Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Mazare - Principalele beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 16 Oct 2018

Tags: mazare sanatate beneficii


Mazare - Principalele beneficii pentru sanatate

Mazarea reprezinta o leguma populara in lumea intreaga, oferind organismului fibre si antioxidanti.

Specialistii sustin ca mazarea poate ajuta la protejarea impotriva unor boli cronice, cum ar fi - bolile de inima.
 

Mazare - Valori nutritionale

 
Mazarea are un profil nutritional impresionant.
 
Aceasta are un numar scazut de calorii, doar 62 de calorii la ½ cana (170 grame). Aproximativ 70% din aceste calorii provin din carbohidrati, iar restul - din proteine si o cantitate mica de grasimi.
 
In plus, mazarea contine aproape orice vitamina de care are organismul nevoie, la care se adauga o cantitate semnificativa de fibre.
 
½ cana (170 de grame) de mazare contine urmatoarele substante nutritive:

  • Calorii: 62
  • Carbohidrati: 4 grame
  • Fibre: 4 grame
  • Proteine: 4 grame
  • Vitamina A: 34% din doza zilnica recomandata
  • Vitamina K: 24% din doza zilnica recomandata
  • Vitamina C: 13% din doza zilnica recomandata
  • Tiamina: 15% din doza zilnica recomandata
  • Acid folic: 12% din doza zilnica recomandata
  • Mangan: 11% din doza zilnica recomandata
  • Fier: 7% din doza zilnica recomandata
  • Fosfor: 6% din doza zilnica recomandata
 
Ceea ce face mazarea unica fata de alte legume reprezinta continutul ei ridicat de proteine. De exemplu, o jumatate de pahar (170 de grame) de morcovi gatiti ofera numai 1 gram de proteine, in timp ce aceeasi cantitate de mazare contine de patru ori mai multe proteine.
 
Mai mult decat atat, mazarea este bogata in antioxidanti polifenoli, care sunt responsabili pentru o parte dintre beneficiile pentru sanatate pe care le ofera consumul de mazare.
 

Iata care sunt principalele beneficii pentru sanatate!

 
  • Mazarea reprezinta o sursa excelenta de proteine;
  • Consumul de mazare sustine controlul nivelului de zahar din sange;
  • Fibrele din mazare ajuta digestia;
  • Mazarea protejeaza impotriva unor afectiuni cronice;
  • Daca mananci mazare in mod regulat, iti va fi de ajutor in mentinerea unei greutati normale.



>> Daca ti-a placut articolul, iti recomandam - Linte - Top 5 beneficii pentru sanatate.




Sursa foto: pexels.com




Spune-ne opinia ta despre
"Mazare - Principalele beneficii pentru sanatate"

4 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Mazare - Principalele beneficii pentru sanatate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Menta si beneficiile sale pentru organism

Menta si beneficiile sale pentru organism

de Raluca Garbea 04 Dec 2018

Menta ofera numeroase beneficii pentru sanatatea organismului! [detalii]

Alimentele care tin departe oboseala cronica

Alimentele care tin departe oboseala cronica

de Raluca Garbea 03 Dec 2018

In prezent, programul zilnic poate fi foarte aglomerat si, din acest motiv, oboseala cronica a devenit o conditie medicala din ce in ce mai intalnita. [detalii]

Top 5 alimente excelente pentru memorie

Top 5 alimente excelente pentru memorie

de Raluca Garbea 30 Nov 2018

Alimentatia sanatoasa joaca un rol important in stimularea memoriei, asadar trebuie sa stii ce produse trebuie sa adaugi la regimul tau alimentar. [detalii]

Salata iceberg - Top 5 beneficii pentru sanatate

Salata iceberg - Top 5 beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 29 Nov 2018

Salata iceberg reprezinta unul dintre cele sase tipuri de salata din familia Lactuca. La aspect, seamana cu varza, iar frunzele au in compozitie o cantitate destul de mare de apa fata de alte tipuri de salata. [detalii]

Top 5 alimente bogate in vitamina E

Top 5 alimente bogate in vitamina E

de Raluca Garbea 21 Nov 2018

Vitamina E este o vitamina liposolubila, pe care organismul o depoziteaza doar pentru o perioada scurta de timp. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016