Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Fructele toamnei, merele, un aliat al sanatatii

de AlegeSanatos.ro 08 Oct 2013


Fructele toamnei, merele, un aliat al sanatatii

In ultimii ani, vedem tot mai multe persoane radicand in slavi proprietatile sanogenetice ale unor fructe exotice. Guava, papaya si rodiile par a fi cu mult superioare pepenilor si piersicilor, kiwi face de rusine macesele, goji detine secretul tineretii vesnice, in detrimentul zmeurii si al coacazelor. Multi dintre romani fac eforturi financiare deosebite pentru ca, din resursele lor limitate, sa isi achizitioneze super-fructe, chiar daca productia interna de mere, pere, gutui, piersici si caise atinge de multe ori niveluri record.

Nu ar fi mai bine ca din pensie bunica sa isi cumpere mere, si nu litchi culese acum luni bune din China?! Poate ca i-ar ajunge banii sa isi ia si cativa struguri, abia dati jos de pe aracii lor, din dealurile nisipoase ale Dobrogei!

Fara a ignora valentele sanogenetice deosebite ale unor fructe exotice, am vrea sa subliniem cateva avantaje ale merelor, fructe traditionale romanesti, disponibile aproape pe durata intregului an.
merele sunt produse locale, deci nu sunt tratate cu substante chimice care sa le mentina proaspete mult timp sau nu sunt iradiate (iradierea fructelor se practica pe scara larga, pentru a evita stricarea lor).

Fibrele si alti nutrienti din mere actioneaza synergic, prevenind bolile de inima si regland nivelul de lipide in sange. De mult timp se stie ca fibrele solubile din mere, pectinele, normalizeaza colesterolemia. Numai ca cercetari recente arata ca pectinele interactioneaza cu fitonutrientii merelor si rezultatul este o actiune cu mult mai ampla decat ar fi de asteptat.

Practic, nu numai pectinele merelor ne apara de boli de inima, ci combinatia acestora cu alte principia nutritive din respectivul fruct. Ca atare, numai fructul in totalitatea lui este cardioprotector, pentru ca ceea ce contine este greu de reprodus in forma unui supliment alimentar.

Actiunea sanogenetica cea mai importanta o au merele intregi, care sunt superioare sucului sau nectarului de mere. Cercetari recente arata ca un mar ca atare satura rapid si durabil, ceea ce nu se intampla dupa sucul de mere. O descoperire si mai interesanta este aceea ca adultii care au consumat un mar de dimensiuni medii cu 15 minute inainte de masa, si-au scazut aportul caloric din timpul mesei cu aproximativ 15 %! Marul, care a adus aproximativ 60 de calorii, a contrabalansat aproximativ 190 de calorii mancate in mod normal cu ocazia pranzului. Deci merele au capacitatea de a ne ajuta sa modulam senzatia de foame ca si pe cea de satietate, reducand apetitul.

O alta actiune importanta a merelor este cea exercitata pe bacteriile din tractul intestinal. La animalele de experienta, consumul de mere modifica in special nivelurile de Clostridii si Bacteroides din intestinal gros. Aceste modificari duc si la schimbari ale metabolismului intestinal, ceea ce este benefic pentru gazda. De exemplu, modificarea profilului bacterian intestinal duce la o oferta mai mare de nutrient pentru celulele peretului intestinal (sub forma de acid butyric), marind rezistenta mucoasei intestinale la agresiuni de tot felul, inclusiv la posibila actiune a unor agenti ce promoveaza aparitia unor cancere.

Merele au fitonutrienti care ajuta la reglarea glicemiei. Polifenolii din mere previn hiperglicemia prin diverse mecanisme. Flavonoizii, printre care quercitina, inhiba enzimele digestive care digera carbohidratii, astfel incat acestia raman nedigerati si nu maresc glicemia.In plus, aceiasi polifenoli scad absorbtia digestiva a glucozei, stimuleaza secretia de insulina de catre pancreas si cresc preluarea glucozei din sange de catre cellule, toate aceste procese contribuind la mentinerea glicemiei in limite normale.

Deci vechea zicala “Un mar pe zi tine departe medicul” este cat se poate de fundamentata, iar merele sunt la fel de bune pentru sanatate ca si fructe “miraculoase” pe care nu si le permite orice roman.




Spune-ne opinia ta despre
"Fructele toamnei, merele, un aliat al sanatatii"

9 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Fructele toamnei, merele, un aliat al sanatatii"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Apa minerala si beneficiile sale pentru sanatate

Apa minerala si beneficiile sale pentru sanatate

de Raluca Garbea 15 Aug 2018

Apa minerala este benefica organismului, insa doar in cantitati limitate. [detalii]

Ceaiul de urzica si benefiile sale pentru sanatate

Ceaiul de urzica si benefiile sale pentru sanatate

de Raluca Garbea 10 Aug 2018

Ceaiul de urzica trateaza problemele urinare, calmeaza alergiile, reduce tensiunea arteriala si imbunatateste sanatatea pielii. [detalii]

Top 10 alimente pentru un mic dejun sanatos

Top 10 alimente pentru un mic dejun sanatos

de Raluca Garbea 08 Aug 2018

Pentru a te bucura de o zi plina de energie, este foarte important sa nu sari peste micul dejun. [detalii]

Cu ce poti inlocui oregano

Cu ce poti inlocui oregano

de Raluca Garbea 07 Aug 2018

Oregano este o planta pe care multe persoane o considera doar un condiment pentru imbunatatirea aromei mancarii lor, dar, in realitate, aceasta are numeroase beneficii pentru sanatate, precum: capacitatea de a proteja sistemul imunitar, de a preveni aparitia bolilor cronice, de a imbunatati digestia, de a detoxifia organismul, de a intari oasele, de a imbunatati sanatatea inimii, de a stimula nivelul de energie si asa mai departe. [detalii]

5 smoothie-uri care te vor ajuta sa slabesti

5 smoothie-uri care te vor ajuta sa slabesti

de Raluca Garbea 04 Aug 2018

Este foarte simplu sa obtii un smoothie sanatos, delicios si hranitor, din fructe, proteine si grasimi sanatoase! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016