Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Este laptele de capra mai bun decat laptele de vaca? Iata o lista de beneficii pentru sanatate

de Laura Voica 04 Mai 2014

Este laptele de capra mai bun decat laptele de vaca? Iata o lista de beneficii pentru sanatate

In timp ce laptele de vaca ramane unul dintre cele mai comune alimente consumate aproape zilnic in Romania, este interesant de observat ca aceasta poate fi motivul pentru care multi dintre noi ne balonam sau facem diferite forme de indigestie.Nu este de mirare ca multi oameni experimenteaza efecte negative de la consumul de lapte de vaca pasteurizat, in conditiile in care vacile din cadrul marilor ferme sunt injectate cu hormoni de crestere, antibiotice, hrana este modificata genetic si de multe ori sunt expuse la conditii toxice.

Laptele de capra este o alternativa mult mai sanatoasa, mai ales atunci cand este crud si organic. Caprele produc aproximativ 2 % din productia de lapte la nivel mondial si este interesant faptul ca cei mai multi oameni care consuma lapte de capra au o incidenta mai mica de alergii si probleme digestive.

Beneficiile laptelui de capra

Laptele de capra ofera o mare varietate de beneficii pentru sanatate, cu foarte putine dintre efectele secundare negative ale consumului de lapte de vaca.

1. Reactia la Inflamatie
Unele cercetari sugereaza ca unul dintre principalele beneficii ale laptelui de capra este ca ar putea reduce inflamatia. Un alt motiv pentru care oamenii care sufera de inflamatie a intestinului ar trebui sa bea lapte de capra, in loc de lapte de vaca.

2. Ecologic
Caprele necesita mult mai putin spatiu si mancare decat vacile. De obicei, se pot creste lejer sase capre pe aceeasi suprafata de care ar avea nevoie 2 vaci.

3. Agent metabolic
Studii efectuate in America au aratat ca exista o legatura intre laptele de capra si capacitatea sa crescuta de a metaboliza fierul si cuprul, in special in randul persoanelor cu probleme de digestie si absorbtie. Pe langa consumul de lapte de capra, puteti lua, de asemenea, un supliment de enzime digestive pentru a ajuta acest lucru.

4. Laptele de capra este cel mai apropiat de laptele matern
Un alt beneficiu principal de sanatate al laptelui de capra, este faptul ca este mai aproape de laptele matern uman decat laptele de vaca. Pentru ca are un produs chimic, care este mult mai aproape de laptele matern, este mai usor de digerat si asimilat in corpul uman.

5. Continut scazut de grasimi
Laptele de capra este o optiune excelenta pentru cei care doresc sa piarda in greutate. Acesta are mai putine grasimi, insa are  niveluri ridicate de proteine ​​si aminoacizi esentiali gasiti si in laptele de vaca.

6. Continut ridicat acizi grasi esentiali
In timp ce laptele de vaca are aproximativ 17% acizi grasi, laptele de capra are in medie 35%, ceea ce il face mai nutritiv. De fapt, pana la 50 % din persoanele cu intoleranta la lactoza la laptele de vaca pot digera usor laptele de capra, mai ales daca acesta este crud.

7. Bogat in calciu
Multi oameni se tem ca au nevoie de lapte de vaca pentru aportul de calciu si pentru prevenire pierderii masei osoase. Lapte de capra ofera, de asemenea, cantitati mari de calciu, aminoacidul triptofan, si nu are aceleasi efecte secundare ca in cazul consumului de lapte de vaca. Laptele de capra este unul dintre mai bogate alimente in calciu.

8. Foarte nutritiv
In medicina naturista, caprele sunt mentionate ca animale bio-organice de sodiu. Acestea sunt, de asemenea, asociate cu vigoare, flexibilitate si vitalitate. Vacile sunt animale de calciu cunoscute pentru stabilitate si greutate. Sodiul bio-organic este un element important in mentinerea articulatiilor mobile si flexibile. Lapte de capra a fost utilizat in mod traditional in culturile medicinale pentru a hrani si regenera sistemul nervos.

Lapte de capra este, de asemenea, extrem de bogat in nutrienti. Acesta contine aproape 35 % din necesarul zilnic de calciu intr-o cana. Extrem de bogat in riboflavina, doar o cana de lapte de capra ofera 20% din nevoile noastre de zi cu zi. La acesta se adauga cantitati considerabile de fosfor, vitamina B12, proteine ​​si potasiu. De fapt, Ghandi isi recapata sanatate dupa perioade extrem de lungi de post, prin consumul de lapte de capra crud.

9. Mai putin toxic decat laptele de vaca
Intrucat, in zilele noastre,  laptele de vaca contine hormoni de crestere de bovine, precum si o substanta cunoscuta sub numele de somatotropina bovina, un hormon specific pentru cresterea productiei de lapte intr-un mod nenatural, caprele sunt rareori tratate cu aceste substante. Datorita faptului ca nu este utilizat la o scara larga, laptele de capra este mai putin toxic pentru sanatatea noastra.

10. Imbunatateste sistemul imunitar
Lapte de capra are minerale, printre care si saruri de seleniu, minerale esential in mentinerea sistemului imunitar puternic.

Sursa: www.globalhealingcenter.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Este laptele de capra mai bun decat laptele de vaca? Iata o lista de beneficii pentru sanatate"

9 + 8 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Este laptele de capra mai bun decat laptele de vaca? Iata o lista de beneficii pentru sanatate"

daniela nica @ 06 Mai 2014
"buna ziua ma intereseaza sa achizitionez si eu lapte de capra ptr consum. unde as putea gasii un lapte de capra bun si natural?"

Spune-ne opinia ta despre
"Este laptele de capra mai bun decat laptele de vaca? Iata o lista de beneficii pentru sanatate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.