Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

La ce sa te uiti cand citesti etichetele produselor

de AlegeSanatos.ro 12 Aug 2015

La ce sa te uiti cand citesti etichetele produselor

Daca nu ti-ai facut un obicei din a citi etichetele tuturor produselor pe care le cumperi, ar trebui sa incepi acum. Doar asa vei sti cu adevarat ce consumi zi de zi si la ce fel de alimente ar trebui sa renunti.


Fie ca vrei sa slabesti, sa ai mai multa grija de sanatate sau pur si simplu vrei sa socoteala numarului de calorii pe care le consumi zilnic, este important sa citesti cu atentie etichetele produselor din magazine.

La ce anume ar trebui sa te uiti cand citesti etichetele produselor?
 

Daca vrei sa iti intaresti oasele...

 
Uita-te la continutul de calciu
 
Cauta produse care contin 20-30% din doza zilnica recomandata de calciu (intre 200 si 300 mg) pe portie. De exemplu: lactate, broccoli, smochine, somon, branza tofu, migdale, sardine, varza kale.
 
Uita-te la continutul de vitamina D
 
Cauta produse care contin cel putin 10% din doza zilnica recomandata de vitamina D. Poti alege alimente precum peste gras, oua, produse lactate cu adaos de vitamina D, ciuperci, tofu.
 

Daca vrei sa slabesti...

 
Alege produse cu continut redus de grasimi rele
 
Evita pe cat posibil snacks-urile, preparatele de tip fast-food, semi-preparatele congelate, cerealele cu adaos de zahar, biscuitii, margarina si popcornul pentru microunde. Alege produse care nu contin deloc grasimi trans si limiteaza consumul de produse care contin grasimi saturate.
 

Alege produse cu continut redus de sodiu
 
Majoritatea alimentelor procesate contin cantitati prea mari de sodiu. Nu ar trebui sa depasesti limita zilnica de 2.000 mg de sodiu. Stai departe de chips-uri, saratele, covrigei, popcorn, sosuri.
 
Alege produse cu continut ridicat de fibre si fereste-te de produsele care contin cantitati mari de zahar.
 
Sursa foto: freeimages.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"La ce sa te uiti cand citesti etichetele produselor"

7 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"La ce sa te uiti cand citesti etichetele produselor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.