Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Indicele glicemic si importanta sa

de AlegeSanatos.ro 05 Sep 2012

Indicele glicemic si importanta sa

Indicele glicemic este un indicator al vitezei de absorbtie sau resorbtie a glucidelor pe care le consuma o persoana, viteza care determina valorile zaharului in sange intre doua mese.

Cu alte cuvinte, indicele glicemic reprezinta cresterea concentratiei de glucoza din sange, manifestata la doua-trei ore dupa consumarea unui aliment  care contine 50 g de glucide.

Conform Serviciului de Cercetari asupra Indicelui Glicemic al Universitatii din Sydney (SUGiRS), exista 3 grupe in care se poate incadra indicele glicemic:
 
  • Indice glicemic mic: < 55
  • Indice glicemic acceptabil: 56-69
  • Indice glicemic mare: >70.

Aceste valori nu sunt insa general recunoscute, existand o serie de variatii pe seama lor, initiate de parerile diferite ale specialistilor in nutritie si nu numai.  

Desi indicele glicemic nu trebuie confundat cu fibrele, dupa cum se poate observa mai jos, alimentele cu un continut inalt de fibre sunt si cele care au indicele glicemic mic:
 
  • broccoli – 15
  • castravete – 15
  • cirese – 22
  • mere – 38
  • struguri – 46
  • portocala – 44
  • fasole verde – 48
  • morcovi 49
  • banane – 58
  • miere – 58
  • dovleac – 75
  • cartofi prajiti – 75
  • paine alba – 70
  • pepene – 80
  • glucoza – 100

De asemenea, s-a constatat ca alimentele cu un indice glicemic scazut sunt insotite de valori crescute ale colesterolului bun (HDL). Persoanele interesate asadar de moduri de a-si proteja arterele si inima trebuie sa evite glucidele cu un indice glicemic mare, ca de exemplu: glucidele simple (mono si dizaharidele), care se absorb foarte repede, crescand concentratia glucozei din sange si provocand o secretie masiva de insulina.

Zaharul, care are un indice glicemic de 70, tulbura echilibrul de calciu din organism, provocand pierderea acestuia prin urina, fapt care, in timp, poate duce catre macinarea masei osoase si aparitia osteoporozei.

Trebuie retinut si faptul ca doar produsele care contin carbohidrati beneficiaza de indice glicemic. Astfel, indicele glicemic e foarte putin influentat de continutul in proteine sau in grasimi al alimentului respectiv.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Indicele glicemic si importanta sa"

4 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Indicele glicemic si importanta sa"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

de Elena-Alina Constantinescu 17 Mai 2017

Unele dintre cele mai frecvente simptome ale bolii hepatice sunt oboseala, pierderea brusca in greutate, pierderea poftei de mancare, senzatia de greata. Prajelile, afumaturile, conservantii si grasimile animale suprasolicita ficatul, de aceea pentru a stimula functiile acestuia si a imbunatati stilul de viata este indicat sa consumati urmatoarele alimente: [detalii]

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

de Elena-Alina Constantinescu 04 Mai 2017

Maslinele innegrite prin oxidare sunt obtinute din masline verzi cu ajutorul gluconatului feros sau a lactatului feros, doi aditivi alimentari care pot afecta in mod grav mucoasa gastrica. Asadar, acestea cresc riscul aparitiei cancerului gastric. [detalii]

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.