Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Merisoare - super-aliment si medicament

de AlegeSanatos.ro 06 Dec 2012

Merisoare - super-aliment si medicament

Merisoarele sunt considerate unele dintre cele mai sanatoase fruct e de padure. Sunt fructe care nu trebuie sa lipseasca dintr -o alimentatie echilibrata si sanatoasa.

Merisoarele sunt considerate unele dintre cele mai sanatoase fruct e de padure. Sunt fructe care nu trebuie sa lipseasca dintr -o alimentatie echilibrata si sanatoasa. In plus, merisorul se foloseste si ca planta medicinala cu multe aplicatii.

Nu se foloseste doar ca medicament sau in industria farmaceutica ci si pentru o stare generala buna, in gastronomie sau in cosmetica.
Asa cum mentionam, fructele sunt bogate in substante antiinfectioase, precum vitamina C, au un continut important de proteine, provitamina A, vitaminele B1, B2 si saruri minerale (magneziu, potasiu, calciu) , zaharuri.

Proprietatile si beneficiile in sanatate.

• Proprietati anti -bacteriene
Unul dintre cele mai importante si apreciate efecte benefice ale merisorului este prevenirea si tratarea infectiilor tractului urinar. Merisorul este principala specie pomicola ale carei extracte (din fructe, frunze, muguri) lizeaza (dizolva, netezesc) uratii.

O serie de studii au demonstrat ca, prin consum de merisor se reduce semnificativ incidenta cistitelor bacteriene. Se foloseste extract din fructe de merisor la care se adauga un consum de minimum 2 litri de apa pe zi si astfel se obtine reducerea cu pana la 60% riscul aparitiei diferitelor tipuri de litiaza renala.

• Proprietati anti-inflamatoare
Exista numeroase studii care demonstreaza efectul preventiv al me risorului asupra cancerului de prostata. Astfel, unele extracte de merisor chiar inhiba dezvoltarea mai multor tipuri de cancer ( san, colon, plamani)
. Nu se stie care este exact componenta din merisor care confera aceste proprietati vindecatoare.

• Efect antioxidant
Flavonoidele extrase din struguri rosii, afine, merisoare, mure, cirese negre, coacaze negre, soc, sunt de sapte ori mai puternice decat cele extrase din citrice. Fiind foarte bogate in tanini (substante antibacteriene si antimicotice ) si in  flavonoide (substante cu efect antioxidant), frunzele si fructele merisorului sunt utile in tratarea tuturor formelor de infectii reno -urinare.

Flavonoidele si saponinele continute in frunzele si fructele de merisor au o puternica actiune diuretica, curat and rinichii de microlitiaza si fiind un bun ajutor pentru eliminarea calculilor. Taninii au o puternica actiune antibacteriana la nivelul intestinului si, totodata, o actiune astringenta, care normalizeaza tranzitul intestinal.

• Continut mare de antioxidanti
Avand un continut mare de antioxidanti, prin consumul de merisoare se obtine:
- reglarea nivelul zaharului din sange;
- remineralizarea si tonificarea organismului;
- intarirea sistemul imunitar;
- protectia sistemul cardiovascular;
- imbunatatirea acuitatii vizual e;
- prevenirea afectiunilor maligne.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Merisoare - super-aliment si medicament"

5 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Merisoare - super-aliment si medicament"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 2.5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.