Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Dieta vegetariana si dezavantajele acesteia

de AlegeSanatos.ro 03 Sep 2012

Tags: vegetarian dezavantajele vegetarienilor sfaturi pentru vegetarieni


Dieta vegetariana si dezavantajele acesteia

Din ce in ce mai multa lume adopta dieta vegetariana fie din ratiuni legate de starea de sanatate, fie datorita unei motivatii religioase. Oricum ar fi, exista o sumedenie de dovezi stiintifice care arata ca o alimentatie vegetariana intocmita cu atentie si in cunostinta de cauza scade riscul de aparitie a numeroase boli printre care se numara: diabetul zaharat tip II, bolile cardiovasculare si chiar cancerul.

Scopul acestui articol nu este de a descuraja ideea de a deveni vegetarian ci doar de a prezenta riscurile reale ale acestui tip de dieta, riscuri pe care trebuie sa le aveti in vedere in momentul in care luati decizia de a va schimba radical viata din punct de vedere alimentar si mai ales de a ii incuraja pe toti cei care pornesc pe acest drum sa se informeze cerand parerea unui medic nutritionist.

Scaderea densitatii minerale osoase

Multa lume decide sa devina vegetariana fara a se consulta cu un nutritionist in vederea riscului pe care il prezinta acest tip de alimentatie - de a pierde o serie de substante nutritive ce exista in produsele lactate sau in carne. Calciul, fierul, proteinele de origine animala si vitamina D sunt cei mai importanti nutrienti pierduti in momentul in care o persoana se decide sa treaca la o alimentatie exclusiv vegetariana. Astfel, vegetarienii trebuie sa inteleaga ca pe langa multitudinea de vitamine si minerale pe care le iau din vegetale au nevoie de suplimente alimentare care sa contina calciu si vitamina D deoarece se poate ca densitatea minerala osoasa sa scada, lucru ce se traduce printr-un risc mai mare de aparitie a fracturilor chiar si in caz de traumatism minor.

Anemia si lipsa vitaminei B12

Femeile la varsta fertila care devin vegetariene sunt mai predispuse la anemie decat restul populatiei. Lipsa fierului (element gasit in special in carne si in produsele pe baza de carne), la care se adauga sangerarile lunare sunt factori ce predispun la aparitia anemiei, impunandu-se in acest caz administrarea de suplimente care contin fier. Tot carnea este una din sursele cele mai importante de vitamina B12, putandu-se ajunge la carenta acestei vitamine in cazul in care se consuma numai fructe, legume si cereale (in acestea existand in procent scazut aceasta vitamina). Deficitul de vitamina B 12 poate duce la tulburari grave ale sistemului nervos. Un alt dezavantaj mai putin important pentru sanatate este faptul ca pentru vegetarieni este destul de dificil sa manance in oras intrucat putine restaurante au in meniu feluri de mancare pentru acestia. Oricate avantaje ar avea o dieta vegetariana, copiii, femeile gravide sau cele care alapteaza precum si persoanele in varsta este bine sa aiba o alimentatie variata in principii nutritive (printre acestea numarandu-se si carnea si produsele lactate).




Spune-ne opinia ta despre
"Dieta vegetariana si dezavantajele acesteia"

3 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"Dieta vegetariana si dezavantajele acesteia"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sunt ciupercile legume?

Sunt ciupercile legume?

de Raluca Garbea 16 Feb 2018

Multe persoane, cand sunt intrebate daca ciupercile sunt legume, nu stiu sa dea un raspuns pe loc, potrivit organicfacts.net. [detalii]

Kiwi. Beneficii pentru sanatate

Kiwi. Beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 15 Feb 2018

Originar din China, kiwi reprezinta o sursa bogata de vitamine C, E, B2, B3, provitamina A, enzime, acizi organici, fibre, saruri minerale de cupru, potasiu, magneziu, calciu, fosfor, fier, seleniu, zinc, luteina, fiind astfel o adevarata sursa de sanatate! [detalii]

Ce sa consumi atunci cand ai gripa

Ce sa consumi atunci cand ai gripa

de Raluca Garbea 14 Feb 2018

Ce sa consumi atunci cand nu ai pofta de mancare? Atunci cand ai gripa, cel mai bun remediu este odihna, caci nu exista mancare sau bautura care sa faca ca simptomele bolii sa dispara. Totusi, trebuie sa te asiguri ca esti hidratat corespunzator si ca mananci alimente bogate in nutrienti care sa te ajute sa nu te simti si mai rau. [detalii]

Tort de biscuiti. Reteta

Tort de biscuiti. Reteta

de Raluca Garbea 06 Feb 2018

Dulciurile reprezinta placerea "vinovata" a multor persoane insa, din pacate, acestea nu se numara printre aliatii sanatatii. Cu toate acestea, orice persoana merita sa se rasfete, din cand in cand, cu un desert. [detalii]

Sfaturi pentru pastrarea mierii

Sfaturi pentru pastrarea mierii

de Raluca Garbea 05 Feb 2018

Mierea reprezinta un aliment dulce, lichid siropos produs natural de albine, cu numeroase beneficii pentru sanatate, fiind o sursa de energie si un puternic antibiotic natural. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit