Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Grasimi saturate versus grasimi nesaturate

de Raluca Garbea 12 Mai 2018

Tags: grasimi saturate grasimi nesaturate regim alimentar sanatate


Grasimi saturate versus grasimi nesaturate

Un regim alimentar sanatos depinde foarte mult de cunoasterea diferentei dintre grasimile saturate si grasimile nesaturate.

Multi oameni asociaza imediat termenul "grasime" ca fiind un lucru negativ, insa grasimile sunt de fapt o parte esentiala pentru functionarea normala a organismului. Grasimile sunt prezente in membrana fiecarei celule din organism si sunt esentiale pentru activitatea anumitor vitamine solubile. Cu toate acestea, tipurile de grasimi pe care le consumati au o contributie diferita asupra organismului.

Grasimi saturate versus grasimi nesaturate?

Exista diferente semnificative intre cele doua tipuri de grasimi, care ar trebui sa imbunatateasca profilul lipidic.

Grasimile saturate reprezinta un tip de grasime in care toate moleculele sale nu prezinta legaturi duble intre moleculele de carbon, in timp ce grasimile nesaturate sunt impartite in grasimi mononesaturate si polinesaturate si au cel putin o legatura dubla in structura chimica.

Diferenta dintre grasimile saturate si cele nesaturate este simpla. Grasimile saturate devin solide la temperatura camerei, iar cele nesaturate raman in starea lor initiala.

De retinut ca grasimile saturate reprezinta principalii vinovati pentru ridicarea valorii colesterolului!

Surse de grasimi saturate si grasimi nesaturate

Grasimile saturate se gasesc in unt, carne rosie, branza si lapte. Astfel, putem observa ca acestea se intalnesc, in general, in produsele de origine animala. Totusi, exista surse de plante care includ grasimi saturate, cum ar fi: ulei de nuca de cocos si ulei de palmier.  

Grasimile nesaturate se gasesc in semintele de in, in porumb, floarea-soarelui, rapita si soia. Acestea se intalnesc in principal in plante si fructe de mare.

Care sunt mai sanatoase?

Grasimile saturate sunt adesea considerate daunatoare pentru sanatate, caci contribuie la nivelul colesterolului LDL, care este considerat colesterol "rau", iar consumul lor poate duce la ateroscleroza, atac de cord, accident vascular cerebral si boli cardiovasculare.

Grasimile nesaturate sunt considerate mai bune pentru sanatate. Grasimile nesaturate sunt cunoscute pentru capacitatea de a ajuta la scaderea nivelului de colesterol LDL si la cresterea colesterolului HDL (colesterol "bun"). Acest lucru poate ajuta la stimularea sanatatii inimii si la scaderea riscului de hipertensiune arteriala.

Cate calorii contin cele doua tipuri de grasimi?

Grasimile saturate: Expertii recomanda sa nu consumati mai mult de 16 grame de grasimi saturate pe zi.

Grasimile nesaturate: Expertii recomanda sa consumati intre 40 si 60 de grame de grasimi nesaturate pe zi.



Sursa foto: pexels.com




Spune-ne opinia ta despre
"Grasimi saturate versus grasimi nesaturate"

3 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"Grasimi saturate versus grasimi nesaturate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ceaiul Assam si beneficiile sale pentru organism

Ceaiul Assam si beneficiile sale pentru organism

de Raluca Garbea 19 Iun 2018

Ceaiul Assam contine substante nutritive care pot stimula sanatatea organismului in mai multe moduri. [detalii]

Care sunt cauzele poftei de dulce

Care sunt cauzele poftei de dulce

de Raluca Garbea 18 Iun 2018

Pofta de dulce este o senzatie foarte des intalnita, potrivit studiilor. In general, aceasta pofta este alimentata de o lipsa de glucide din organism, insa pot exista si alte cauze. [detalii]

Alimente bogate in vitamina B12

Alimente bogate in vitamina B12

de Raluca Garbea 15 Iun 2018

Pentru a te putea bucura de un corp sanatos, ai nevoie de vitamine si minerale. Simptomele deficientei vitaminei B12 includ: depresie, confuzie, memorie deficitara, probleme de echilibru, furnicaturi si amorteala la nivelul mainilor si picioarelor. [detalii]

Cat zahar contine ananasul

Cat zahar contine ananasul

de Raluca Garbea 14 Iun 2018

Fructele sunt benefice pentru mentinerea sanatatii celulelor din corp. Insa, daca consumi cantitati exagerate, s-ar putea ca organismul sa primeasca o cantitate mai mare de zahar decat are nevoie. De aceea, este firesc sa iti pui intrebarea cat de mult zahar contin fructele tale preferate, in cazul de fata: ananasul. [detalii]

Ce este cafeaua cu broccoli?

Ce este cafeaua cu broccoli?

de Raluca Garbea 11 Iun 2018

In ultima perioada, se vorbeste despre o noua modalitate de a-ti bea cafeaua de dimineata: cafeaua cu broccoli. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016