Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Lipsa acestor nutrienti favorizeaza aparitia migrenelor

de Elena-Alina Constantinescu 17 Iun 2016

Tags: migrene dureri de cap alimentatie dieta


Lipsa acestor nutrienti favorizeaza aparitia migrenelor

Exista o stransa legatura in alimentele pe care le consumam zilnic si declansarea migrenelor. Un nou studiu prezentat la Congresul anual al American Headache Society desfasurat la San Diego arata ca adultii si copiii care prezinta carente ale vitaminelor D, B2, B9 si coenzima Q10 au un risc crescut de a suferi de migrene.

Astfel, cercetatorii de la Cincinnati Children's Medical Center (Statele Unite) au analizat datele a 7.961 de pacienti care sufereau de migrene. Peste jumatate din participantii la studiu au avut carente de vitamina D, riboflavina (vitamina B2), folati (vitamina B9) si coenzima Q10.

Potrivit specialistilor, lipsa acestor nutrienti poate cauza dureri de cap extrem de severe, spasme musculare, slaba oxigenera a creierului, reducerea fluxului sangvin. Consumand multe fructe si legume, frecventa atacurilor de migrena scade.

"Toate aceste vitamine sunt necesare pentru functionarea mitocondriilor, centri de producere a energiei celulelor noastre. O functionare deficitara, cauzata probabil de o carenta sau o utilizare excesiva a unor vitamine, poate expune persoanele care sufera de migrene la un risc crescut de carenta in energie", afirma oamenii de stiinta.

Pentru a ne feri de migrene, dureri de inima, tulburari ale sistemului nervos, oboseala, spasme musculare si alte simptome, avem nevoie sa includen in dieta nuci, cereale integrale, orez brun, legume cu frunze verzi, oua, broccoli, spanac, sparanghel, mazare, lactate, peste, ficat si carne de pui.

Ce alimente declanseaza durerile de cap:

- alimentele care contin glutamat de sodiu;
- carnea procesata (sunca, salam, carnati etc.);
- aspartamul, indulcitor artificial;
- bauturile si alimentele care contin cafeina: cafea, ceai, cola, energizante;
- branzeturile (parmezan, cheddar, gorgonzola, mozzarela, feta, gorgonzola);
- vinul rosu.

Sursa: Agerpres
Foto: pixabay.com




Spune-ne opinia ta despre
"Lipsa acestor nutrienti favorizeaza aparitia migrenelor"

3 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Lipsa acestor nutrienti favorizeaza aparitia migrenelor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ciocolata neagra si beneficiile sale pentru sanatatea organismului

Ciocolata neagra si beneficiile sale pentru sanatatea organismului

de Raluca Garbea 16 Ian 2019

Cui nu ii place ciocolata? Deseori, aceasta este privita ca un aliment care trebuie evitat pe cat posibil, din cauza continutului ridicat de zahar. [detalii]

Apa cu lamaie - Cum se prepara si ce beneficii aduce sanatatii organismului

Apa cu lamaie - Cum se prepara si ce beneficii aduce sanatatii organismului

de Raluca Garbea 07 Ian 2019

Apa cu lamaie reprezinta o alegere excelenta, caci ofera numeroase beneficii pentru sanatatea organismului! [detalii]

Cele mai bune alimente pentru pierderea in greutate

Cele mai bune alimente pentru pierderea in greutate

de Raluca Garbea 31 Dec 2018

Iti doresti sa scapi de kilogramele in plus, insa nu reusesti? Exista alimente care sprijina pierderea in greutate, cum ar fi: cartofi, orez, fructe exotice, nuci, banane, oua si avocado, printre altele. [detalii]

Ceaiul de menta - Benefic pentru sanatate!

Ceaiul de menta - Benefic pentru sanatate!

de Raluca Garbea 28 Dec 2018

Ceaiul de menta se bucura de popularitate in lumea intreaga, nu doar pentru gustul sau racoros, ci si pentru utilizarea terapeutica. [detalii]

Top 4 alimente care iti reduc tensiunea

Top 4 alimente care iti reduc tensiunea

de Raluca Garbea 27 Dec 2018

Hipertensiunea constituie o boala cronica, care afecteaza o treime din populatia globului. De aceea, este foarte important sa stii cum sa o previi. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016