Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Fructele uscate, sursa excelenta de nutrienti si fibre

de Elena-Alina Constantinescu 08 Ian 2015

Tags: fructe uscate prune uscate afine merisoare fructe confiate


Fructele uscate, sursa excelenta de nutrienti si fibre

Fructele uscate sunt surse excelente de fibre solubile, au un indice glicemic scazut si previn afectiunile cardiovasculare si inflamatiile interne.

Fructele uscate se obtin prin deshidratare (in cuptor sau prin folosirea de aparate speciale), apoi se depoziteaza in recipente sigiliate. Nu le confundati cu cele confiate! Fructele confiate sunt imbibate cu solutie de glucoza (care le transforma in bombe calorice).

Prune uscate

Sunt o sursa buna de potasiu care mentine presiunea sanguina la limite normale si asigura buna functionare a inimiii, prevenind astfel riscul accidentelor vasculare cerebrale. Este bine de stiut ca potasiul stopeaza pierderea calciului iar vitamina A contribuie la cresterea si intarirea oaselor.

Prin continutul de fibre potolesc foamea si mentin senzatia de satietate mai mult timp

Stafide

Au efecte benefice asemanatoare, motiv pentru care gustarile pe baza de fructe uscate sunt ideale in curele de slabire. Mai mult decat atat, consumul regulat de stafide combate oboseala si previne depresia.

Goji

Fructele goji protejeaza organismul impotriva imbatranirii premature prin efectul puternic antioxidant, cresc tonusul, mentin tensiunea arteriala in limite normale, scad colesterolul si reduc riscul de cancer. Pot fi consumate ca atare sau pot fi incluse in salate, mancaruri si prajituri.

Caise

Caisele uscate imbunatatesc vederea si ajuta la regenerarea tesuturilor. Ajuta la detoxifierea organismului, combat insomnia si constipatia.

Afine

Prin continutul ridicat de vitamine si minerale, afinele ajuta la normalizarea glicemiei si la protejarea organismului impotriva infectiilor. Sunt extraordinare pentru persoanele care au probleme cu vederea.

Merisoare

Merisoarele uscate ajuta la mentinea sanatatii si flexibilitatii vaselor de sange. Unele studii arata si ca inhiba cresterea tumorilor.

Sursa: suntfericita.manager.ro
Foto: www.healthcastle.com




Spune-ne opinia ta despre
"Fructele uscate, sursa excelenta de nutrienti si fibre"

2 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Fructele uscate, sursa excelenta de nutrienti si fibre"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

5 inlocuitori pentru laptele de soia

5 inlocuitori pentru laptele de soia

de Raluca Garbea 25 Mai 2018

Laptele de soia este adesea folosit de cei care sufera de intoleranta la lactoza, de cei care doresc sa urmeze un regim alimentar fara lapte sau de persoanele vegane. Dar, daca vrei sa inlocuiesti laptele de soia? [detalii]

Ce alimente contin vitamina A?

Ce alimente contin vitamina A?

de Raluca Garbea 24 Mai 2018

Consumul de alimente bogate in vitamina A reprezinta o modalitate excelenta de a intari sanatatea generala si de a proteja organismul de bolile cronice. [detalii]

Alimente pe care trebuie sa le elimini din regimul tau zilnic

Alimente pe care trebuie sa le elimini din regimul tau zilnic

de Raluca Garbea 22 Mai 2018

"Cu cat ne hranim mai mult si mai bine, cu atat ne daramam viata mai repede", spunea Hipocrate. Un regim sanatos asigura o hrana completa pentru mentinerea energiei organismului, in timp ce alimentatia dezechilibrata constituie principala cauza a bolilor grave care apar in prezent. [detalii]

Cu ce poate fi inlocuit turmericul?

Cu ce poate fi inlocuit turmericul?

de Raluca Garbea 21 Mai 2018

Turmericul reprezinta unul dintre condimentele scumpe si extrem de populare in lumea intreaga datorita aromei discret piperate si usor amaruie, care confera un gust unic mancarurilor, insa cu ce il putem inlocui? [detalii]

Lasagna vegetariana. Cum se prepara?

Lasagna vegetariana. Cum se prepara?

de Raluca Garbea 16 Mai 2018

Meniul vegetarian cuprinde numeroase retete delicioase si, in acelasi timp, sanatoase care nu trebuie ratate! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016