Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Iata ce beneficii au fructele si legumele in functie de culoarea lor

de Laura Voica 10 Feb 2014

Tags: fructe legume rucola licopen rosii


Iata ce beneficii au fructele si legumele in functie de culoarea lor

O alimentatie variata de fructe si legume colorate are beneficii uimitoare, determina inclusiv o memorie mai buna, pierderea in greutate si un risc mai mic de atac de cord, accident vascular cerebral, diabet si mai multe tipuri de cancer. Consumul de anumite legume este chiar legat de o viata mai lunga.

Cu toate acestea, mai putin de unul din zece adulti consuma cantitatea recomandata din substantele nutritive pe care fructele si legumele colorate le contin.

Iata o modalitate usoara de a va asigura ca aveti o alimentatie echilibrata: umple jumatate farfurie cu fructe si legume la fiecare masa. Pentru a beneficia de un spectru complet de beneficii pentru sanatate, includeti aceste culori in dieta ta de zi cu zi:

Rosu

Licopenul este pigmentul care da anumitor fructe, cum ar fi rosiile, nuanta lor rubinie. Un nou studiu a aratat ca o dieta bogata in tomate ppoate reduce riscul de cancer de san. In cadrul studiului, care a inclus 70 de femei in post - menopauza, cele care au mancat produse de tomate care contin cel putin 25 mg de licopen pe zi au indicat niveluri mai ridicate de adiponectin, un hormon asociat cu un risc mai mic de cancer de san in studii anterioare.

"Avantajele de a manca o multe rosii si produse pe baza de rosii, chiar si pentru o scurta perioada de timp, au fost evidente in urma studiului", a declarat autorul studiului, Adana Llanos, profesor asistent de epidemiologie la Universitatea Rutgers. O serie de alte studii leaga consumul ridicat de alimente care contin licopen de un risc mai mic de cancer, boli de inimasi degenerescenta maculara ( o cauza de pierdere a vederii la persoanele in varsta ).


Violet si albastru

Aceste culori rezulta din pigmenti numiti antocianine care ajuta la sanatatea creierului. Intr-adevar, afinele sunt adesea numite "fructele creierului", deoarece studiile pe acsste fructe sunt legate de reducerea riscului de pierderi de memorie care survin o data cu inaintarea in varsta. De exemplu, de studiul "a raportat ca femeile in varsta care au mancat cele mai multe afine si capsuni au avut rate mai lente de declin cognitiv decat cele care au mancat mai putin. Un studiu recent Harvard raporteaza ca resveratrolul din vin rosu ( precum boabele, coaja de struguri si stafidele ) activeaza o proteina care contribuie la imbunatatirea sanatate si longevitate crescuta la animale.

Verde


Legumele crucifere cum ar fi: rucola, varza de Bruxelles, varza, gulia si varza verde, contin compusi care au demonstrat efecte anti - cancer in studiile pe animale si chiar umane.
Cercetatorii au identificat mai multe moduri in care compusii, care includ mai multe carotenoide ( cum ar fi beta - caroten, luteina si zeaxantina) pot lupta cu cancerul: protejeaza celulele de deteriorarea ADN-ului, ucid virusi si bacterii, combate inflamatia si inhiba migrarea celulelor tumorale ( reducand astfel riscul de cancer care se va raspandi ).

Galben si portocaliu


Un avantaj surprinzator pe care il au citricele, cum ar fi portocalele, este ca acestea contine liminoide (substante care se gasesc in coaja fructelor), care s-au dovedit a ajuta la lupta impotriva cancerului gurii, cancerului de piele, de plamani,de stomac, de colon in testele de laborator, cu animale si celule umane. Aceeasi echipa de oameni de stiinta investigheaza, de asemenea, beneficiile potentiale ale liminoidelor de reducere a colesterolului ".

Unele fructe galbene, cum ar fi ananasul, contine bromelina, un amestec de enzime care au fost folosite de secole pentru a trata indigestia si inflamatia. Unele studii la om sugereaza ca aceasta poate reduce umflarea si vanataile, si datorita rolului sau de anti-inflamator reduce timpul de vindecare dupa o interventie chirurgicala sau leziuni.




Spune-ne opinia ta despre
"Iata ce beneficii au fructele si legumele in functie de culoarea lor"

8 + 9 =

Spune-ne opinia ta despre
"Iata ce beneficii au fructele si legumele in functie de culoarea lor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Apa minerala si beneficiile sale pentru sanatate

Apa minerala si beneficiile sale pentru sanatate

de Raluca Garbea 15 Aug 2018

Apa minerala este benefica organismului, insa doar in cantitati limitate. [detalii]

Ceaiul de urzica si benefiile sale pentru sanatate

Ceaiul de urzica si benefiile sale pentru sanatate

de Raluca Garbea 10 Aug 2018

Ceaiul de urzica trateaza problemele urinare, calmeaza alergiile, reduce tensiunea arteriala si imbunatateste sanatatea pielii. [detalii]

Top 10 alimente pentru un mic dejun sanatos

Top 10 alimente pentru un mic dejun sanatos

de Raluca Garbea 08 Aug 2018

Pentru a te bucura de o zi plina de energie, este foarte important sa nu sari peste micul dejun. [detalii]

Cu ce poti inlocui oregano

Cu ce poti inlocui oregano

de Raluca Garbea 07 Aug 2018

Oregano este o planta pe care multe persoane o considera doar un condiment pentru imbunatatirea aromei mancarii lor, dar, in realitate, aceasta are numeroase beneficii pentru sanatate, precum: capacitatea de a proteja sistemul imunitar, de a preveni aparitia bolilor cronice, de a imbunatati digestia, de a detoxifia organismul, de a intari oasele, de a imbunatati sanatatea inimii, de a stimula nivelul de energie si asa mai departe. [detalii]

5 smoothie-uri care te vor ajuta sa slabesti

5 smoothie-uri care te vor ajuta sa slabesti

de Raluca Garbea 04 Aug 2018

Este foarte simplu sa obtii un smoothie sanatos, delicios si hranitor, din fructe, proteine si grasimi sanatoase! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016