Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Importanta fluxului de energie

de AlegeSanatos.ro 03 Sep 2012

Importanta fluxului de energie

In termeni nutritionali, energia se masoara in calorii iar fluxul de energie reprezinta fluxul de calorii in organism. Cand din alimentatie rezulta un numar mare de calorii, organismul se afla intr-o stare de flux ridicat de energie si, cand se consuma o cantitate mica de alimente care aduc putine calorii, fluxul de energie este scazut. Echilibrul in cazul cu flux ridicat de energie este realizat prin efectuarea intensa de exercitii. Balanta energetica este relatia dintre aport si consum. Este dificil de apreciat cantitatea de energie de baza cheltuita pe parcursul unei zile. Se stie ca barbatii ard mai mult de o calorie pe minut, pe cand femeile, ard mai putin de o calorie pe minut. Fluxul de energie, balanta energetica si legile termodinamicii pot explica modul in care scadem sau punem kilograme. Doua persoane pot fi in aceeasi stare de echilibru energetic, dar numarul de calorii ingerate si arse pot fi foarte diferite. O serie de cercetatori cred ca notiunea de „flux de energie” este importanta. Practic, o stare de flux inalt de energie exista atunci cand cresterea numarului de calorii arse printr-un program de exercitii este cuplat la un aport crescut de calorii. In studiile efectuate s-a observat o crestere a metabolismului bazal la cei cu un bilant energetic cu flux ridicat de energie. Prin urmare, cresterea metabolismului bazal poate aparea dupa antrenament de anduranta, cuplat cu un aport alimentar intensificat. Exemple de flux energetic Flux de energie exemplul 1:  alimentatie redusa - exercitiu fizic redus Multi oameni traiesc mancand putin dar si cu o activitate fizica redusa. In acest fel, foarte putina energie revine organismului prin alimentatie dar si foarte putina este utilizata.  Acestea duc la un aspect slab si fragil. Flux de energie exemplul 2: alimentatie din abundenta - exerctitiu fizic redus Acest exemplu este de departe cel mai des intalnit. In aceste cazuri, este multa energie care revine organismului prin alimentatie si foarte putina energie utilizata. Rezultatul acestui surplus de energie il reprezinta grasimea in exces. Flux de energie exemplul 3: alimentatie redusa - exercitiu fizic intens Aceasta pare a fi cea mai buna alegere pentru fluxul de energie si pentru scaderea in greutate. Restrangerea caloriilor prin dieta si efectuarea unor exercitii fizice intense inseamna mai multa energie utilizata decat are corpul de oferit. Acest fapt creeaza un deficit energetic, care determina arderea grasimilor pentru a avea energia necesara. Pentru scaderea in greutate acest exemplu este bun de urmat insa nu pe perioade lungi de timp, deoarece va determina:
  • reducerea performantei, chiar la cei care fac sport de intretinere
  • organismului nu-i mai ramane destula energie pentru a construi masa musculara sau pentru alte schimbari care imbunatatesc performanta.
Acest tip de flux de energie, pe termen lung, duce la o energie scazuta a intregului organism, alaturi de un aspect slabit si oboseala. Flux de energie exemplul 4: alimentatie din abundenta - exercitiu fizic intens Atunci cand se consuma pe saturate alimentatie sanatoasa, plina de elemente nutritive si cand activitatea fizica depusa este si ea intensa, organismul se adapteaza la un nivel ridicat de activitate care determina construirea de masa musculara si alte schimbari fizice. Rezultatul va fi: un corp bine construit, cu suficienta masa musculara, putina grasime, o stare fizica si psihica excelenta datorita un flux de energie ridicat. In concluzie, daca se urmareste scaderea in greutate prin pierderea de grasime si construirea unui corp atletic, trebuie creat organismului un flux ridicat de energie, flux care se poate obtine doar prin combinarea unei alimentatii sanatoase cu un program de exercitii fizice constant.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Importanta fluxului de energie"

6 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Importanta fluxului de energie"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta anti-cancer: ce alimente lupta impotriva bolii

Dieta anti-cancer: ce alimente lupta impotriva bolii

de Elena-Alina Constantinescu 20 Iun 2017

Una dintre cele mai nemiloase boli ale acestui secol este cancerul. Mergand pe principiul conform caruia e mai usor sa previi decat sa tratezi, atentia a fost indreptata de-a lungul timpului spre metodele alternative de tratament. Prin urmare, o arma in preventia bolii o constituie alimentatia sanatoasa si echilibrata. [detalii]

9 motive pentru care este bine sa consumi coacaze

9 motive pentru care este bine sa consumi coacaze

de Elena-Alina Constantinescu 19 Iun 2017

Beneficiile pentru sanatate ale coacazelor negre includ folosirea acestora in tratarea bolilor cardiovasculare datorita prezentei vitaminei C si prevenirea bolilor digestive prin continutul de antocianine. Mai mult, deoarece sunt sarace in calorii, coacazele sunt recomandate si in curele de slabire. Iata si alte beneficii pentru sanatate ale acestor mici fructe de padure. [detalii]

Legumele care distrug grasimea de pe burta in doar o saptamana

Legumele care distrug grasimea de pe burta in doar o saptamana

de Viorica Ghinea 16 Iun 2017

Grasimea de pe burta se incapataneaza sa dispara? Probabil ca visul de a arata divin in costumul tau de baie pare acum undeva departe, dar avem o veste buna pentru tine. Exista cateva legume care devin aliatii tai de incredere in razboiul contra kilogramelor nedorite. Iata care sunt acestea si cum le poti include in alimentatia ta! [detalii]

Trei retete de smoothie care te ajuta sa slabesti fara efort

Trei retete de smoothie care te ajuta sa slabesti fara efort

de Viorica Ghinea 14 Iun 2017

Ti se pare ca pierzi lupta impotriva kilogramelor nedorite? Introdu in alimentatia ta aceste retete de smoothie pentru slabit. Sunt delicioase, racoritoare si energizante, asa ca procesul de eliminare a kilogramelor nedorite nu va fi deloc unul obositor. [detalii]

Ce pot face caisele pentru sanatatea ta

Ce pot face caisele pentru sanatatea ta

de Elena-Alina Constantinescu 13 Iun 2017

Caisele sunt o gustare sanatoasa si racoritoare in zilele de vara. Insa, pe langa aroma lor delicoasa, caisele au multe de oferit. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.