Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Grasimi saturate versus grasimi nesaturate

de Raluca Garbea 23 Mar 2018

Tags: grasimi saturate grasimi nesaturate regim alimentar sanatate


Grasimi saturate versus grasimi nesaturate

Un regim alimentar sanatos depinde foarte mult de cunoasterea diferentei dintre grasimile saturate si grasimile nesaturate.

Multi oameni asociaza imediat termenul "grasime" ca fiind un lucru negativ, insa grasimile sunt de fapt o parte esentiala pentru functionarea normala a organismului. Grasimile sunt prezente in membrana fiecarei celule din organism si sunt esentiale pentru activitatea anumitor vitamine solubile. Cu toate acestea, tipurile de grasimi pe care le consumati au o contributie diferita asupra organismului.

Grasimi saturate versus grasimi nesaturate?

Exista diferente semnificative intre cele doua tipuri de grasimi, care ar trebui sa imbunatateasca profilul lipidic.

Grasimile saturate reprezinta un tip de grasime in care toate moleculele sale nu prezinta legaturi duble intre moleculele de carbon, in timp ce grasimile nesaturate sunt impartite in grasimi mononesaturate si polinesaturate si au cel putin o legatura dubla in structura chimica.

Diferenta dintre grasimile saturate si cele nesaturate este simpla. Grasimile saturate devin solide la temperatura camerei, iar cele nesaturate raman in starea lor initiala.

De retinut ca grasimile saturate reprezinta principalii vinovati pentru ridicarea valorii colesterolului!

Surse de grasimi saturate si grasimi nesaturate

Grasimile saturate se gasesc in unt, carne rosie, branza si lapte. Astfel, putem observa ca acestea se intalnesc, in general, in produsele de origine animala. Totusi, exista surse de plante care includ grasimi saturate, cum ar fi: ulei de nuca de cocos si ulei de palmier.  

Grasimile nesaturate se gasesc in semintele de in, in porumb, floarea-soarelui, rapita si soia. Acestea se intalnesc in principal in plante si fructe de mare.

Care sunt mai sanatoase?

Grasimile saturate sunt adesea considerate daunatoare pentru sanatate, caci contribuie la nivelul colesterolului LDL, care este considerat colesterol "rau", iar consumul lor poate duce la ateroscleroza, atac de cord, accident vascular cerebral si boli cardiovasculare.

Grasimile nesaturate sunt considerate mai bune pentru sanatate. Grasimile nesaturate sunt cunoscute pentru capacitatea de a ajuta la scaderea nivelului de colesterol LDL si la cresterea colesterolului HDL (colesterol "bun"). Acest lucru poate ajuta la stimularea sanatatii inimii si la scaderea riscului de hipertensiune arteriala.

Cate calorii contin cele doua tipuri de grasimi?

Grasimile saturate: Expertii recomanda sa nu consumati mai mult de 16 grame de grasimi saturate pe zi.

Grasimile nesaturate: Expertii recomanda sa consumati intre 40 si 60 de grame de grasimi nesaturate pe zi.



Sursa foto: pexels.com




Spune-ne opinia ta despre
"Grasimi saturate versus grasimi nesaturate"

4 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"Grasimi saturate versus grasimi nesaturate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

3 alimente sanatoase care nu trebuie sa lipseasca din meniul tau

3 alimente sanatoase care nu trebuie sa lipseasca din meniul tau

de Raluca Garbea 25 Apr 2018

Pentru a te putea bucura din plin de o viata sanatoasa, este important sa ai in vedere ce alimente trebuie sa consumi pentru a beneficia de vitaminele si substantele nutritive de care are nevoie organismul in fiecare zi. [detalii]

Ciocolata neagra: Care sunt beneficiile pentru sanatate?

Ciocolata neagra: Care sunt beneficiile pentru sanatate?

de Raluca Garbea 24 Apr 2018

Cui nu ii place ciocolata? De multe ori, aceasta este vazuta ca un aliment care trebuie evitat pe cat posibil, din cauza continutului ridicat de zahar. [detalii]

Iaurtul inghetat versus inghetata: Care este varianta mai sanatoasa?

Iaurtul inghetat versus inghetata: Care este varianta mai sanatoasa?

de Raluca Garbea 23 Apr 2018

Potrivit specialistilor, exista cateva diferente importante intre iaurtul inghetat si inghetata, in ce priveste beneficiile acestora pentru sanatate. [detalii]

De ce nu trebuie sa cumperi ulei vegetal din hipermarket?

De ce nu trebuie sa cumperi ulei vegetal din hipermarket?

de Raluca Garbea 19 Apr 2018

Potrivit expertilor in sanatate, oamenii care au diete alimentare bogate in uleiuri vegetale dezvolta un risc mai ridicat de a prezenta dementa in timpul vietii. Acestia sustin ca uleiul provoaca depuneri pe creier, un precursor al bolilor neurodegenerative, informeaza mediafax.ro. [detalii]

4 alimente pentru detoxifierea de vara

4 alimente pentru detoxifierea de vara

de Raluca Garbea 13 Apr 2018

Vara reprezinta momentul ideal din an pentru a incerca o cura de detoxifiere. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit