Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Interpretare analiza biscuitii Oreo

de AlegeSanatos.ro 26 Nov 2012

Tags: dulciuri biscuiti oreo diabet zahar sare consum zahar boli cardiovasculare hipertensiune arteriala


Interpretare analiza biscuitii Oreo

Pe adresa nostra primim zilnic numeroase solicitari de analize cu privire la ingredientele pe care le contin alimentele pentru copii, cu precadere dulciurile.


Pe adresa nostra primim zilnic numeroase solicitari de analize cu privire la ingredientele pe care le contin alimentele pentru copii, cu precadere dulciurile.

Cercetatorii au observat ca dulciurile, prin aportul foarte mare de zahar, pot crea dependenta. De ce nu ne putem abtine de la dulciuri? Motivul il reprezinta o amina (serotonina) secretata la nivelul cerebral atunci cand consumam dulciuri. De aici senzatia rezulta senzatia de bine atunci cand savuram cu atata placere prajitura preferata.
S-ar putea spune ca tentatia o reprezinta doar aspectul placut al prajiturii insa nu-i deloc. Prin forma se induce si aroma pe care noi o stim atat de bine.

Dulciurile constituie o tentatie foarte mare chiar si atunci cand regimul nu ne permite. De ce? Pentru ca este greu sa treci repede peste niste obiceiuri nesanatoase.
Dulciurile nu constituie un pericol atunci cand sunt consumate o data pe saptamana (de exemplu), insa zilnic deja schimba radical situatia. Cei ce includ in meniul zilnic multa ciocolata sunt mai agresivi, au o energie debordanta si un temperament vulcanic.

Una dintre analizele noastre este cea pentru biscuitii Oreo, fabricati de Kraft Foods.  Ingredientele pe care le contine 100 g din acest produs sunt: Zahar, Faina de grau, E304, TOCOPHEROL, Cacao, Bicarbonat de amoniu, Bicarbonat de sodiu, Masa de cacao, Zer praf, Sare, LAPTE, Lecitina (soia si floarea soarelui), GLUTEN, SOIA, GRAU, Sirop de glucoza - fructoza.
Produsul contine intr-o mare masura alimente care nu pun in pericol sanatatea persoanelor care ii consuma. Vom lua cateva ingrediente pe care produsul le contine si le vom analiza:

Zaharul
In alimentatie, zaharul poate:
Sa apara in mod natural: lactoza din lapte, fructoza din fructe, miere si legume, maltoza din bere.
Sa fie adaugat din surse precum: porumb, struguri, sfecla, trestie de zahar.
In general, pe ambalajul produselor se trece cel de-al doilea tip de zahar (cel comercial).

World Health Organization recomanda un consum de zaharuri care sa acopere nu mai mult de 10% din numarul total de calorii. Astfel, o dieta zilnica de 2000 de calorii ar presupune maximum 50 de grame de carbohidrati sub forma de zaharuri.

Faina de grau
Conform Codex Alimentarius, Standardul 152-1985, faina de grau se regaseste in grupa 06.2 Fainuri si amidonuri (inclusiv pudra de soia), subgrupa 06.2.1 Fainuri: faina este produsa prin macinarea granelor, cerealelor, tuberculilor si miezul palmierului. In aceasta categorie intra: faina folosita in fabricarea pastelor, a produselor de cofetarie si patiserie, a painii si amestecuri de fainuri. Consumul de faina de grau poate cauza:

  • Reactii alergice (intoleranta la gluten)
  • Crestere in greutate
  • Probleme la nivel digestiv
Consumul de faina de grau nu este in acest moment restrictionat, neexistand astfel o limita zilnica care trebuie respectata. Se recomanda insa consumul cu moderatie.

E304
Combinatie intre acidul gras palmitic cu acidul ascorbic (vitamina C, un acid natural), care se gaseşte in mod natural in majoritatea fructelor si legumelor. Acidul palmitic este produs din grasimi.
Este adaugat in produse pentru a preveni rancezirea uleiurilor cu multi acizi grasi nesaturati. De asemenea folositi la fabricarea aditivilor pentru colorantii alimentari E160 si E161, in scopul prevenirii oxidarii acestora.
 
Doza zilnica acceptata: maxim 1, 25 mg/kg corp.

TOCOPHEROL
  • Compus asociat cu vitamina E, ce apare in mod natural
  • Se regaseste in carne, oua, cereale, legume, nuci
  • Antioxidant, ce poate fi izolat de uleiul vegetal
Food and Drug Administration (FDA) include acest ingredient pe lista cu nutrientii considerati a fi fara riscuri.  Tocopherol se afla si pe lista cu conservantii alimentari permisi.

CACAO
Aceasta este bogata si in vitamine si minerale: magneziu, zinc, fier, vitamina B, cupru, potasiu.
Consumul de cacao poate cauza:
  • Reactii alergice
  • Crestere in greutate (obezitate)
Consumul de cacao nu este in acest moment restrictionat, neexistand astfel o limita zilnica care trebuie respectata. Se recomanda insa consumul cu moderatie.

SAREA
Consumul de sare poate cauza:
  • Hipertensiune arteriala
  • Pietre la rinichi
  • Boli cardiovasculare
  • Osteoporoza
  • Probleme la nivelul tiroidei
US Department of Agriculture recomanda un consum zilnic de sare de 2300 mg (o lingurita), respectiv 1500 mg pentru persoanele cu tensiune arteriala mare sau diabet, in timp ce Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) recomanda un consum de 2000 mg / zi.

Sirop de glucoza – fructoza

Exista 2 tipuri de sirop de glucoza-fructoza:
  1. Siropul simplu – glucoza este atasata de fructoza din punct de vedere chimic; se compune, in general, din sucroza (obtinuta in mod natural) si apa.
  2. Siropul de porumb cu continut mare de fructoza – amestec de molecule de glucoza si fructoza, nelegate din punct de vedere chimic intre ele; nu se poate obtine decat in mod artificial, prin proceduri chimice.
Consumul de sirop de glucoza-fructoza poate cauza:
  • Reactii alergice
  • Crestere in greutate (obezitate)
  • Diabet
  • Boli cardiovasculare
  • Probleme la nivelul dintilor (carii)
Consumul de sirop de glucoza-fructoza nu este in acest moment restrictionat, neexistand astfel o limita zilnica care trebuie respectata. Se recomanda insa consumul cu moderatie.

Am incercat sa va prezentam ingredientele de care trebuie sa tineti cont atunci cand consumati acest aliment si la ce riscuri va expuneti sanatatea daca depasiti doza recomandata zilnic.




Spune-ne opinia ta despre
"Interpretare analiza biscuitii Oreo"

2 + 7 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Interpretare analiza biscuitii Oreo"

grozavu cosmin @ 12 Apr 2015
"Ma asteptam sa prezentati o interpretare a analizelor, adica interactiunea dintre substantele ce se regasesc in acesti biscuiti. Unele pot avea un efect sinergic, altele pot fi antagonice.Cert este faptul ca aceste interactiuni sunt foarte putin sau deloc studiate. Iar rezultatele, rareori sunt date publicitatii pe bune, fara a fi trunchiat adevarul. Pe cale de consecinta, este prea mult spus, interpretare a analizelor. Cel mult o explicare sumara a catorva substante."

Spune-ne opinia ta despre
"Interpretare analiza biscuitii Oreo"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

de Viorica Ghinea 17 Aug 2017

Te intrebi de ce nu te poti mentine in forma, desi faci sport si incerci sa mananci echilibrat la mesele de peste zi? Ei bine, tocmai obiceiurile nocturne sunt cele care iti saboteaza silueta. Iata care sunt acestea si cum te afecteaza! [detalii]

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

de Viorica Ghinea 09 Aug 2017

Humusul sau pasta de naut este un preparat libanez care si-a castigat tot mai multi gurmanzi in ultimii ani si in Romania. Daca te numeri si tu printre acestia si vrei sa inveti sa pregatesti reteta de humus in casa, te invatam care sunt pasii de baza. Iti garantam ca rezultatul culinar este mult mai bun decat varianta pe care o gasesti in comert. [detalii]

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

de Viorica Ghinea 08 Aug 2017

Iaurtul grecesc a devenit tot mai popular in ultima perioada, iar vanzarile acestuia au crescut semnificativ si in Romania. Nu il recomanda doar compozitia cremoasa si gustul bun, ci si proprietatile nutritionale care il fac superior in fata iartului normal. Citeste mai jos ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate! [detalii]

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

de Viorica Ghinea 04 Aug 2017

Te numeri printre impatimitii inghetatei? Uita de produsele din comert care au in compozitie o multime de substante ce iti pot afecta sanatatea! Invata sa faci singur inghetata in casa! Iti prezentam o reteta pentru prepararea careia ai nevoie de un singur ingredient. [detalii]

De ce nu sunt bune grasimile trans?

De ce nu sunt bune grasimile trans?

de Elena-Alina Constantinescu 04 Aug 2017

Studiile au demonstrat ca grasimile trans sunt responsabile cu obezitatea, bolile de inima, diabetul, bolile degenerative ale articulatiilor, depresia, modificarile comportamentale. De asemenea, determina cresterea colesterolului „rau“ si inducand scaderea colesterolului "bun" si au efecte cancerigene din cauza folosirii lor mai ales la prajit. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole