Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Nici o zi fara fibre!

de AlegeSanatos.ro 30 Mai 2012

Nici o zi fara fibre!

Fibrele sunt substante de origine vegetala indispensabile starii de sanatate a tactului digestiv. Se pot distinge doua feluri de fibre si anume: cele solubile (hemiceluloza, gumele si mucilagiile) si cele insolubile (celuloza, hemiceluloza, lignina), diferite din punct de vedere al proprietatilor nutritionale insa ambele extrem de importante si de necesare pentru consumul zilnic.


Fibrele solubile, dupa cum le spune si numele, au proprietatea de a se dizolva in apa rezultand astfel o substanta gelatinoasa. Acest tip de fibre se gaseste in fructele si legumele moi avand proprietatea de a lega reziduurile  alimentare existente in intestin in vederea evacuarii acestora. De asemenea fibrele solubile sunt raspunzatoare de scaderea glicemiei, lucru ce ii avantajeaza pe diabetici, de diminuarea nivelului de grasimi din sange si de conferirea senzatiei de satietate precoce. Dezavantajul fibrelor solubile este faptul ca acestea sunt atacate si degradate de catre flora bacteriana intestinala. Surse importante de fibre solubile sunt: fulgii de ovaz, morcovii, ceapa, merele, perele, mazarea, secara, broccoli, bananele.

Fibrele insolubile, spre deosebire de cele solubile, trec prin tubul digestiv fara sa-si modifice forma si fara sa fie degradate de catre flora intestinala. Acestea au capacitatea de a se umfla si de a asigura astfel miscarea si eliminarea bolului fecal. Din aceasta cauza fibrele insolubile sunt o solutie excelenta pentru tratarea constipatiei cronice. Odata cu eliminarea bolului fecal fibrele insolubile participa si la curatarea intestinului fiind astfel un factor protector impotriva cancerului de colon. Cele mai importante surse de fibre insolubile sunt: legumele cu frunze verzi, nucile si mai toate fructele cu coaja, taratele de grau, semintele de in, pastele fainoase integrale.

Introducerea treptata a fibrelor in alimentatie
 
Recomandarea actuala este de a incorpora cat mai multe alimente bogate in fibre in dieta zilnica insa pentru cei care nu sunt obisnuiti cu un astfel de regim este bine ca acestea sa fie introduse treptat. In caz contrar este posibil ca o persoana al carei tub digestiv nu este obisnuit cu o astfel de alimentatie sa acuze balonare si stare de disconfort abdominal datorita procesului de fermentare al fibrelor. Un alt aspect extrem de important este faptul ca odata cu consumul de fibre este necesar si un aport hidric adecvat care ajuta practic la imbibarea acestora si la curatarea eficienta a peretilor intestinali.

O alimentatie bogata in fibre necesita mestecarea cu simt de raspundere a acestora. In acest fel se ajunge mult mai repede la senzatia de satietate si in timp acest lucru are un impact pozitiv asupra siluetei. Si nu in ultimul rand s-a dovedit stiintific faptul ca persoanele care consuma alimente bogate in fibre (datorita efectului de detoxifiere al acestora) au un ten luminos si fara imperfectiuni.


 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Nici o zi fara fibre!"

9 + 3 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Nici o zi fara fibre!"

Panduru Ion @ 11 Apr 2014
"Este salutara si respectabila aceasta initiativa,fapt pentru care va multumesc!Articolul este de o importanta majora pentru fiecare persoana in parte,mai ales in zilele noastre cand in alimentatie sunt introdusi numerosi compusi chimici,aditivi alimentari cu grad de toxicitate,sare,zahar si grasimi nesanatoase in cantitati semnificative si in acelasi produs.La toate acestea se mai adauga si stresul,lipsa timpului de a servi o masa cat de cat sanatoasa,servirea unor bauturi alcoolice (de cele mai multe ori contrafacute)in cantitati exaggerate,grija zilei de maine etc.Am aceasta trista experienta de peste 30 de ani de activitate,neglijenta in alimentatie,servirea maselor (in fuga de cele mai multe ori,alteori sarind peste acestea)fara a tine cont de calitatea acestora (din nestiinta dar si din neglijenta,crezand mai tot timpul ca mie nu mi se poate intampla nimic)fapt ce in timp au inceput sa apara consecintele.Acum,dupa instalarea unor afectiuni medicale(tratabile si vindecabile)am inteles cat de importante sunt in viata unui om respectarea unui program de masa normal,dar si calitatea alimentelor consumateservite.Am un mare regret si ma intreb de ce autoritatile nu includ in scoli programe de invatamant referitoare la alimentatia sanatoasa?Informatia de baza se obtine in scoala,apoi poate fi dusa mai departe din generatie in generatie.Imi pare rau sa o spun,dar noi romanii ca si popor nu avem o educatie alimentara si nici medicala,desi avem foarte buni profesori doctori de talie internationala in toate domeniile.Trebuie doar sa aplicam descoperirile acestor oameni minunati care,onor daruirii lor de o viata,ne pun la dispozitie modalitati si tot ce ne este necesar unui trai decent si sanatos.Va multumesc pentru tot ce faceti,va respect pentru ceea ce sunteti!Voi urmari cu mare interes toate subiectele privind snatatea si alimentatia.Abia azi am descoperit situl dvs."

Spune-ne opinia ta despre
"Nici o zi fara fibre!"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

de Elena-Alina Constantinescu 17 Feb 2017

Sarea este alimentul pe care il folosim in alimentatie zi de zi. Sarea de Himalaya are multiple beneficii si poate fi o alternativa la sarea rafinata din comert. Descopera mai jos ce beneficii aduce organismului! [detalii]

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

de Elena-Alina Constantinescu 16 Feb 2017

Asociatia ABC-ul Nutritiei face publice datele unui studiu propriu privind nivelul de cunostinte si starea de nutritie si sport a elevilor bucuresteni cu varste cuprinse intre 10-14 ani. [detalii]

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

de Elena-Alina Constantinescu 14 Feb 2017

Prin Campania Nationala de Informare si Educare: ”Sa invatam sa intelegem eticheta!” Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia consumatorilor asupra ingredientelor nocive care se ascund in unele produse comercializate pe piata. [detalii]

Cum ne ajuta varza rosie sa ne mentinem sanatatea

Cum ne ajuta varza rosie sa ne mentinem sanatatea

de Elena-Alina Constantinescu 06 Feb 2017

Varza rosie este bogata in fibre alimentare, are putine calorii si multe vitamine si minerale, ajutandu-ne astfel sa ne mentinem sanatatea fizica si psihica. Consumata frecvent, curata organismul de toxine si ne ajuta sa slabim sanatos. In randurile de mai jos, iata si alte motive pentru a consuma varza rosie: [detalii]

3 simptome ale carentei de vitamina D

3 simptome ale carentei de vitamina D

de Elena-Alina Constantinescu 25 Ian 2017

Vitamina D are un rol important pentru protejarea organismului de o serie de afectiuni cronice. Riscurile la care suntem expusi din cauza lipsei acestui nutrient sunt ingrijoratoare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.