Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Nici o zi fara fibre!

de AlegeSanatos.ro 30 Mai 2012

Tags: fibre alimentatie glicemie ceapa mere mazare nuci


Nici o zi fara fibre!

Fibrele sunt substante de origine vegetala indispensabile starii de sanatate a tactului digestiv. Se pot distinge doua feluri de fibre si anume: cele solubile (hemiceluloza, gumele si mucilagiile) si cele insolubile (celuloza, hemiceluloza, lignina), diferite din punct de vedere al proprietatilor nutritionale insa ambele extrem de importante si de necesare pentru consumul zilnic.


Fibrele solubile, dupa cum le spune si numele, au proprietatea de a se dizolva in apa rezultand astfel o substanta gelatinoasa. Acest tip de fibre se gaseste in fructele si legumele moi avand proprietatea de a lega reziduurile  alimentare existente in intestin in vederea evacuarii acestora. De asemenea fibrele solubile sunt raspunzatoare de scaderea glicemiei, lucru ce ii avantajeaza pe diabetici, de diminuarea nivelului de grasimi din sange si de conferirea senzatiei de satietate precoce. Dezavantajul fibrelor solubile este faptul ca acestea sunt atacate si degradate de catre flora bacteriana intestinala. Surse importante de fibre solubile sunt: fulgii de ovaz, morcovii, ceapa, merele, perele, mazarea, secara, broccoli, bananele.

Fibrele insolubile, spre deosebire de cele solubile, trec prin tubul digestiv fara sa-si modifice forma si fara sa fie degradate de catre flora intestinala. Acestea au capacitatea de a se umfla si de a asigura astfel miscarea si eliminarea bolului fecal. Din aceasta cauza fibrele insolubile sunt o solutie excelenta pentru tratarea constipatiei cronice. Odata cu eliminarea bolului fecal fibrele insolubile participa si la curatarea intestinului fiind astfel un factor protector impotriva cancerului de colon. Cele mai importante surse de fibre insolubile sunt: legumele cu frunze verzi, nucile si mai toate fructele cu coaja, taratele de grau, semintele de in, pastele fainoase integrale.

Introducerea treptata a fibrelor in alimentatie
 
Recomandarea actuala este de a incorpora cat mai multe alimente bogate in fibre in dieta zilnica insa pentru cei care nu sunt obisnuiti cu un astfel de regim este bine ca acestea sa fie introduse treptat. In caz contrar este posibil ca o persoana al carei tub digestiv nu este obisnuit cu o astfel de alimentatie sa acuze balonare si stare de disconfort abdominal datorita procesului de fermentare al fibrelor. Un alt aspect extrem de important este faptul ca odata cu consumul de fibre este necesar si un aport hidric adecvat care ajuta practic la imbibarea acestora si la curatarea eficienta a peretilor intestinali.

O alimentatie bogata in fibre necesita mestecarea cu simt de raspundere a acestora. In acest fel se ajunge mult mai repede la senzatia de satietate si in timp acest lucru are un impact pozitiv asupra siluetei. Si nu in ultimul rand s-a dovedit stiintific faptul ca persoanele care consuma alimente bogate in fibre (datorita efectului de detoxifiere al acestora) au un ten luminos si fara imperfectiuni.


 




Spune-ne opinia ta despre
"Nici o zi fara fibre!"

4 + 2 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Nici o zi fara fibre!"

Panduru Ion @ 11 Apr 2014
"Este salutara si respectabila aceasta initiativa,fapt pentru care va multumesc!Articolul este de o importanta majora pentru fiecare persoana in parte,mai ales in zilele noastre cand in alimentatie sunt introdusi numerosi compusi chimici,aditivi alimentari cu grad de toxicitate,sare,zahar si grasimi nesanatoase in cantitati semnificative si in acelasi produs.La toate acestea se mai adauga si stresul,lipsa timpului de a servi o masa cat de cat sanatoasa,servirea unor bauturi alcoolice (de cele mai multe ori contrafacute)in cantitati exaggerate,grija zilei de maine etc.Am aceasta trista experienta de peste 30 de ani de activitate,neglijenta in alimentatie,servirea maselor (in fuga de cele mai multe ori,alteori sarind peste acestea)fara a tine cont de calitatea acestora (din nestiinta dar si din neglijenta,crezand mai tot timpul ca mie nu mi se poate intampla nimic)fapt ce in timp au inceput sa apara consecintele.Acum,dupa instalarea unor afectiuni medicale(tratabile si vindecabile)am inteles cat de importante sunt in viata unui om respectarea unui program de masa normal,dar si calitatea alimentelor consumateservite.Am un mare regret si ma intreb de ce autoritatile nu includ in scoli programe de invatamant referitoare la alimentatia sanatoasa?Informatia de baza se obtine in scoala,apoi poate fi dusa mai departe din generatie in generatie.Imi pare rau sa o spun,dar noi romanii ca si popor nu avem o educatie alimentara si nici medicala,desi avem foarte buni profesori doctori de talie internationala in toate domeniile.Trebuie doar sa aplicam descoperirile acestor oameni minunati care,onor daruirii lor de o viata,ne pun la dispozitie modalitati si tot ce ne este necesar unui trai decent si sanatos.Va multumesc pentru tot ce faceti,va respect pentru ceea ce sunteti!Voi urmari cu mare interes toate subiectele privind snatatea si alimentatia.Abia azi am descoperit situl dvs."

Spune-ne opinia ta despre
"Nici o zi fara fibre!"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Top 5 alimente care dau dependenta: uite cum poti sa scapi de ea!

Top 5 alimente care dau dependenta: uite cum poti sa scapi de ea!

de Viorica Ghinea 12 Sep 2017

Iti este greu sa renunti la anumite alimente si nu stii de ce? Nu te impresioneaza gustul lor in mod special, insa pur si simplu nu lipsesc de pe lista ta de cumparaturi. Descopera in topul de mai jos ce alimente dau dependenta si cum poti sa scapi de ea pe viitor! [detalii]

Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

de Viorica Ghinea 06 Sep 2017

Nu iti trebuie multe lucruri in viata ca sa fii fericit, ci doar o comedie spumoasa, o companie placuta, un pahar de vin si urmatoarele alimente. Iata ce trebuie sa mananci pentru a-ti schimba starea de spirit! [detalii]

Sase fructe care iti vor face pielea mai frumoasa

Sase fructe care iti vor face pielea mai frumoasa

de Viorica Ghinea 31 Aug 2017

Consumul fructelor nu este important doar pentru sustinerea starii de sanatate, ci si pentru obtinerea unei pieli frumoase, curate si stralucitoare. Am realizat pentru tine o lista cu cele mai bune fructe pentru piele. Iata care sunt acestea! [detalii]

Nu pot sa slabesc! Iata sase cauze posibile!

Nu pot sa slabesc! Iata sase cauze posibile!

de Viorica Ghinea 30 Aug 2017

Desi pare suficient sa urmezi o dieta echilibrata si sa faci exercitii fizice pentru a slabi, in calea acestui proces pot sa intervina mai multe obstacole. In loc sa iti spui cu inversunare “Nu pot sa slabesc!”, descopera cauzele care te impiedica sa scapi de kilogramele nedorite si ia actiune. [detalii]

Sarea, inamicul numarul 1 al sanatatii. Cum ne pune organismul in pericol?

Sarea, inamicul numarul 1 al sanatatii. Cum ne pune organismul in pericol?

de Elena-Alina Constantinescu 30 Aug 2017

Organismul uman are nevoie de sare pentru a functiona corect. Aportul insuficient sau consumul exagerat poate provoca dezechilibre in organism, favorizand aparitia bolilor cardiovasculare, renale si a tulburarilor metabolice. Sarea se ascunde in mancaruri semipreparate, supe instant, conserve, mezeluri, de aceea este bine sa cititi cu atentie eticheta unui produs inainte de a-l achizitiona. [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole