Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Importanta fluxului de energie

de AlegeSanatos.ro 03 Sep 2012

Importanta fluxului de energie

In termeni nutritionali, energia se masoara in calorii iar fluxul de energie reprezinta fluxul de calorii in organism. Cand din alimentatie rezulta un numar mare de calorii, organismul se afla intr-o stare de flux ridicat de energie si, cand se consuma o cantitate mica de alimente care aduc putine calorii, fluxul de energie este scazut. Echilibrul in cazul cu flux ridicat de energie este realizat prin efectuarea intensa de exercitii. Balanta energetica este relatia dintre aport si consum. Este dificil de apreciat cantitatea de energie de baza cheltuita pe parcursul unei zile. Se stie ca barbatii ard mai mult de o calorie pe minut, pe cand femeile, ard mai putin de o calorie pe minut. Fluxul de energie, balanta energetica si legile termodinamicii pot explica modul in care scadem sau punem kilograme. Doua persoane pot fi in aceeasi stare de echilibru energetic, dar numarul de calorii ingerate si arse pot fi foarte diferite. O serie de cercetatori cred ca notiunea de „flux de energie” este importanta. Practic, o stare de flux inalt de energie exista atunci cand cresterea numarului de calorii arse printr-un program de exercitii este cuplat la un aport crescut de calorii. In studiile efectuate s-a observat o crestere a metabolismului bazal la cei cu un bilant energetic cu flux ridicat de energie. Prin urmare, cresterea metabolismului bazal poate aparea dupa antrenament de anduranta, cuplat cu un aport alimentar intensificat. Exemple de flux energetic Flux de energie exemplul 1:  alimentatie redusa - exercitiu fizic redus Multi oameni traiesc mancand putin dar si cu o activitate fizica redusa. In acest fel, foarte putina energie revine organismului prin alimentatie dar si foarte putina este utilizata.  Acestea duc la un aspect slab si fragil. Flux de energie exemplul 2: alimentatie din abundenta - exerctitiu fizic redus Acest exemplu este de departe cel mai des intalnit. In aceste cazuri, este multa energie care revine organismului prin alimentatie si foarte putina energie utilizata. Rezultatul acestui surplus de energie il reprezinta grasimea in exces. Flux de energie exemplul 3: alimentatie redusa - exercitiu fizic intens Aceasta pare a fi cea mai buna alegere pentru fluxul de energie si pentru scaderea in greutate. Restrangerea caloriilor prin dieta si efectuarea unor exercitii fizice intense inseamna mai multa energie utilizata decat are corpul de oferit. Acest fapt creeaza un deficit energetic, care determina arderea grasimilor pentru a avea energia necesara. Pentru scaderea in greutate acest exemplu este bun de urmat insa nu pe perioade lungi de timp, deoarece va determina:
  • reducerea performantei, chiar la cei care fac sport de intretinere
  • organismului nu-i mai ramane destula energie pentru a construi masa musculara sau pentru alte schimbari care imbunatatesc performanta.
Acest tip de flux de energie, pe termen lung, duce la o energie scazuta a intregului organism, alaturi de un aspect slabit si oboseala. Flux de energie exemplul 4: alimentatie din abundenta - exercitiu fizic intens Atunci cand se consuma pe saturate alimentatie sanatoasa, plina de elemente nutritive si cand activitatea fizica depusa este si ea intensa, organismul se adapteaza la un nivel ridicat de activitate care determina construirea de masa musculara si alte schimbari fizice. Rezultatul va fi: un corp bine construit, cu suficienta masa musculara, putina grasime, o stare fizica si psihica excelenta datorita un flux de energie ridicat. In concluzie, daca se urmareste scaderea in greutate prin pierderea de grasime si construirea unui corp atletic, trebuie creat organismului un flux ridicat de energie, flux care se poate obtine doar prin combinarea unei alimentatii sanatoase cu un program de exercitii fizice constant.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Importanta fluxului de energie"

10 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Importanta fluxului de energie"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

de Elena-Alina Constantinescu 17 Mai 2017

Unele dintre cele mai frecvente simptome ale bolii hepatice sunt oboseala, pierderea brusca in greutate, pierderea poftei de mancare, senzatia de greata. Prajelile, afumaturile, conservantii si grasimile animale suprasolicita ficatul, de aceea pentru a stimula functiile acestuia si a imbunatati stilul de viata este indicat sa consumati urmatoarele alimente: [detalii]

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

de Elena-Alina Constantinescu 04 Mai 2017

Maslinele innegrite prin oxidare sunt obtinute din masline verzi cu ajutorul gluconatului feros sau a lactatului feros, doi aditivi alimentari care pot afecta in mod grav mucoasa gastrica. Asadar, acestea cresc riscul aparitiei cancerului gastric. [detalii]

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.