Din secretele alimentelor anticolesterol

de AlegeSanatos.ro 02 Apr 2013


Din secretele alimentelor anticolesterol

In general cand avem o afectiune, ne-am obisnuit cu tot felul de interdictii alimentare; sa nu bem vin daca avem hipertensiune, sa nu mancam carne de porc daca avem cholesterol mareā€¦ Important este insa si ce avem voie. Si mai important, ce alimente trateaza afectiunea.

Colesterolul, un fel de Sperietoare a medicinei moderne, este la baza lui un personaj bun in toata povestea cu bolile de inima. Scopul lui, atat timp cat este in limite normale, este de a ajuta la formarea anumitor membrane celulare, dar si in sinteza hormonilor secuali. In plus, fara cholesterol, corpul nostrum ar fi in imposibilitatea de a-si sintetiza vitamina D. Dar cine il ia in seama atunci cand isi face treaba cuminte, in limite normale? Marea buba este cand incepe sa creasca si cand se depune pe peretii vaselor de sange. Atunci ne punem problema de ateroscleroza si de atac cardiovascular. Si incepem sa sapam dupa ingrediente care sa-l aduca in limite normale. Ingrediente minune nu exista spun nutritionistii. Ce exista: alimente care sa-l aduca incet, incet pe calea cea buna.
 
Ovazul recunoscut de FDA

Dieta bogata in legume si fructe, bune pentru grasimile din sange, poate fi completata cu cereale sau tarate de orz, ovaz si cafea de cicoare. Toate acestea contin fibre solubile, cu efect de reducere a LDL si a colesterolului total.
In 1997, Agentia de Control al Alimentelor si Medicamentelor din SUA (renumitul FDA) a aporbat inscrierea pe eticheta  produselor de ovaz a mentiunii ca un regim bigat in aceste fibre este asociat unui risc redus de aparitie a bolilor coronariene. Concluzia FDA: ovazul scade nivelul colesterolului din sange, mai ales al LDL. Responsabile pentru acest efect sunt fibrele numite beta-glucan. Desi, in timp cercetarile au aratat ca ovazul are un efect mai mic decat asteptarile FDA, totusi da rezultate de luat in seama.
 
Cele mai bune uleiuri: de porumb si de susan

Ani buni, cercetatorii au analizat o grupa a alimentelor care dadea rezultate bune in scaderea colesterolului. Este vorba despre semintele de grau, susan si porumb. Toate acestea contin fitosteroli, substante care seamana ca structura chimica, tocmai cu colesterolul. Fitosterolii se gasesc si in plantele folosite in alimentatie dar in cantitati mici. Daca vei introduce in alimentatie multe verdeturi (indeosebi spanac) si seminte (chiar sub forma de ulei – cele mai bogate uleiuri in fitosteroli sunt cele de germeni de grau, porumb sau de susan), nivelul colesterolului va scadea treptat. Numeroase studii au aratat ca fitosterolii nu doar inhiba cresterea colesterolului, dar si modifica fractiunile acestuia: LDL (colesterol rau), HDL (colesterol bun) si trigliceride.
 
Usturoiul regleaza nivelul lipidelor

Un aliment care a dovedit „aptitudini” de scadere a colesterolului este  si usturoiul. Efectul lui benefic se datorreaza unei substante – alicina, care reduce depunerile de grasime pe vasele de sange, regland nivelul lipidelor si al proteinelor. Consumat in cantitati mari, usturoiul imprumuta mirosul transpiratiei corpului. Pentru a-l indelunga, poti face o baie prelungita. Mai este indicata de asemena si sauna.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Din secretele alimentelor anticolesterol"

6 + 4 =
 

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Din secretele alimentelor anticolesterol"

MAX @ 08 Apr 2013
"Va rog sa lasati amatorismele si lasati nutritionistii si naturistii sa-si dea cu parerea."

Spune-ne opinia ta despre
"Din secretele alimentelor anticolesterol"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Nutritie

Bunatati pentru masa de Paste: Cozonac floare cu Nutella

Bunatati pentru masa de Paste: Cozonac floare cu Nutella

de Elena-Alina Constantinescu 18 Mar 2015

Pentru sarbatorile de Paste din acest an iti propunem un desert delicios, care nu trebuie sa lipseasca de pe masa. Cu siguranta invitatii la masa de Paste nu vor refuza o felie din acest cozonac pufos. [detalii]

Nutritie

Ce efecte negative are televizorul asupra copilului tau

Ce efecte negative are televizorul asupra copilului tau

de Elena-Alina Constantinescu 17 Mar 2015

Copiii care petrec mult timp in fata televizorului au sanse foarte mari ca la maturitate sa aiba un stil de viata sedentar si probleme de sanatate, precum diabet si afectiuni cardiovasculare, arata un studiu desfasurat in Marea Britanie. [detalii]

Nutritie

Iata care sunt cele mai bune surse de proteine!

Iata care sunt cele mai bune surse de proteine!

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2015

Proteinele au un rol important in organism: asigura buna functionare a sistemului imunitar, sunt benefice pentru masa musculara, furnizeaza energia de care avem nevoie pe parcursul zilei, iar beneficiile nu se opresc aici. Deficitul de proteine se traduce prin stari de oboseala, atrofie musculara, caderea parului, etc. [detalii]

Nutritie

Care este legatura dintre cancer si modul de viata

Care este legatura dintre cancer si modul de viata

de Elena-Alina Constantinescu 12 Mar 2015

Alimentatia joaca un rol decisiv in stoparea sau dezvoltarea tumorilor canceroase. Dr. Doina Azoicai, sefa Departamentului de Oncogenetica de la Universitatea de Medicina si Farmacie "Gr. T. Popa" din Iasi sustine ca doua treimi dintre cazurile de cancer sunt cauzate de factori care tin de modul de viata. [detalii]

Nutritie

Rolul magneziului in buna functionare a organismului

Rolul magneziului in buna functionare a organismului

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2015

Magneziul este un mineral esential in mentinerea echilibrului metabolic, fiind cunoscut faptul ca participa in organism la peste 300 de reactii biochimice. Este indispensabil pentru buna functionare a nervilor si muschilor, in reducerea stresului, scaderea tensiunea arteriale, reglarea tranzitului intestinal. Joaca un rol important in fixarea calciului in oase. Printre alimentele bogate in magneziu se numara legumele verzi, precum spanacul, leguminoasele, precum fasolea alba, cerealele integrale, bananele, citrice, avocado si fructe oleaginoase. [detalii]

Abonare Newsletter
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.