Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Hrana mileniului III: Superalimentele

de AlegeSanatos.ro 28 Mai 2013

Hrana mileniului III: Superalimentele

In ultimul deceniu, dorinta de a avea un regim de viata sanatos a capatat o amploare de-a dreptul uriasa, acaparand tot mai multe categorii sociale. In acest context, alimentatia s-a impus ca un factor de prima importanta. In acest fel s-a delimitat si asa-numita „alimentatie sanogena” care promoveaza sanatatea umana.

Aceasta nu inseamna insa, ca in trecut nu se vorbea despre o alimentatie sanatoasa sau ca nu existau diete. Dar marea majoritate a semenilor nostri, si aici ma refer in special la romani, continuau sa manance copios si sa faca o selectie prea putin riguroasa a hranei.

Grasimile, alcoolul si hrana procesata termic (excesiv) se aflau la un loc de cinste pe masa romanului, in vreme ce produsele cu o compozitie echilibrata, precum fructele si verdeturile, figurau, cel mult , pe lista hranei de importanta secundara, de care te poti dispensa.
Curentul cel modern, al alimentatiei sanatoase, a delimitat treptat, in urma unei experiente practice de cateva zeci de ani, alimentele valoroase pe care le putem numi, in unele cazuri, alimente-medicament. De exemplu: mierea, polenul, uleiurile vegetale presate la rece, fructele de padure, algele – Spirulina si Chlorella, unele ciuperci – Ganoderma si Agaricus ori alte vegetale cum ar fi aloe, macca, varza, leurda, conopida, sfecla rosie.
 
Ciupercile

Reishi, Shiitake, Maitake sunt ciuperci folosite in Extremul orient de mii de ani.
Ele au o compozitie exceptionala: vitamine (A, B2, B3, B6, B7-biotina, B9-acid folic) si minerale (Fe, Mg, Ca, Zn, Cu, Mn si Ge). Sunt imunostimulente foarte valoroase, stimuland producerea interna de interferon, fabricarea de limfocite B si T sau de macrofage. Aceste ciuperci au si efecte antitumorale.
 
Algele
Spirulina este o microalga. Ea a fost consumata vreme de mii de ani de catre indigenii din Africa si Mexic. Este una dintre cele mai valoaroase surse de proteina vegetala. Contine 60% proteine complete, este o sursa aparte de minerale si vitamine, regleaza glicemia si poate fi folosita in curele de slabire. Alte alge, ceva mai putin cunoscute dar la fel de gustoase si valoroase in mentinerea sanatatii sunt: Chlorella (alge de apa dulce), Dulse (alge de cluoare rosie din Atlanticul de Nord), Irish Moss, Kelp (alge brune) etc.
 
Cacao
Boabele de cacao sunt, de fapt, semintele arborelui Theobroma cacao. Ele reprezinta o sursa excelenta de grasimi vegetale (untul de cacao), carbohidrati, proteine, fibre, saruri minerale (Fe, Ca, Mg) si vitaminele B, C, E. Continutul ridicat de magneziu sporeste puterea muschiului cardiac si reduce formarea cheagurilor de sange. Boabele de cacao contin triptofan, serotonina, dopamina, anandamida (un compus ce produce o stare euforica), PEA (substanta „dragostei”, produsa de creier cand suntem indragostiti). Ele au un efect de amplificare a starii de bine interior si de fericire. Ciocolata amaruie (70% cacao) este numita de cardiologi „aspirina dulce”. Deoarece reduce afectiunile cardiace si incidenta trombozelor.
 
Grasimi vegetale
Untul de cacao este extras din boabele de cacao si se intrebuinteaza atat in alimentatie (in delicioasa ciocolata cu unt de cacao) cat si in industria cosmetica. Untul de cacao mai este util si pentru masajul delicat al pielii.
 
Iarba de cereale
Iarba de grau nu contine gluten, are efect alcalinizat si ajuta la mentinerea unei bune calitati a sangelui. Este detoxifianta si contribuie la mentinerea greutatii corporale intre limitele normale.
 
Indulcitorii naturali
Zaharul brun de palmier e unul dintre cei mai vechi indulcitori cunoscuti. Are un indice glicemic scazut (IG=35), contine 70-79% zaharoza, 3-9% fructoza, oligoelemente (K, Mg, Zn si Fe) dar si vitaminele (B1, B2, B6 si C). Pentru indulcire , inlocuieste cu succes zaharul alb, in proportie de 1:1. Alti indulcitori cu indice glicemic mic si placuti la gust: siropul de boabe de orez, de agave, de artar. Nu in ultimul rand, trebuie sa amintesc steviozida, substanta activa din  Stevia Rebaudiana sau stevia dulce, care pe langa efectul de indulcire are si un efect deosebbit de imbunatatire a functiei pancreatice.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Hrana mileniului III: Superalimentele"

10 + 3 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Hrana mileniului III: Superalimentele"

Giurgea eugenia @ 04 Iun 2013
"Voi folosi toate informatiile din acest material instructiv .Nu stiam aceste lucruri"

Spune-ne opinia ta despre
"Hrana mileniului III: Superalimentele"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cele 5 beneficii importante ale consumului de banane

Cele 5 beneficii importante ale consumului de banane

de Elena-Alina Constantinescu 17 Nov 2016

Studiile au demonstrat ca aceste fructe sunt foarte eficiente pentru a preveni multe probleme de sanatate. Sunt o gustare sanatoasa in curele de slabire. Consumul de banane scade nevoia de a mai manca gustari pline ce calorii pe parcursul zilei. [detalii]

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

de Elena-Alina Constantinescu 16 Nov 2016

Postul Nasterii Domnului a inceput deja, asadar pana in Ajunul Craciunului este perioada ideala sa iti detoxifiezi organismul. Dieta de post are o serie de beneficii: normalizeaza presiunea sangelui si nivelul colesterolului, curata arterele, ofera energie si vitalitate, imbunateste digestia, stimuleaza memoria si capacitatea de concentrare. [detalii]

Cele mai bune ceaiuri pentru bolnavii de diabet

Cele mai bune ceaiuri pentru bolnavii de diabet

de Elena-Alina Constantinescu 04 Nov 2016

Persoanele care sufera de diabet zaharat au anumite restrictii alimentare. Spre exemplu, nu au voie sa consume zahar, prajituri, inghetata si fructe cu un indice glicemic ridicat. [detalii]

Cum scapam de astenia de toamna? Top 3 alimente pentru o stare de bine

Cum scapam de astenia de toamna? Top 3 alimente pentru o stare de bine

de Elena-Alina Constantinescu 31 Oct 2016

In acest sezon, tonusul general al organismului scade, apar modificari de dispozitie si avem permanent senzatia de oboseala. Asadar, productia de serotonina (hormonul fericirii) scade, iar organismul trece prin mai multe schimbari din cauza reducerii intensitatii luminii. Iata, mai jos, 3 alimente care ne ajuta sa trecem peste starea de astenie: [detalii]

Ce probleme cauzeaza consumul de proteine in exces

Ce probleme cauzeaza consumul de proteine in exces

de Elena-Alina Constantinescu 25 Oct 2016

Pe langa carbohidrati si lipide, proteinele constituie nutrientii esentiali pentru buna functionare a organismului. Asadar, proteinele sunt importante intr-o dieta echilibrata, insa, consumate in exces, pot da metabolismul peste cap. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 0 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.