Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Indicele glicemic si importanta sa

de AlegeSanatos.ro 05 Sep 2012

Indicele glicemic si importanta sa

Indicele glicemic este un indicator al vitezei de absorbtie sau resorbtie a glucidelor pe care le consuma o persoana, viteza care determina valorile zaharului in sange intre doua mese.

Cu alte cuvinte, indicele glicemic reprezinta cresterea concentratiei de glucoza din sange, manifestata la doua-trei ore dupa consumarea unui aliment  care contine 50 g de glucide.

Conform Serviciului de Cercetari asupra Indicelui Glicemic al Universitatii din Sydney (SUGiRS), exista 3 grupe in care se poate incadra indicele glicemic:
 
  • Indice glicemic mic: < 55
  • Indice glicemic acceptabil: 56-69
  • Indice glicemic mare: >70.

Aceste valori nu sunt insa general recunoscute, existand o serie de variatii pe seama lor, initiate de parerile diferite ale specialistilor in nutritie si nu numai.  

Desi indicele glicemic nu trebuie confundat cu fibrele, dupa cum se poate observa mai jos, alimentele cu un continut inalt de fibre sunt si cele care au indicele glicemic mic:
 
  • broccoli – 15
  • castravete – 15
  • cirese – 22
  • mere – 38
  • struguri – 46
  • portocala – 44
  • fasole verde – 48
  • morcovi 49
  • banane – 58
  • miere – 58
  • dovleac – 75
  • cartofi prajiti – 75
  • paine alba – 70
  • pepene – 80
  • glucoza – 100

De asemenea, s-a constatat ca alimentele cu un indice glicemic scazut sunt insotite de valori crescute ale colesterolului bun (HDL). Persoanele interesate asadar de moduri de a-si proteja arterele si inima trebuie sa evite glucidele cu un indice glicemic mare, ca de exemplu: glucidele simple (mono si dizaharidele), care se absorb foarte repede, crescand concentratia glucozei din sange si provocand o secretie masiva de insulina.

Zaharul, care are un indice glicemic de 70, tulbura echilibrul de calciu din organism, provocand pierderea acestuia prin urina, fapt care, in timp, poate duce catre macinarea masei osoase si aparitia osteoporozei.

Trebuie retinut si faptul ca doar produsele care contin carbohidrati beneficiaza de indice glicemic. Astfel, indicele glicemic e foarte putin influentat de continutul in proteine sau in grasimi al alimentului respectiv.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Indicele glicemic si importanta sa"

8 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Indicele glicemic si importanta sa"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.