Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Interpretare analiza biscuitii Oreo

de AlegeSanatos.ro 26 Nov 2012

Interpretare analiza biscuitii Oreo

Pe adresa nostra primim zilnic numeroase solicitari de analize cu privire la ingredientele pe care le contin alimentele pentru copii, cu precadere dulciurile.


Pe adresa nostra primim zilnic numeroase solicitari de analize cu privire la ingredientele pe care le contin alimentele pentru copii, cu precadere dulciurile.

Cercetatorii au observat ca dulciurile, prin aportul foarte mare de zahar, pot crea dependenta. De ce nu ne putem abtine de la dulciuri? Motivul il reprezinta o amina (serotonina) secretata la nivelul cerebral atunci cand consumam dulciuri. De aici senzatia rezulta senzatia de bine atunci cand savuram cu atata placere prajitura preferata.
S-ar putea spune ca tentatia o reprezinta doar aspectul placut al prajiturii insa nu-i deloc. Prin forma se induce si aroma pe care noi o stim atat de bine.

Dulciurile constituie o tentatie foarte mare chiar si atunci cand regimul nu ne permite. De ce? Pentru ca este greu sa treci repede peste niste obiceiuri nesanatoase.
Dulciurile nu constituie un pericol atunci cand sunt consumate o data pe saptamana (de exemplu), insa zilnic deja schimba radical situatia. Cei ce includ in meniul zilnic multa ciocolata sunt mai agresivi, au o energie debordanta si un temperament vulcanic.

Una dintre analizele noastre este cea pentru biscuitii Oreo, fabricati de Kraft Foods.  Ingredientele pe care le contine 100 g din acest produs sunt: Zahar, Faina de grau, E304, TOCOPHEROL, Cacao, Bicarbonat de amoniu, Bicarbonat de sodiu, Masa de cacao, Zer praf, Sare, LAPTE, Lecitina (soia si floarea soarelui), GLUTEN, SOIA, GRAU, Sirop de glucoza - fructoza.
Produsul contine intr-o mare masura alimente care nu pun in pericol sanatatea persoanelor care ii consuma. Vom lua cateva ingrediente pe care produsul le contine si le vom analiza:

Zaharul
In alimentatie, zaharul poate:
Sa apara in mod natural: lactoza din lapte, fructoza din fructe, miere si legume, maltoza din bere.
Sa fie adaugat din surse precum: porumb, struguri, sfecla, trestie de zahar.
In general, pe ambalajul produselor se trece cel de-al doilea tip de zahar (cel comercial).

World Health Organization recomanda un consum de zaharuri care sa acopere nu mai mult de 10% din numarul total de calorii. Astfel, o dieta zilnica de 2000 de calorii ar presupune maximum 50 de grame de carbohidrati sub forma de zaharuri.

Faina de grau
Conform Codex Alimentarius, Standardul 152-1985, faina de grau se regaseste in grupa 06.2 Fainuri si amidonuri (inclusiv pudra de soia), subgrupa 06.2.1 Fainuri: faina este produsa prin macinarea granelor, cerealelor, tuberculilor si miezul palmierului. In aceasta categorie intra: faina folosita in fabricarea pastelor, a produselor de cofetarie si patiserie, a painii si amestecuri de fainuri. Consumul de faina de grau poate cauza:

  • Reactii alergice (intoleranta la gluten)
  • Crestere in greutate
  • Probleme la nivel digestiv
Consumul de faina de grau nu este in acest moment restrictionat, neexistand astfel o limita zilnica care trebuie respectata. Se recomanda insa consumul cu moderatie.

E304
Combinatie intre acidul gras palmitic cu acidul ascorbic (vitamina C, un acid natural), care se gase┼čte in mod natural in majoritatea fructelor si legumelor. Acidul palmitic este produs din grasimi.
Este adaugat in produse pentru a preveni rancezirea uleiurilor cu multi acizi grasi nesaturati. De asemenea folositi la fabricarea aditivilor pentru colorantii alimentari E160 si E161, in scopul prevenirii oxidarii acestora.
 
Doza zilnica acceptata: maxim 1, 25 mg/kg corp.

TOCOPHEROL
  • Compus asociat cu vitamina E, ce apare in mod natural
  • Se regaseste in carne, oua, cereale, legume, nuci
  • Antioxidant, ce poate fi izolat de uleiul vegetal
Food and Drug Administration (FDA) include acest ingredient pe lista cu nutrientii considerati a fi fara riscuri.  Tocopherol se afla si pe lista cu conservantii alimentari permisi.

CACAO
Aceasta este bogata si in vitamine si minerale: magneziu, zinc, fier, vitamina B, cupru, potasiu.
Consumul de cacao poate cauza:
  • Reactii alergice
  • Crestere in greutate (obezitate)
Consumul de cacao nu este in acest moment restrictionat, neexistand astfel o limita zilnica care trebuie respectata. Se recomanda insa consumul cu moderatie.

SAREA
Consumul de sare poate cauza:
  • Hipertensiune arteriala
  • Pietre la rinichi
  • Boli cardiovasculare
  • Osteoporoza
  • Probleme la nivelul tiroidei
US Department of Agriculture recomanda un consum zilnic de sare de 2300 mg (o lingurita), respectiv 1500 mg pentru persoanele cu tensiune arteriala mare sau diabet, in timp ce Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) recomanda un consum de 2000 mg / zi.

Sirop de glucoza – fructoza

Exista 2 tipuri de sirop de glucoza-fructoza:
  1. Siropul simplu – glucoza este atasata de fructoza din punct de vedere chimic; se compune, in general, din sucroza (obtinuta in mod natural) si apa.
  2. Siropul de porumb cu continut mare de fructoza – amestec de molecule de glucoza si fructoza, nelegate din punct de vedere chimic intre ele; nu se poate obtine decat in mod artificial, prin proceduri chimice.
Consumul de sirop de glucoza-fructoza poate cauza:
  • Reactii alergice
  • Crestere in greutate (obezitate)
  • Diabet
  • Boli cardiovasculare
  • Probleme la nivelul dintilor (carii)
Consumul de sirop de glucoza-fructoza nu este in acest moment restrictionat, neexistand astfel o limita zilnica care trebuie respectata. Se recomanda insa consumul cu moderatie.

Am incercat sa va prezentam ingredientele de care trebuie sa tineti cont atunci cand consumati acest aliment si la ce riscuri va expuneti sanatatea daca depasiti doza recomandata zilnic.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Interpretare analiza biscuitii Oreo"

6 + 7 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Interpretare analiza biscuitii Oreo"

grozavu cosmin @ 12 Apr 2015
"Ma asteptam sa prezentati o interpretare a analizelor, adica interactiunea dintre substantele ce se regasesc in acesti biscuiti. Unele pot avea un efect sinergic, altele pot fi antagonice.Cert este faptul ca aceste interactiuni sunt foarte putin sau deloc studiate. Iar rezultatele, rareori sunt date publicitatii pe bune, fara a fi trunchiat adevarul. Pe cale de consecinta, este prea mult spus, interpretare a analizelor. Cel mult o explicare sumara a catorva substante."

Spune-ne opinia ta despre
"Interpretare analiza biscuitii Oreo"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 2 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.