci la o dieta sanatoasa. Pe urma imagineaza-ti ca stai dezbracat in fata oglinzii si esti foarte multumit de aspectul tau fizic. Imagineaza-ti aceasta scena cat mai vie posibil. Motivatia pentru acest exercitiu este urmatoarea: imaginile ideale interioare sunt memorate in emisfera dreapta a creierului, care este responsabila de gandirea permanenta, de senzatii si imagini. Aceasta emisfera dreapta a creierului are o legatura deosebit de intensa cu subconstientul. Cu timpul, imaginea pozitiva va ajunge sa lucreze in interior si vei incepe sa evoluezi in directia dorita. Nu folosi niciodata imagini sau afirmatii negative (Sunt prea gras,Ia uite cum arat!), pentru ca aceste mesaje se fixeaza in subconstient. Formuleaza numai idei pozitive: Corpul meu consuma acum rezervele de grasime, Cu fiecare zi devin mai frumos sau ceva asemanator. Foloseste termeni afirmativi pentru programul de slabit. Convinge-te ca poti privi miscarea, efortul fizic sau alimentatia sanatoasa si sub aspectul Acum am grija de mine.

2. Cantareste-te in fiecare dimineata

Chiar daca programul de slabire nu trebuie sa aiba ca obiectiv atingerea unui anumit numar de kilograme: fara cantar nu se poate. Ai nevoie de un control zilnic, absolut regulat. Trebuie sa cunosti in permanenta tendinta: A mai crescut? A mai scazut? Un sistem genial de simplu pentru controlul reciproc este o foaie fixata pe perete, unde tu si partenerul tau de viata sa va notati greutatea masurata zilnic. In cazul in care curba incepe sa mearga in sus, veti putea sa luati impreuna contramasuri.

3. Mananca la micul dejun numai fructe

Pentru a-ti reduce greutatea nu trebuie sa reduci cu mult cantitatea de mancare, ci doar sa schimbi felul alimentelor. Dupa o scurta faza de adaptare n-o sa-ti fie foarte greu sa-ti compui un mic dejun foarte variat numai din fructe. Foarte indicat pentru activarea schimburilor metabolice este ananasul proaspat (insa nu trebuie consumat exclusiv, altfel iti acidifica prea mult stomacul). Cel mai indicat este un amestec gustos din diferite fructe. Nu trebuie sa urmaresti cantitatea. Mananca pana simti ca te-ai saturat. Micul dejun din fructe are inca un efect secundar pozitiv. Cine nu mananca pana la ora 11 decat fructe isi curata zilnic colonul in mod natural un adevarat izvor al tineretii vesnice pentru intregul corp.

4. Mananca viata

Intreaba-te in legatura cu fiecare componenta din alimentatia ta: E vie sau e moarta? Omul mananca in mod natural numai ali- mente proaspete. De aceea trebuie sa asezonam si sa preparam alimentele moarte pentru a ne placea la gust. Vii sunt fructele, legumele si cerealele semiprelucrate. Ele contin adevaratele comori ale alimentatiei: microelementele si vitaminele. Moarte sunt carnea, majoritatea grasimilor, zaharul rafinat, toate tipurile de conserve si Junk Food (chips-urile, carnati, cartofii prajiti, ciocolata ...).

5. Mananca la pranz atata timp cat iti prieste

Omul are (la fel ca toate animalele) o limita clara pentru consumul de mancare: cand s-a saturat, nu-i mai place. Acest instinct nu l-am pierdut nici acum, insa ne place sa il pacalim, datorita modului rafinate de prelucrare sau a constrangerilor sociale (Hai, vino sa mancam sau Mananca tot ce ai in farfurie!). Dupa cateva zile de autoanaliza atenta vei descoperi destul de repede punctul unde ajungi sa fii satul si nu ar mai fi nevoie sa continui sa mananci. Asa ca lasa fara nici un scrupul restul in farfurie si savureaza faptul ca esti satul. Trebuie sa te obisnuiesti pe cat posibil sa mananci la ore fixe. Corpul tau se va obisnui cu programul de masa, va prelucra mancarea mai bine, iar senzatia de foame se va diminua.

6. Redu masa de seara


Seara, prelucrarea mancarii este o solicitare deosebit de grea pentru corpul nostru, iar majoritatea depunerilor din rezerva noastra de grasime este cauzata de masa de seara. Aceasta este masa la care poti renunta cel mai usor si care se va reflecta cel mai mult la cantar. Doua mese pe zi (mic dejun cu fructe si o masa de pranz moderata) sunt suficiente. In multe familii insa, a lua masa de seara impreuna este o componenta sociala foarte importanta. Poti insa sa participi si tu fara nici o problema, sa mananci o salata mica, o rosie, castraveti murati, o felie de paine prajita sau ceva sim-lar, cu foarte putine calorii. Asa merge!

7. Pacatuieste cu placere

Nu trebuie sa renunti la invitatiile la masa sau la petreceri. Un aport caloric ocazional ceva mai mare poate fi prelucrat fara probleme de corpul tau dupa ce ai trecut pe un aport alimentar mai redus. Dupa aceea, corpul va introduce aproape automat o zi de post aproape total.

8. Fii relaxat

Cele mai multe cure de slabire esueaza pentru ca ne concentram prea mult asupra burtii (cand am tinut regimul tip Hollywood visam in permanenta covrigei cu unt). Dupa o cura de slabire, fie te ingrasi din nou (efectul JoJo), fie o intrerupi si revii la vechile obiceiuri nesanatoase. Mult mai inteligent este sa-ti modifici stilul de alimentatie pas cu pas. Trebuie sa o faci progresiv, astfel incat partenerul si familia sa se poata obisnui. Daca devii un ascet insingurat nu ai prea mari sanse sa reusesti. Cu fiecare nou pas te vei simti ceva mai bine. Vei incepe imediat sa te bucuri de viata simplificata  nu abia intr-un viitor indepartat, cand iti vei fi atins idealul.

9. Bea apa

In timpul zilei, cand ti se face fomita, nu ai voie sa mananci iaurt, biscuiti, ciocolata, sau prajitura, ci trebuie sa bei apa. Incearca diferite marci, pana gasesti apa ta preferata. Cel mai indicat este sa bei un pahar mare de apa inaintea mesei. In acest fel, vei manca mai putin decat de obicei. Sfatul cu mai multe mese mici trebuie ignorat cu desavarsire. Printr-un astfel de sistem, pana la urma mananci mai mult decat ai fi vrut. Renunta pe cat posibil la cafea si la ceaiul negru. Cateva zile te vei simti mai obosit. Insa la scurt timp dupa aceasta etapa de dezintoxicare vei fi absolut surprins cat de vioi vei fi fara starile alternante datorate acestor droguri. Medicul american Faridun Batmanghelidj a sintetizat studiile sale efectuate timp de multi ani in urmatoarea teza: Majoritatea bolilor civilizatiei nu sunt rezultatul unui metabolism defectuos, ci sunt semnale ale deshidratarii corpului. Situatia este paradoxala: Desi consumam cantitati enorme de lichide, corpul nostru sufera totusi de deshidratare. Explicatia este simpla: Majoritatea bauturilor pe care le consumam au efecte secundare grave.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Detoxifierea, o necesitate"

10 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"Detoxifierea, o necesitate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.