Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Lista alimentelor in care putem gasi toate vitaminele si nutrientii esentiali sanatatii

de AlegeSanatos.ro 12 Sep 2013

Lista alimentelor in care putem gasi toate vitaminele si nutrientii esentiali sanatatii

Pentru o buna functionare a organismului, corpul tau are nevoie de o serie de substante nutritive esentiale. Cu toate ca puteti obine mare parte din aceste substante nutritive din suplimente alimentare, aproape toate pot fi gasite si in alimentele pe care le consumi sau ar trebui sa le consumi, zilnic.

Vrei sa obtii vitaminele si minerale intr-un mod cat mai natural? Articolul nostru iti prezinta acele alimente care nu ar trebui sa lipseasca din dieta ta zilnica.

Vitamina A

De ce ai nevoie de ea: vitamina A joaca un rol-cheie in imunitate, fertilitate, si mai ales este benefica pentru vedere. Vitaminele A, care includ beta-caroten, ajuta retina, corneea, si membranele ochiului sa functioneze in parametrii optimi.

Ce alimente contin vitamina A: Cea mai mare concentratie de vitamina A se gaseste in cartofi dulci, doar un singur cartof dulce copt contine mai mult de 28.000 de unitati internationale (UI) de vitamina A, sau 561% din valoarea ta zilnica recomandata. Ficat de vita, spanac, peste, lapte, oua, si morcovi, sunt de asemenea, surse bune.
 
Vitamina B6

De ce ai nevoie de ea: Vitamina B6 este un termen umbrela pentru sase compusi diferiti care au efecte similare asupra organismului. Acesti compusi metabolizeaza alimente, ajuta la formarea hemoglobinei (o parte din celulele rosii din sange), stabilizarea zaharului din sange, si produce anticorpi care lupta contra bolilor.

Ce alimente o contin vitamina B6: peste, ficat de vita, si pasarile de curte sunt surse bune de B6, dar cel mai bogat aliment in aceasta vitamina este nautul sau fasole garbanzo. O conserva de naut contine 1,1 miligrame (mg) de vitamina B6, sau 55% din doza zilnica recomandata.

Vitamina B12

De ce ai nevoie de ea: Vitamina B12 este vitala pentru un sistem nervos sanatos si pentru formarea ADN-ului si a celulelor rosii din sange. Aceasta ajuta la protectia impotriva anemiei, care provoaca oboseala si slabiciune.

Ce alimente contin vitamina B12: Produse de origine animala sunt cele mai indicate pentru B12. Scoicile fierte au cea mai mare concentratie, cu 84 de micrograme (mcg) -  1,402% din doza zilnica recomandata - in doar 3 grame. (Un miligram este egal cu 1.000 micrograme.) Vitamina B12 se regaseste, de asemenea in ficat de vita, pastrav, somon, si ton, si se adauga la multe cereale pentru micul dejun.

Vitamina C

De ce ai nevoie de ea: Vitamina C este un important antioxidant, si este, de asemenea, un ingredient necesar in mai multe procese cheie ale corpului, cum ar fi metabolismul proteic si sinteza de neurotransmitatori.

Ce alimente contin vitamina C: Cei mai multi oameni cred ca dcitriceel contin cea mai mare cantitate de vitamina C, dar ardeiul rosu dulce contine de fapt mai multa vitamina C decat orice alt produs alimentare: 95 mg per portie. Alte surse bune includ fructe de kiwi, broccoli, varza de Bruxelles, si pepene galben.

Calciu

De ce ai nevoie de el: Calciu este mineralul cel mai abundent din organism. Mai mult de 99% este stocat in-si ajuta si fortifica-dintii si oasele, in timp ce restul se duce spre vasele de sange, sistemul muscular si secretia de hormoni.

Ce alimente contin calciu: Produsele lactate contin cele mai mari cantitati de calciu; un iaurt cu continut scazut de  grasimi contine  415 mg de calciu, adica 42% din doza zilnica recomandata. Varza si varza chinezeasca sunt o alta sursa naturala de calciu, care poate fi, de asemenea, gasite in sucurile de fructe si cereale fortificate.

Vitamina D

De ce ai nevoie de ea: Vitamina D, pe care o produce corpul nostru atunci cand ne expunem la lumina soarelui, ajuta la stimularea absorbtia calciului si cresterea oaselor. Este de asemenea importanta pentru cresterea celulara, imunitate, si reducerea inflamatiei.

Ce alimente contin vitamina D: pestii grasi, inclusiv peste-spada, somon, macrou sunt printre putinele alimente in care putem gasi in mod natural vitamina D (ulei de ficat de cod este in topuri, cu 1360 UI pe lingura, in timp ce pestele-spada este al doilea cu 566 UI, sau 142% din doza zilnica recomandata.)

Vitamina E

De ce ai nevoie de ea: Vitamina E este un antioxidant puternic care protejeaza celulele de molecule daunatoare cunoscute sub numele de radicali liberi. Este importanta  pentru imunitate si pentru functionarea sanatoasa a vaselor de sange si coagulare.

Ce alimente contin vitamina E: In timp ce uleiul de germeni de grau contine mai multa vitamina E decat orice alta sursa de hrana (20,3 mg per portie, sau 100% din doza zilnica recomandata),pentru  majoritatea oamenilor va fi mai usor sa obtina vitamina E din seminte de floarea soarelui (7,4 mg per uncie, 37% DZR) sau migdale (6,8 mg per uncie, 34% DZR).

Acid folic

De ce ai nevoie de el: Femeile care primesc o cantitate suficienta de de acid folic, zilnic, inainte de momentul conceptiei si in primele luni de sarcina, beneficiaza de o scadere a riscului de a avea un copil cu un defect neural sever (un defect congenital ce implica dezvoltarea incompleta a creierului si a maduvei spinarii) de pana la 70%. Pentru toti ceilalti, ii ajuta pentru noi tesuturi si sub forma proteica‚Äč‚Äč.

Ce alimente contin acid folic: Acidul folic se gaseste intr-o mare varietate de alimente, inclusiv legume cu frunze verzi, fructe, nuci si produse lactate. Ficatul de vita are cea mai mare concentratie, dar in cazul in care ficatul nu e pe gustul tau, spanacul are, de asemenea, o cantitate mare de acid folic: 131 mcg pe jumatate de cana (fiert), sau 33% din DZR.

Fier

De ce ai nevoie de el: Proteinele din corpul nostru folosesc acest metal pentru a transporta oxigen si pentru a sustine cresterea celulara. Cea mai mare de fier din organism se gaseste in hemoglobina, proteina din celulele rosii din sange care transporta oxigenul la nivelul tesuturilor in  tot corpul.

Ce alimente contin fier: Exista doua forme de fier dietetice: fierul hem (gasit in produsele alimentare de origine animala cum ar fi carnea rosie, pestele, si pasari de curte) si fierul nonhem (gasit in surse vegetale cum ar fi linte si fasole). Ficatul de pui contine cea mai mare cantitate de fier hem din orice produs alimentar, cu 11 mg per portie, sau 61% din DZR.

Vitamina K

De ce ai nevoie de ea: Vitamina K este un ingredient esential in coagularea, sau de coagulare a sangelui. Fara ea, corpul tau nu va fi capabil sa opreasca sangerarea atunci cand aveti vanatai sau va taiati.

Ce alimente contin vitamina K:  legumele verzi, cu frunze sunt cea mai buna sursa de procurare a acestei vitamine, de asemenea, cunoscuta sub numele de filochinona. Varza Kale contine cea mai multa vitamina K cu 1,1 mg pe ceasca, urmata  de varza si spanac (aproximativ 1 mg per ceasca), si soiurile mai exotice, cum ar fi naveta, mustar, si  sfecla verde

Magneziu

De ce ai nevoie de el: Organismul foloseste magneziu in mai mult de  300 de reactii biochimice. Acestea includ mentinerea muschilor si a sistemului nervos, pastrarea ritmul cardiac constant, si pastrarea  oaselor puternice.

Ce alimente contin magneziu: faina de grau are cea mai mare cantitate de magneziu per portie (89 mg pe sau 22% din DZR dumneavoastra), dar trebuie sa mananci cereale nerafinate pentru a obtine vreun beneficiu, atunci cand germenii si taratele sunt eliminate din grau (asa cum este cazul cu paine alba), magneziul se pierde. Alte surse bune de minerale includ migdale, caju, si legume verzi cum ar fi spanacul.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Lista alimentelor in care putem gasi toate vitaminele si nutrientii esentiali sanatatii"

10 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Lista alimentelor in care putem gasi toate vitaminele si nutrientii esentiali sanatatii"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.