Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Importanta fluxului de energie

de AlegeSanatos.ro 03 Sep 2012


Importanta fluxului de energie

In termeni nutritionali, energia se masoara in calorii iar fluxul de energie reprezinta fluxul de calorii in organism. Cand din alimentatie rezulta un numar mare de calorii, organismul se afla intr-o stare de flux ridicat de energie si, cand se consuma o cantitate mica de alimente care aduc putine calorii, fluxul de energie este scazut. Echilibrul in cazul cu flux ridicat de energie este realizat prin efectuarea intensa de exercitii. Balanta energetica este relatia dintre aport si consum. Este dificil de apreciat cantitatea de energie de baza cheltuita pe parcursul unei zile. Se stie ca barbatii ard mai mult de o calorie pe minut, pe cand femeile, ard mai putin de o calorie pe minut. Fluxul de energie, balanta energetica si legile termodinamicii pot explica modul in care scadem sau punem kilograme. Doua persoane pot fi in aceeasi stare de echilibru energetic, dar numarul de calorii ingerate si arse pot fi foarte diferite. O serie de cercetatori cred ca notiunea de „flux de energie” este importanta. Practic, o stare de flux inalt de energie exista atunci cand cresterea numarului de calorii arse printr-un program de exercitii este cuplat la un aport crescut de calorii. In studiile efectuate s-a observat o crestere a metabolismului bazal la cei cu un bilant energetic cu flux ridicat de energie. Prin urmare, cresterea metabolismului bazal poate aparea dupa antrenament de anduranta, cuplat cu un aport alimentar intensificat. Exemple de flux energetic Flux de energie exemplul 1:  alimentatie redusa - exercitiu fizic redus Multi oameni traiesc mancand putin dar si cu o activitate fizica redusa. In acest fel, foarte putina energie revine organismului prin alimentatie dar si foarte putina este utilizata.  Acestea duc la un aspect slab si fragil. Flux de energie exemplul 2: alimentatie din abundenta - exerctitiu fizic redus Acest exemplu este de departe cel mai des intalnit. In aceste cazuri, este multa energie care revine organismului prin alimentatie si foarte putina energie utilizata. Rezultatul acestui surplus de energie il reprezinta grasimea in exces. Flux de energie exemplul 3: alimentatie redusa - exercitiu fizic intens Aceasta pare a fi cea mai buna alegere pentru fluxul de energie si pentru scaderea in greutate. Restrangerea caloriilor prin dieta si efectuarea unor exercitii fizice intense inseamna mai multa energie utilizata decat are corpul de oferit. Acest fapt creeaza un deficit energetic, care determina arderea grasimilor pentru a avea energia necesara. Pentru scaderea in greutate acest exemplu este bun de urmat insa nu pe perioade lungi de timp, deoarece va determina:
  • reducerea performantei, chiar la cei care fac sport de intretinere
  • organismului nu-i mai ramane destula energie pentru a construi masa musculara sau pentru alte schimbari care imbunatatesc performanta.
Acest tip de flux de energie, pe termen lung, duce la o energie scazuta a intregului organism, alaturi de un aspect slabit si oboseala. Flux de energie exemplul 4: alimentatie din abundenta - exercitiu fizic intens Atunci cand se consuma pe saturate alimentatie sanatoasa, plina de elemente nutritive si cand activitatea fizica depusa este si ea intensa, organismul se adapteaza la un nivel ridicat de activitate care determina construirea de masa musculara si alte schimbari fizice. Rezultatul va fi: un corp bine construit, cu suficienta masa musculara, putina grasime, o stare fizica si psihica excelenta datorita un flux de energie ridicat. In concluzie, daca se urmareste scaderea in greutate prin pierderea de grasime si construirea unui corp atletic, trebuie creat organismului un flux ridicat de energie, flux care se poate obtine doar prin combinarea unei alimentatii sanatoase cu un program de exercitii fizice constant.




Spune-ne opinia ta despre
"Importanta fluxului de energie"

4 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Importanta fluxului de energie"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

de Viorica Ghinea 17 Aug 2017

Te intrebi de ce nu te poti mentine in forma, desi faci sport si incerci sa mananci echilibrat la mesele de peste zi? Ei bine, tocmai obiceiurile nocturne sunt cele care iti saboteaza silueta. Iata care sunt acestea si cum te afecteaza! [detalii]

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

de Viorica Ghinea 09 Aug 2017

Humusul sau pasta de naut este un preparat libanez care si-a castigat tot mai multi gurmanzi in ultimii ani si in Romania. Daca te numeri si tu printre acestia si vrei sa inveti sa pregatesti reteta de humus in casa, te invatam care sunt pasii de baza. Iti garantam ca rezultatul culinar este mult mai bun decat varianta pe care o gasesti in comert. [detalii]

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

de Viorica Ghinea 08 Aug 2017

Iaurtul grecesc a devenit tot mai popular in ultima perioada, iar vanzarile acestuia au crescut semnificativ si in Romania. Nu il recomanda doar compozitia cremoasa si gustul bun, ci si proprietatile nutritionale care il fac superior in fata iartului normal. Citeste mai jos ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate! [detalii]

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

de Viorica Ghinea 04 Aug 2017

Te numeri printre impatimitii inghetatei? Uita de produsele din comert care au in compozitie o multime de substante ce iti pot afecta sanatatea! Invata sa faci singur inghetata in casa! Iti prezentam o reteta pentru prepararea careia ai nevoie de un singur ingredient. [detalii]

De ce nu sunt bune grasimile trans?

De ce nu sunt bune grasimile trans?

de Elena-Alina Constantinescu 04 Aug 2017

Studiile au demonstrat ca grasimile trans sunt responsabile cu obezitatea, bolile de inima, diabetul, bolile degenerative ale articulatiilor, depresia, modificarile comportamentale. De asemenea, determina cresterea colesterolului „rau“ si inducand scaderea colesterolului "bun" si au efecte cancerigene din cauza folosirii lor mai ales la prajit. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole