Din secretele alimentelor anticolesterol

de AlegeSanatos.ro 02 Apr 2013


Din secretele alimentelor anticolesterol

In general cand avem o afectiune, ne-am obisnuit cu tot felul de interdictii alimentare; sa nu bem vin daca avem hipertensiune, sa nu mancam carne de porc daca avem cholesterol mareā€¦ Important este insa si ce avem voie. Si mai important, ce alimente trateaza afectiunea.

Colesterolul, un fel de Sperietoare a medicinei moderne, este la baza lui un personaj bun in toata povestea cu bolile de inima. Scopul lui, atat timp cat este in limite normale, este de a ajuta la formarea anumitor membrane celulare, dar si in sinteza hormonilor secuali. In plus, fara cholesterol, corpul nostrum ar fi in imposibilitatea de a-si sintetiza vitamina D. Dar cine il ia in seama atunci cand isi face treaba cuminte, in limite normale? Marea buba este cand incepe sa creasca si cand se depune pe peretii vaselor de sange. Atunci ne punem problema de ateroscleroza si de atac cardiovascular. Si incepem sa sapam dupa ingrediente care sa-l aduca in limite normale. Ingrediente minune nu exista spun nutritionistii. Ce exista: alimente care sa-l aduca incet, incet pe calea cea buna.
 
Ovazul recunoscut de FDA

Dieta bogata in legume si fructe, bune pentru grasimile din sange, poate fi completata cu cereale sau tarate de orz, ovaz si cafea de cicoare. Toate acestea contin fibre solubile, cu efect de reducere a LDL si a colesterolului total.
In 1997, Agentia de Control al Alimentelor si Medicamentelor din SUA (renumitul FDA) a aporbat inscrierea pe eticheta  produselor de ovaz a mentiunii ca un regim bigat in aceste fibre este asociat unui risc redus de aparitie a bolilor coronariene. Concluzia FDA: ovazul scade nivelul colesterolului din sange, mai ales al LDL. Responsabile pentru acest efect sunt fibrele numite beta-glucan. Desi, in timp cercetarile au aratat ca ovazul are un efect mai mic decat asteptarile FDA, totusi da rezultate de luat in seama.
 
Cele mai bune uleiuri: de porumb si de susan

Ani buni, cercetatorii au analizat o grupa a alimentelor care dadea rezultate bune in scaderea colesterolului. Este vorba despre semintele de grau, susan si porumb. Toate acestea contin fitosteroli, substante care seamana ca structura chimica, tocmai cu colesterolul. Fitosterolii se gasesc si in plantele folosite in alimentatie dar in cantitati mici. Daca vei introduce in alimentatie multe verdeturi (indeosebi spanac) si seminte (chiar sub forma de ulei – cele mai bogate uleiuri in fitosteroli sunt cele de germeni de grau, porumb sau de susan), nivelul colesterolului va scadea treptat. Numeroase studii au aratat ca fitosterolii nu doar inhiba cresterea colesterolului, dar si modifica fractiunile acestuia: LDL (colesterol rau), HDL (colesterol bun) si trigliceride.
 
Usturoiul regleaza nivelul lipidelor

Un aliment care a dovedit „aptitudini” de scadere a colesterolului este  si usturoiul. Efectul lui benefic se datorreaza unei substante – alicina, care reduce depunerile de grasime pe vasele de sange, regland nivelul lipidelor si al proteinelor. Consumat in cantitati mari, usturoiul imprumuta mirosul transpiratiei corpului. Pentru a-l indelunga, poti face o baie prelungita. Mai este indicata de asemena si sauna.



Spune-ne opinia ta despre
"Din secretele alimentelor anticolesterol"

6 + 10 =
 

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Din secretele alimentelor anticolesterol"

MAX @ 08 Apr 2013
"Va rog sa lasati amatorismele si lasati nutritionistii si naturistii sa-si dea cu parerea."

Spune-ne opinia ta despre
"Din secretele alimentelor anticolesterol"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Nutritie

Compot de mere si gutui

Compot de mere si gutui

de Elena-Alina Constantinescu 12 Dec 2014

Gutuile contin vitamine (B1, B2, B6, C, E), minerale (calciu, fier, cupru, sulf, potasiu, sodiu), apa, pectine, zaharuri. Au proprietati antiinflamatoare, astringente, analgezice si expectorante. Si merele au beneficii uimitoare pentru sanatate. Acestea scad nivelul colesterolului rau si cresc nivelul celui bun. [detalii]

Nutritie

Dieta Paleo, o metoda eficienta de a slabi sanatos

Dieta Paleo, o metoda eficienta de a slabi sanatos

de Elena-Alina Constantinescu 10 Dec 2014

Succesul acesteia consta in regimul alimentar pe care se bazau oamenii preistorici. Astfel, dieta Paleo presupune consumul de peste si fructe de mare, oua, fructe si legume proaspete, nuci si seminte. [detalii]

Nutritie

Ceaiul verde si ceaiul negru: avantaje pentru sanatate

Ceaiul verde si ceaiul negru: avantaje pentru sanatate

de Elena-Alina Constantinescu 17 Nov 2014

Cele doua ceaiuri contin polifenoli, cunoscuti pentru proprietatile lor antioxidante si pentru actiunile lor benefice contra diabetului, obezitatii si cancerului. [detalii]

Nutritie

Alimente care iti alunga somnul

Alimente care iti alunga somnul

de Elena-Alina Constantinescu 24 Oct 2014

Dieta joaca un rol important in aparitia problemelor legate de somn. Astfel, pentru a avea un somn cat mai odihnitor, evita sa mananci la cina alimentele de mai jos. [detalii]

Nutritie

Strugurii, ideali pentru revitalizarea organismului

Strugurii, ideali pentru revitalizarea organismului

de Elena-Alina Constantinescu 15 Oct 2014

Strugurii pot fi consumati sub forma de suc, gem, vin, jeleu, compot. Nutritionistii spun ca o cana de boabe de struguri rosii sau albi contine 104 calorii, 1,09 grame de proteine, 0,24 grame de grasime, 1,4 fibre de fibre, 4,8 miligrame de vitamina C, 10 micrograme de vitamina A, 288 miligrame de potasiu, 0,54 miligrame de fier si 3 micrograme de folati. [detalii]

Abonare Newsletter
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.