Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Interpretare analiza biscuitii Oreo

de AlegeSanatos.ro 26 Nov 2012

Interpretare analiza biscuitii Oreo

Pe adresa nostra primim zilnic numeroase solicitari de analize cu privire la ingredientele pe care le contin alimentele pentru copii, cu precadere dulciurile.


Pe adresa nostra primim zilnic numeroase solicitari de analize cu privire la ingredientele pe care le contin alimentele pentru copii, cu precadere dulciurile.

Cercetatorii au observat ca dulciurile, prin aportul foarte mare de zahar, pot crea dependenta. De ce nu ne putem abtine de la dulciuri? Motivul il reprezinta o amina (serotonina) secretata la nivelul cerebral atunci cand consumam dulciuri. De aici senzatia rezulta senzatia de bine atunci cand savuram cu atata placere prajitura preferata.
S-ar putea spune ca tentatia o reprezinta doar aspectul placut al prajiturii insa nu-i deloc. Prin forma se induce si aroma pe care noi o stim atat de bine.

Dulciurile constituie o tentatie foarte mare chiar si atunci cand regimul nu ne permite. De ce? Pentru ca este greu sa treci repede peste niste obiceiuri nesanatoase.
Dulciurile nu constituie un pericol atunci cand sunt consumate o data pe saptamana (de exemplu), insa zilnic deja schimba radical situatia. Cei ce includ in meniul zilnic multa ciocolata sunt mai agresivi, au o energie debordanta si un temperament vulcanic.

Una dintre analizele noastre este cea pentru biscuitii Oreo, fabricati de Kraft Foods.  Ingredientele pe care le contine 100 g din acest produs sunt: Zahar, Faina de grau, E304, TOCOPHEROL, Cacao, Bicarbonat de amoniu, Bicarbonat de sodiu, Masa de cacao, Zer praf, Sare, LAPTE, Lecitina (soia si floarea soarelui), GLUTEN, SOIA, GRAU, Sirop de glucoza - fructoza.
Produsul contine intr-o mare masura alimente care nu pun in pericol sanatatea persoanelor care ii consuma. Vom lua cateva ingrediente pe care produsul le contine si le vom analiza:

Zaharul
In alimentatie, zaharul poate:
Sa apara in mod natural: lactoza din lapte, fructoza din fructe, miere si legume, maltoza din bere.
Sa fie adaugat din surse precum: porumb, struguri, sfecla, trestie de zahar.
In general, pe ambalajul produselor se trece cel de-al doilea tip de zahar (cel comercial).

World Health Organization recomanda un consum de zaharuri care sa acopere nu mai mult de 10% din numarul total de calorii. Astfel, o dieta zilnica de 2000 de calorii ar presupune maximum 50 de grame de carbohidrati sub forma de zaharuri.

Faina de grau
Conform Codex Alimentarius, Standardul 152-1985, faina de grau se regaseste in grupa 06.2 Fainuri si amidonuri (inclusiv pudra de soia), subgrupa 06.2.1 Fainuri: faina este produsa prin macinarea granelor, cerealelor, tuberculilor si miezul palmierului. In aceasta categorie intra: faina folosita in fabricarea pastelor, a produselor de cofetarie si patiserie, a painii si amestecuri de fainuri. Consumul de faina de grau poate cauza:

  • Reactii alergice (intoleranta la gluten)
  • Crestere in greutate
  • Probleme la nivel digestiv
Consumul de faina de grau nu este in acest moment restrictionat, neexistand astfel o limita zilnica care trebuie respectata. Se recomanda insa consumul cu moderatie.

E304
Combinatie intre acidul gras palmitic cu acidul ascorbic (vitamina C, un acid natural), care se gaseşte in mod natural in majoritatea fructelor si legumelor. Acidul palmitic este produs din grasimi.
Este adaugat in produse pentru a preveni rancezirea uleiurilor cu multi acizi grasi nesaturati. De asemenea folositi la fabricarea aditivilor pentru colorantii alimentari E160 si E161, in scopul prevenirii oxidarii acestora.
 
Doza zilnica acceptata: maxim 1, 25 mg/kg corp.

TOCOPHEROL
  • Compus asociat cu vitamina E, ce apare in mod natural
  • Se regaseste in carne, oua, cereale, legume, nuci
  • Antioxidant, ce poate fi izolat de uleiul vegetal
Food and Drug Administration (FDA) include acest ingredient pe lista cu nutrientii considerati a fi fara riscuri.  Tocopherol se afla si pe lista cu conservantii alimentari permisi.

CACAO
Aceasta este bogata si in vitamine si minerale: magneziu, zinc, fier, vitamina B, cupru, potasiu.
Consumul de cacao poate cauza:
  • Reactii alergice
  • Crestere in greutate (obezitate)
Consumul de cacao nu este in acest moment restrictionat, neexistand astfel o limita zilnica care trebuie respectata. Se recomanda insa consumul cu moderatie.

SAREA
Consumul de sare poate cauza:
  • Hipertensiune arteriala
  • Pietre la rinichi
  • Boli cardiovasculare
  • Osteoporoza
  • Probleme la nivelul tiroidei
US Department of Agriculture recomanda un consum zilnic de sare de 2300 mg (o lingurita), respectiv 1500 mg pentru persoanele cu tensiune arteriala mare sau diabet, in timp ce Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) recomanda un consum de 2000 mg / zi.

Sirop de glucoza – fructoza

Exista 2 tipuri de sirop de glucoza-fructoza:
  1. Siropul simplu – glucoza este atasata de fructoza din punct de vedere chimic; se compune, in general, din sucroza (obtinuta in mod natural) si apa.
  2. Siropul de porumb cu continut mare de fructoza – amestec de molecule de glucoza si fructoza, nelegate din punct de vedere chimic intre ele; nu se poate obtine decat in mod artificial, prin proceduri chimice.
Consumul de sirop de glucoza-fructoza poate cauza:
  • Reactii alergice
  • Crestere in greutate (obezitate)
  • Diabet
  • Boli cardiovasculare
  • Probleme la nivelul dintilor (carii)
Consumul de sirop de glucoza-fructoza nu este in acest moment restrictionat, neexistand astfel o limita zilnica care trebuie respectata. Se recomanda insa consumul cu moderatie.

Am incercat sa va prezentam ingredientele de care trebuie sa tineti cont atunci cand consumati acest aliment si la ce riscuri va expuneti sanatatea daca depasiti doza recomandata zilnic.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Interpretare analiza biscuitii Oreo"

10 + 9 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Interpretare analiza biscuitii Oreo"

grozavu cosmin @ 12 Apr 2015
"Ma asteptam sa prezentati o interpretare a analizelor, adica interactiunea dintre substantele ce se regasesc in acesti biscuiti. Unele pot avea un efect sinergic, altele pot fi antagonice.Cert este faptul ca aceste interactiuni sunt foarte putin sau deloc studiate. Iar rezultatele, rareori sunt date publicitatii pe bune, fara a fi trunchiat adevarul. Pe cale de consecinta, este prea mult spus, interpretare a analizelor. Cel mult o explicare sumara a catorva substante."

Spune-ne opinia ta despre
"Interpretare analiza biscuitii Oreo"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Spirulina: efecte benefice asupra organismului

Spirulina: efecte benefice asupra organismului

de Elena-Alina Constantinescu 21 Feb 2017

Tonifianta si plina de antioxidanti, spirulina este suplimenteul alimentar ideal pentru revitalizarea si fortificarea organismului. Usor digerata si absorbita in organism, are rol detoxifiant si antioxidant, de intensificare a proceselor metabolice. [detalii]

Condimentul care previne cancerul, protejeaza inima si imbunateste digestia

Condimentul care previne cancerul, protejeaza inima si imbunateste digestia

de Elena-Alina Constantinescu 20 Feb 2017

Sofranul, cunoscut si sub denumirea de "arurul rosu", este foarte apreciat pentru aromele delicioase pe care le confera bucatelor (de la exoticele risotto-uri si pana la cele mai sofisticate deserturi). Este cel mai scump condiment, pretul sau de vanzare pe pietele europene variind intre 8.000 si 13.000 euro/kilogram! [detalii]

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

de Elena-Alina Constantinescu 17 Feb 2017

Sarea este alimentul pe care il folosim in alimentatie zi de zi. Sarea de Himalaya are multiple beneficii si poate fi o alternativa la sarea rafinata din comert. Descopera mai jos ce beneficii aduce organismului! [detalii]

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

de Elena-Alina Constantinescu 16 Feb 2017

Asociatia ABC-ul Nutritiei face publice datele unui studiu propriu privind nivelul de cunostinte si starea de nutritie si sport a elevilor bucuresteni cu varste cuprinse intre 10-14 ani. [detalii]

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

de Elena-Alina Constantinescu 14 Feb 2017

Prin Campania Nationala de Informare si Educare: ”Sa invatam sa intelegem eticheta!” Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia consumatorilor asupra ingredientelor nocive care se ascund in unele produse comercializate pe piata. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 2 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.