Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Iata de ce grasimile saturate sunt sanatoase

de Laura Voica 07 Feb 2014

Tags: grasimi saturate


Iata de ce grasimile saturate sunt sanatoase

Iata care este ideea: grasimile saturate nu provoaca boli de inima si nu va transforma intr-un obez daca le consumati cu moderatie. Corpurile noastre au nevoie de grasime. Este esentiala pentru absorbtia vitaminelor, pentru sistemul imunitar si pentru activitatea nervoasa si ofera o membrana puternica, sanatoasa pentru celulele esentiale ale corpului tau.

Din pacate, nebunia dietelor cu un continut scazut de grasime din anii 90, aceasta a fost inlocuita cu glutenul, arome artificiale, zahar si sare. Parerea multor profesionisti este ca aceste lucruri sunt cele care ne fac mai bolnavi si mai grasi, nu grasimea in sine. Da, bineinteles ca grasimile nesaturate care se gasesc in produse precum: nuci, seminte, ulei de masline, somon, etc sunt extrem de sanatoase. Dar stiati ca grasimile saturate pot fi la fel de benefice?

Potrivit unui studiu conceput in anii 50, grasimile saturate a fost asociate cu niveluri mai ridicate de colesterol, rate mai mari de aparitie a bolilor de inima si o incidenta mai mare a obezitatii. Asadar, oamenii au inceput sa evite acest tip de grasime perfect naturala, inlocuindu-o cu lucruri oribile cum ar fi grasimi trans si carbohidrati extrem de rafinati, zaharoase. Avand in vedere dovezile acestui singur studiu, multi oameni inca sunt preocupati sa elimine grasimile saturate din dieta lor complet. Dar, aceste concluzii au fost inexacte afecteaza sanatatea Americii. De atunci au efectuate mai multe studii si consumul de grasimi saturate in cantitati moderate, pot scadea nivelul colesterolului  si pot reduce riscul de boli de inima.

Acest lucru poate fi greu de acceptat dupa atatia ani in care grasimile saturate au fost privite ca o alegere extrem de nesanatoasa in dieta noastra. Dupa atatia ani poate fi dificil sa acceptam o astfel de schimbare radicala in gandire. Dar luati in considerare acest lucru: inainte de 1920, boala de inima a fost o raritate in America. Bolile de inima, astazi produc cel putin 40% din totalul deceselor din SUA.

Daca ar fi sa dam crezare acelui studiu, consumul de grasimi saturate ar  determina o rata mai mare a incidentei bolilor de inima, astfel, ar fi de asteptat sa constatam o crestere corespunzatoare in grasimile animale din dieta americana. De fapt, este adevarat chiar opusul. Pe parcursul perioadei de saizeci de ani, 1910-1970, proportia de grasime animala din dieta americana a scazut de la 83% la 62%, iar consumul de unt a scazut de la un consum de 8 kilograme pe persoana pe an, la patru.

Cum ne explicam acest lucru? Ei bine, exista cu siguranta un stigmat in jurul cuvantului" grasime ". Dar trebuie sa recunoastem ca un consum moderat de grasimi, in special de inalta calitate, va vor ingrasa. Grasimile saturate sanatoase, cum ar fi untul pasteurizat, ouale, ulei de nuca de cocos virgin si  carnea de vita si de porc organice, sunt unele dintre cele mai bune surse de nutritie si de energie pentru organismul uman - si extrem de deliciose.

 In loc de a evita anumite tipuri de alimente, cum ar fi cele care contin grasimi, incercati sa mancati tot ce e naturalsi sanatoase cu moderatie. Daca sunteti incercarea de a pierde in greutate sau de a deveni mai sanatos, nu manancati numai carbohidrati si proteine ​​, ci includeti si unele tipuri de carne si ulei de masline, galbenusuri de ou si unt. Acesta au un rol bine definit in dieta ta. Evita, in schimb, monstruozitatile  prelucrate si orice alimente la care ai alergii. Asculta-ti corpul!




Spune-ne opinia ta despre
"Iata de ce grasimile saturate sunt sanatoase"

5 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Iata de ce grasimile saturate sunt sanatoase"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

de AlegeSanatos.ro 11 Iul 2019

Alimentele bogate in vitamina C sunt extrem de importante pentru corpul nostru, ajutandu-ne organismul sa capete o imunitate sporita si, in acelasi timp, sa lupte cu diverse afectiuni. Consumand alimente bogate in vitamina C vom reusi sa prevenim sau chiar sa tratam raceala, infectiile, bolile de inima si chiar sa ajutam vasele de sange sa functioneze mai bine. In plus, vitamina C joaca un rol important in sintetizarea diverselor minerale din corp, stimuland inclusiv vindecarea diverselor tipuri de rani. [detalii]

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

de AlegeSanatos.ro 02 Iul 2019

Bananele sunt unele dintre fructele cu cele mai multe beneficii pentru sanatatea noastra, consumate in cantitati moderate, evident. Acest fruct tropical este plin de nutrienti si ne poate ajuta sa ne mentinem o viata sanatoasa si echilibrata. Iata ce proprietati miraculoase are banala banana: [detalii]

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Smoothie-urile reprezinta varianta perfecta de a consuma o portie sanatoasa de fructe si legume o data pe zi, iar vara este anotimpul perfect pentru ele. [detalii]

Alimente recomandate pentru un mic dejun sanatos

Alimente recomandate pentru un mic dejun sanatos

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Micul dejun reprezinta cea mai importanta masa a zilei, potrivit specialistilor. Descopera in articol care sunt cele mai indicate alimente pentru a te bucura de un mic dejun sanatos! [detalii]

Migdale - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

Migdale - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 27 Iun 2019

Migdalele sunt o adevarata sursa de sanatate, avand numeroase beneficii, precum imbunatatirea sistemului cardiovascular, mentinerea sanatatii oaselor, a dintilor si a pielii. Descopera in articol care sunt cele mai importante beneficii pentru sanatate! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016