Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Nici o zi fara fibre!

de AlegeSanatos.ro 30 Mai 2012

Tags: fibre alimentatie glicemie ceapa mere mazare nuci


Nici o zi fara fibre!

Fibrele sunt substante de origine vegetala indispensabile starii de sanatate a tactului digestiv. Se pot distinge doua feluri de fibre si anume: cele solubile (hemiceluloza, gumele si mucilagiile) si cele insolubile (celuloza, hemiceluloza, lignina), diferite din punct de vedere al proprietatilor nutritionale insa ambele extrem de importante si de necesare pentru consumul zilnic.


Fibrele solubile, dupa cum le spune si numele, au proprietatea de a se dizolva in apa rezultand astfel o substanta gelatinoasa. Acest tip de fibre se gaseste in fructele si legumele moi avand proprietatea de a lega reziduurile  alimentare existente in intestin in vederea evacuarii acestora. De asemenea fibrele solubile sunt raspunzatoare de scaderea glicemiei, lucru ce ii avantajeaza pe diabetici, de diminuarea nivelului de grasimi din sange si de conferirea senzatiei de satietate precoce. Dezavantajul fibrelor solubile este faptul ca acestea sunt atacate si degradate de catre flora bacteriana intestinala. Surse importante de fibre solubile sunt: fulgii de ovaz, morcovii, ceapa, merele, perele, mazarea, secara, broccoli, bananele.

Fibrele insolubile, spre deosebire de cele solubile, trec prin tubul digestiv fara sa-si modifice forma si fara sa fie degradate de catre flora intestinala. Acestea au capacitatea de a se umfla si de a asigura astfel miscarea si eliminarea bolului fecal. Din aceasta cauza fibrele insolubile sunt o solutie excelenta pentru tratarea constipatiei cronice. Odata cu eliminarea bolului fecal fibrele insolubile participa si la curatarea intestinului fiind astfel un factor protector impotriva cancerului de colon. Cele mai importante surse de fibre insolubile sunt: legumele cu frunze verzi, nucile si mai toate fructele cu coaja, taratele de grau, semintele de in, pastele fainoase integrale.

Introducerea treptata a fibrelor in alimentatie
 
Recomandarea actuala este de a incorpora cat mai multe alimente bogate in fibre in dieta zilnica insa pentru cei care nu sunt obisnuiti cu un astfel de regim este bine ca acestea sa fie introduse treptat. In caz contrar este posibil ca o persoana al carei tub digestiv nu este obisnuit cu o astfel de alimentatie sa acuze balonare si stare de disconfort abdominal datorita procesului de fermentare al fibrelor. Un alt aspect extrem de important este faptul ca odata cu consumul de fibre este necesar si un aport hidric adecvat care ajuta practic la imbibarea acestora si la curatarea eficienta a peretilor intestinali.

O alimentatie bogata in fibre necesita mestecarea cu simt de raspundere a acestora. In acest fel se ajunge mult mai repede la senzatia de satietate si in timp acest lucru are un impact pozitiv asupra siluetei. Si nu in ultimul rand s-a dovedit stiintific faptul ca persoanele care consuma alimente bogate in fibre (datorita efectului de detoxifiere al acestora) au un ten luminos si fara imperfectiuni.


 




Spune-ne opinia ta despre
"Nici o zi fara fibre!"

2 + 1 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Nici o zi fara fibre!"

Panduru Ion @ 11 Apr 2014
"Este salutara si respectabila aceasta initiativa,fapt pentru care va multumesc!Articolul este de o importanta majora pentru fiecare persoana in parte,mai ales in zilele noastre cand in alimentatie sunt introdusi numerosi compusi chimici,aditivi alimentari cu grad de toxicitate,sare,zahar si grasimi nesanatoase in cantitati semnificative si in acelasi produs.La toate acestea se mai adauga si stresul,lipsa timpului de a servi o masa cat de cat sanatoasa,servirea unor bauturi alcoolice (de cele mai multe ori contrafacute)in cantitati exaggerate,grija zilei de maine etc.Am aceasta trista experienta de peste 30 de ani de activitate,neglijenta in alimentatie,servirea maselor (in fuga de cele mai multe ori,alteori sarind peste acestea)fara a tine cont de calitatea acestora (din nestiinta dar si din neglijenta,crezand mai tot timpul ca mie nu mi se poate intampla nimic)fapt ce in timp au inceput sa apara consecintele.Acum,dupa instalarea unor afectiuni medicale(tratabile si vindecabile)am inteles cat de importante sunt in viata unui om respectarea unui program de masa normal,dar si calitatea alimentelor consumateservite.Am un mare regret si ma intreb de ce autoritatile nu includ in scoli programe de invatamant referitoare la alimentatia sanatoasa?Informatia de baza se obtine in scoala,apoi poate fi dusa mai departe din generatie in generatie.Imi pare rau sa o spun,dar noi romanii ca si popor nu avem o educatie alimentara si nici medicala,desi avem foarte buni profesori doctori de talie internationala in toate domeniile.Trebuie doar sa aplicam descoperirile acestor oameni minunati care,onor daruirii lor de o viata,ne pun la dispozitie modalitati si tot ce ne este necesar unui trai decent si sanatos.Va multumesc pentru tot ce faceti,va respect pentru ceea ce sunteti!Voi urmari cu mare interes toate subiectele privind snatatea si alimentatia.Abia azi am descoperit situl dvs."

Spune-ne opinia ta despre
"Nici o zi fara fibre!"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Super alimentele recomandate de nutritionisti in aceasta toamna

Super alimentele recomandate de nutritionisti in aceasta toamna

de AlegeSanatos.ro 13 Sep 2019

Toamna inseamna culori bogate si arome abundente. Iata care sunt alimentele pe care sa le al in vedere in dieta ta pentru a profita de beneficiile nutritive specifice toamnei. [detalii]

Rolul magneziului in organism

Rolul magneziului in organism

de AlegeSanatos.ro 23 Aug 2019

In corpul uman sunt in jur de 25 grame de magneziu, dintre care peste jumatate se afla in oase, pe cand restul se concentreaza in muschi, tesuturi moi sau in sange. Toate celulele contin magneziu si necesita aceasta substanta pentru a functiona corect. Specialistii de la biod.ro ofera mai multe explicatii cu privire la rolul magneziului in organism si sugestii pentru alimente bogate in aceasta substanta. [detalii]

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

de AlegeSanatos.ro 11 Iul 2019

Alimentele bogate in vitamina C sunt extrem de importante pentru corpul nostru, ajutandu-ne organismul sa capete o imunitate sporita si, in acelasi timp, sa lupte cu diverse afectiuni. Consumand alimente bogate in vitamina C vom reusi sa prevenim sau chiar sa tratam raceala, infectiile, bolile de inima si chiar sa ajutam vasele de sange sa functioneze mai bine. In plus, vitamina C joaca un rol important in sintetizarea diverselor minerale din corp, stimuland inclusiv vindecarea diverselor tipuri de rani. [detalii]

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

de AlegeSanatos.ro 02 Iul 2019

Bananele sunt unele dintre fructele cu cele mai multe beneficii pentru sanatatea noastra, consumate in cantitati moderate, evident. Acest fruct tropical este plin de nutrienti si ne poate ajuta sa ne mentinem o viata sanatoasa si echilibrata. Iata ce proprietati miraculoase are banala banana: [detalii]

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Smoothie-urile reprezinta varianta perfecta de a consuma o portie sanatoasa de fructe si legume o data pe zi, iar vara este anotimpul perfect pentru ele. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016