Din secretele alimentelor anticolesterol

de AlegeSanatos.ro 02 Apr 2013


Din secretele alimentelor anticolesterol

In general cand avem o afectiune, ne-am obisnuit cu tot felul de interdictii alimentare; sa nu bem vin daca avem hipertensiune, sa nu mancam carne de porc daca avem cholesterol mareā€¦ Important este insa si ce avem voie. Si mai important, ce alimente trateaza afectiunea.

Colesterolul, un fel de Sperietoare a medicinei moderne, este la baza lui un personaj bun in toata povestea cu bolile de inima. Scopul lui, atat timp cat este in limite normale, este de a ajuta la formarea anumitor membrane celulare, dar si in sinteza hormonilor secuali. In plus, fara cholesterol, corpul nostrum ar fi in imposibilitatea de a-si sintetiza vitamina D. Dar cine il ia in seama atunci cand isi face treaba cuminte, in limite normale? Marea buba este cand incepe sa creasca si cand se depune pe peretii vaselor de sange. Atunci ne punem problema de ateroscleroza si de atac cardiovascular. Si incepem sa sapam dupa ingrediente care sa-l aduca in limite normale. Ingrediente minune nu exista spun nutritionistii. Ce exista: alimente care sa-l aduca incet, incet pe calea cea buna.
 
Ovazul recunoscut de FDA

Dieta bogata in legume si fructe, bune pentru grasimile din sange, poate fi completata cu cereale sau tarate de orz, ovaz si cafea de cicoare. Toate acestea contin fibre solubile, cu efect de reducere a LDL si a colesterolului total.
In 1997, Agentia de Control al Alimentelor si Medicamentelor din SUA (renumitul FDA) a aporbat inscrierea pe eticheta  produselor de ovaz a mentiunii ca un regim bigat in aceste fibre este asociat unui risc redus de aparitie a bolilor coronariene. Concluzia FDA: ovazul scade nivelul colesterolului din sange, mai ales al LDL. Responsabile pentru acest efect sunt fibrele numite beta-glucan. Desi, in timp cercetarile au aratat ca ovazul are un efect mai mic decat asteptarile FDA, totusi da rezultate de luat in seama.
 
Cele mai bune uleiuri: de porumb si de susan

Ani buni, cercetatorii au analizat o grupa a alimentelor care dadea rezultate bune in scaderea colesterolului. Este vorba despre semintele de grau, susan si porumb. Toate acestea contin fitosteroli, substante care seamana ca structura chimica, tocmai cu colesterolul. Fitosterolii se gasesc si in plantele folosite in alimentatie dar in cantitati mici. Daca vei introduce in alimentatie multe verdeturi (indeosebi spanac) si seminte (chiar sub forma de ulei – cele mai bogate uleiuri in fitosteroli sunt cele de germeni de grau, porumb sau de susan), nivelul colesterolului va scadea treptat. Numeroase studii au aratat ca fitosterolii nu doar inhiba cresterea colesterolului, dar si modifica fractiunile acestuia: LDL (colesterol rau), HDL (colesterol bun) si trigliceride.
 
Usturoiul regleaza nivelul lipidelor

Un aliment care a dovedit „aptitudini” de scadere a colesterolului este  si usturoiul. Efectul lui benefic se datorreaza unei substante – alicina, care reduce depunerile de grasime pe vasele de sange, regland nivelul lipidelor si al proteinelor. Consumat in cantitati mari, usturoiul imprumuta mirosul transpiratiei corpului. Pentru a-l indelunga, poti face o baie prelungita. Mai este indicata de asemena si sauna.



Spune-ne opinia ta despre
"Din secretele alimentelor anticolesterol"

3 + 5 =
 

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Din secretele alimentelor anticolesterol"

MAX @ 08 Apr 2013
"Va rog sa lasati amatorismele si lasati nutritionistii si naturistii sa-si dea cu parerea."

Spune-ne opinia ta despre
"Din secretele alimentelor anticolesterol"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Nutritie

Sfaturi pentru persoanele bolnave de cancer

Sfaturi pentru persoanele bolnave de cancer

de Laura Voica 17 Apr 2014

Nu trebuie luati prea des suplimente cu fier, dat fiind ca excesul de fier poate reduce capacitatea - specifica limfocitelor si macrofagelor din sistemul imunitar - de a elimina celulele anormale. In plus, fierul stimuleaza proliferarea si reproducerea celulelor, element eheie in dezvoltarea cancerului. Se recomanda sa se bea suc de sfecla rosie, atat din radacina, cat si din frunze. [detalii]

Nutritie

Alimentatia mamicilor care alapteaza

Alimentatia mamicilor care alapteaza

de Laura Voica 10 Apr 2014

Imediat dupa nastere, majoritatea mamicilor se gandesc cum sa topeasca toate kilogramele in plus. Dar exista ceva care este chiar mai important pentru corpul unei mamici dupa sosirea copilului: consumul de alimente pentru a avea energie si pentru a putea alapta. Daca alaptati, calitatea laptelui matern ramane in mare parte la fel, indiferent de ceea ce alegi sa mananci. Dar exista o totusi o problema: [detalii]

Nutritie

Sfaturi de nutritie pentru imbunatatirea vietii sexuale

Sfaturi de nutritie pentru imbunatatirea vietii sexuale

de Laura Voica 08 Apr 2014

Va doriti o viata sexuala mai activa? Nu trebuie sa cautati formule magice sau pastile minune, tot ce trebuie sa faceti este sa acordati putina atentie la ceea ce puneti in farfurie. Iata ce ar trebui sa mancati pentru a va imbunatatii viata sexuala: [detalii]

Nutritie

Top 9 alimente bogate in acid folic

Top 9 alimente bogate in acid folic

de Laura Voica 01 Apr 2014

Acidul folic este o vitamina care face parte din complexul de B-uri, extrem de important in special pentru femei, in toate etapele de crestere. Trei parti din structura are cerinte speciale pentru metabolismul organismului. Cele trei componente principale ale acidului folic sunt numite PABA, acid glutamic si pteridina. [detalii]

Nutritie

Cel mai des intalnite mituri despre alaptat in care sa nu crezi

Cel mai des intalnite mituri despre alaptat in care sa nu crezi

de Laura Voica 26 Mar 2014

Te pregatesti sa devii mamaica sau deja esti? Probabil toti cunoscutii sau mai putin cunoscuti te asalteaza cu sfaturi despre cum ar trebui sa-ti cresti bebelusul si mai ales sfaturi despre alaptat. Din fericire, exista studii care demonsteaza ca instinctul maternal se declanseaza atunci cand devenim mamici si fara sa ascultam toate leacurile si sfaturile babesti, stim ce sa facem ca sa ne protejam copilul. In continuare va prezentam un articol foarte interesant dar mai ales util pentru mamaicile care se pregatesc sau care deja alapteaza: [detalii]

Abonare Newsletter
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.