Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Fructe si legume care ar trebui consumate cu tot cu coaja

de AlegeSanatos.ro 11 Iul 2015

Fructe si legume care ar trebui consumate cu tot cu coaja

Suntem obisnuiti sa curatam coaja multor fructe si legume inainte de a le consuma, insa expertii in nutritie vin sa ne confirme ca, de cele mai multe ori, coaja contine mai multe vitamine si substante nutritive decat miezul in sine.

Daca vrei sa profiti la maxim de nutrientii existenti in legume si fructe, consuma urmatoarele alimente cu tot cu coaja. Nu uita sa speli foarte bine coaja inainte de consum.
 
Portocale
 
Oricat de ciudat ar parea, coaja portocalelor contine de doua ori mai multa vitamina C decat miezul fructului. Avand in vedere ca vitamina C este foarte importanta pentru sanatatea oaselor, a pielii si intarirea sistemului imunitar, nu te feri sa consumi inclusiv coaja acestui fruct. Pentru a-ti fi mai usor, poti da coaja pe razatoare si sa o adaugi la salate, iaurt, cereale sau prajituri.
 
Mere
 
Jumatate din continutul de fibre din mere se gaseste in coaja. Tot in coaja se gasesc si cantitati importante de vitamina A, C, K si chercitina, prin urmare este recomandat sa consumi merele cu tot cu coaja.
 
Banane
 
Poate parea cel putin bizar, insa coaja bananelor ar trebui si ea consumata. Contine mai multe fibre decat fructul in sine si este bogata in luteina, o substanta nutritiva care ajuta la mentinerea sanatatii ochilor si imbunatatirea vederii. Alege banane foarte coapte deoarece coaja lor este mai usor de consumat. Coaja de banana poate fi si prajita, coapta sau fiarta.
 
Kiwi
 
Kiwi este un alt fruct bogat in vitamina C si flavonoizi care ar trebui consumat cu coaja cu tot. Majoritatea cantitatii de vitamina C se gaseste chiar in coaja acestui fruct. Spala bine fructul inainte de consum si indeparteaza puful cu ajutorul unui cutit.
 
Cartofi
 
Nu mai este niciun secret faptul ca ar trebui sa consumam cartofii cu coaja cu tot. Coaja cartofului contine cantitati importante de magneziu, potasiu, fier, calciu si vitaminele C si B6. Cartofii dulci ar trebui de asemenea consumat cu coaja deoarece acolo se afla multa vitamina A, care ajuta la imbunatatirea vederii si intarirea sistemului imunitar.
 
Castraveti
 
Coaja castravetilor contine multe substante nutritive, inclusiv vitamina K, potasiu si fibre dietetice, prin urmare nu ar trebui curatata niciodata.
 
Vinete
 
Culoarea intensa a vinetelor indica faptul ca acestea sunt bogate in nutrienti. Coaja vinetelor este bogata in antioxidanti si fibre, protejand celulele de efectele daunatoare ale radicalilor liberi.
 
Sursa foto: pixabay.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Fructe si legume care ar trebui consumate cu tot cu coaja"

10 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Fructe si legume care ar trebui consumate cu tot cu coaja"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

De ce avem nevoie de prebiotice in dieta: sfatul nutritionistului

De ce avem nevoie de prebiotice in dieta: sfatul nutritionistului

de Elena-Alina Constantinescu 08 Mar 2017

Medicul nutritionist Mihaela Bilic este de parere ca pentru o digestie optima avem nevoie de prebiotice. Se stie ca acestea ajuta la refacerea florei intestinale distruse de antibiotice, stimuleaza apararea naturala a organismului si, mai mult, au un efect protector contra cancerului de colon. Principalele surse de prebiotice sunt fructele si legumele crude, cerealele integrale. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 3.33 din 5 (3 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.