Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Iata care sunt cele mai bune surse de proteine!

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2015

Iata care sunt cele mai bune surse de proteine!

Proteinele au un rol important in organism: asigura buna functionare a sistemului imunitar, sunt benefice pentru masa musculara, furnizeaza energia de care avem nevoie pe parcursul zilei, iar beneficiile nu se opresc aici. Deficitul de proteine se traduce prin stari de oboseala, atrofie musculara, caderea parului, etc.

Pentru a ne mentine o stare optima de sanatate, din alimentatia noastra nu trebuie sa lipseasca proteinele.

Soia

Soia poate inlocui carnea in timpul postului, pentru ca este o sursa importanta de proteine, fibre, vitamine din complexul B si acizi grasi  omega 3. Pentru persoanele cu intoleranta la lactoza, laptele de soia este varianta ideala.  Soia reduce colesterolul si previne bolile cardiace.

Carne de pui

Un piept de pui de dimensiune medie furnizeaza organismului 17 g de proteine. Carnea de pui mai contine seleniu, niacina, vitamina B6 si fosfor. Desigur, ne referim aici la carnea de pui bio.

Peste

Pestele (somon, ton, pastrav)  este o alta sursa excelenta de proteine. Este bogat in acizi grasimi omega 3, vitamina D, riboflavina, calciu si magneziu. Un file de peste ofera 22 g de proteine.

Carne de porc

Un cotlet de porc ofera 33 g de proteine, care inseamna mai mult de jumatate din doza zilnica recomandata pentru femei (46 g) si barbati (56 g).

Oua

Un ou mediu contine 6 g de proteine. Acest aliment furnizeaza organismului luteina si zeaxantina, doua substante care ajuta la imbunatatirea vederii.

Iaurt grecesc

Un iaurt grecesc de 200 g furnizeaza 23 g de proteine. Sa nu uitam ca este o sursa excelenta de probiotice.

Migdale

Nucile, alunele, migdalele, fisticul, semintele sunt bogate in grasimi de origine vegetala. Fructele oleaginoase ofera organismului aminoacizi esentiale si cantitati mari de triptofan. Cu conditia sa fie consumate crude.

Fasole

Printre cele mai bune alimente bogate in proteine se numara si fasolea. O portie de fasole are 12-13g de proteine. Este bogate in fibre solubile, ajutand tractul digestiv.

Sursa foto: pixabay.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Iata care sunt cele mai bune surse de proteine!"

10 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"Iata care sunt cele mai bune surse de proteine!"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

De ce avem nevoie de prebiotice in dieta: sfatul nutritionistului

De ce avem nevoie de prebiotice in dieta: sfatul nutritionistului

de Elena-Alina Constantinescu 08 Mar 2017

Medicul nutritionist Mihaela Bilic este de parere ca pentru o digestie optima avem nevoie de prebiotice. Se stie ca acestea ajuta la refacerea florei intestinale distruse de antibiotice, stimuleaza apararea naturala a organismului si, mai mult, au un efect protector contra cancerului de colon. Principalele surse de prebiotice sunt fructele si legumele crude, cerealele integrale. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 3.63 din 5 (8 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.