Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Mancam fructe inainte sau dupa masa? Reguli pe care trebuie sa le stii

de Elena-Alina Constantinescu 15 Iul 2014

Mancam fructe inainte sau dupa masa? Reguli pe care trebuie sa le stii

Se stie ca fructele ne ofera vitamine, minerale si fibre, substante nutritive de care organismul are nevoie pentru indeplinirea functiilor vitale. Vom descoperi impreuna, prin randurile de mai jos, cand este indicat sa mancam fructe: inainte sau dupa masa?

Pentru a beneficia de substantele nutritive din fructe, trebuie sa respectam cateva reguli simple: se le mancam intotdeauna inainte de masa, de preferat cu 30 de minute inainte de a consuma alte alimente, fie dimineata, pe stomacul gol.

Specialistii in nutritie spun ca fructele consumate dimineta, pe stomacul gol cresc usor nivelul de zahar din sange, nu brusc si asigura un tranzit intestinal optim. Astfel, nutrientii vor fi mai bine absorbiti de organism si, procedand asa, eviti balonarile si incarcarea excesiva a stomacului.

Fructul intreg contine mai multe vitamine decat sucul obtinut prin stoarcerea lui, deoarece prin indepartarea cojii se pierd fibrele.

In zilele calduroase de vara, fructele zemoase (pepene rosu, piersici, portocale, etc) hidrateaza organismul, intaresc imunitatea si iti ofera energie intreaga zi.

Bogate in fibre alimentare, fructele iti ofera rapid senzatia de satietate, prin urmare, la mesele urmatoare vei manca mai putin.

Este foarte important de stiut ca acestea contin antioxidanti care ajuta la prevenirea bolilor de inima, a diabetului zaharat, chiar si a cancerului.

De ce NU trebuie sa mancam fructe dupa masa?

Retine ca fructele consumate la sfarsitul mesei incetinesc digestia, favorizand fermentarea, provocand balonari si gaze intestinale.

Nutritionistii nu recomanda combinarea fructele dulci (mango, banane, papaya, curmale, fructe confiate, smochine) cu cele acide (grapefruit, clementine, kiwi, lamai, mandarine, rodii, portocale).


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Mancam fructe inainte sau dupa masa? Reguli pe care trebuie sa le stii"

4 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Mancam fructe inainte sau dupa masa? Reguli pe care trebuie sa le stii"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

de Elena-Alina Constantinescu 17 Mai 2017

Unele dintre cele mai frecvente simptome ale bolii hepatice sunt oboseala, pierderea brusca in greutate, pierderea poftei de mancare, senzatia de greata. Prajelile, afumaturile, conservantii si grasimile animale suprasolicita ficatul, de aceea pentru a stimula functiile acestuia si a imbunatati stilul de viata este indicat sa consumati urmatoarele alimente: [detalii]

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

de Elena-Alina Constantinescu 04 Mai 2017

Maslinele innegrite prin oxidare sunt obtinute din masline verzi cu ajutorul gluconatului feros sau a lactatului feros, doi aditivi alimentari care pot afecta in mod grav mucoasa gastrica. Asadar, acestea cresc riscul aparitiei cancerului gastric. [detalii]

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 4.14 din 5 (7 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.