Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Nici o zi fara fibre!

de AlegeSanatos.ro 30 Mai 2012

Tags: fibre alimentatie glicemie ceapa mere mazare nuci


Nici o zi fara fibre!

Fibrele sunt substante de origine vegetala indispensabile starii de sanatate a tactului digestiv. Se pot distinge doua feluri de fibre si anume: cele solubile (hemiceluloza, gumele si mucilagiile) si cele insolubile (celuloza, hemiceluloza, lignina), diferite din punct de vedere al proprietatilor nutritionale insa ambele extrem de importante si de necesare pentru consumul zilnic.


Fibrele solubile, dupa cum le spune si numele, au proprietatea de a se dizolva in apa rezultand astfel o substanta gelatinoasa. Acest tip de fibre se gaseste in fructele si legumele moi avand proprietatea de a lega reziduurile  alimentare existente in intestin in vederea evacuarii acestora. De asemenea fibrele solubile sunt raspunzatoare de scaderea glicemiei, lucru ce ii avantajeaza pe diabetici, de diminuarea nivelului de grasimi din sange si de conferirea senzatiei de satietate precoce. Dezavantajul fibrelor solubile este faptul ca acestea sunt atacate si degradate de catre flora bacteriana intestinala. Surse importante de fibre solubile sunt: fulgii de ovaz, morcovii, ceapa, merele, perele, mazarea, secara, broccoli, bananele.

Fibrele insolubile, spre deosebire de cele solubile, trec prin tubul digestiv fara sa-si modifice forma si fara sa fie degradate de catre flora intestinala. Acestea au capacitatea de a se umfla si de a asigura astfel miscarea si eliminarea bolului fecal. Din aceasta cauza fibrele insolubile sunt o solutie excelenta pentru tratarea constipatiei cronice. Odata cu eliminarea bolului fecal fibrele insolubile participa si la curatarea intestinului fiind astfel un factor protector impotriva cancerului de colon. Cele mai importante surse de fibre insolubile sunt: legumele cu frunze verzi, nucile si mai toate fructele cu coaja, taratele de grau, semintele de in, pastele fainoase integrale.

Introducerea treptata a fibrelor in alimentatie
 
Recomandarea actuala este de a incorpora cat mai multe alimente bogate in fibre in dieta zilnica insa pentru cei care nu sunt obisnuiti cu un astfel de regim este bine ca acestea sa fie introduse treptat. In caz contrar este posibil ca o persoana al carei tub digestiv nu este obisnuit cu o astfel de alimentatie sa acuze balonare si stare de disconfort abdominal datorita procesului de fermentare al fibrelor. Un alt aspect extrem de important este faptul ca odata cu consumul de fibre este necesar si un aport hidric adecvat care ajuta practic la imbibarea acestora si la curatarea eficienta a peretilor intestinali.

O alimentatie bogata in fibre necesita mestecarea cu simt de raspundere a acestora. In acest fel se ajunge mult mai repede la senzatia de satietate si in timp acest lucru are un impact pozitiv asupra siluetei. Si nu in ultimul rand s-a dovedit stiintific faptul ca persoanele care consuma alimente bogate in fibre (datorita efectului de detoxifiere al acestora) au un ten luminos si fara imperfectiuni.


 




Spune-ne opinia ta despre
"Nici o zi fara fibre!"

7 + 10 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Nici o zi fara fibre!"

Panduru Ion @ 11 Apr 2014
"Este salutara si respectabila aceasta initiativa,fapt pentru care va multumesc!Articolul este de o importanta majora pentru fiecare persoana in parte,mai ales in zilele noastre cand in alimentatie sunt introdusi numerosi compusi chimici,aditivi alimentari cu grad de toxicitate,sare,zahar si grasimi nesanatoase in cantitati semnificative si in acelasi produs.La toate acestea se mai adauga si stresul,lipsa timpului de a servi o masa cat de cat sanatoasa,servirea unor bauturi alcoolice (de cele mai multe ori contrafacute)in cantitati exaggerate,grija zilei de maine etc.Am aceasta trista experienta de peste 30 de ani de activitate,neglijenta in alimentatie,servirea maselor (in fuga de cele mai multe ori,alteori sarind peste acestea)fara a tine cont de calitatea acestora (din nestiinta dar si din neglijenta,crezand mai tot timpul ca mie nu mi se poate intampla nimic)fapt ce in timp au inceput sa apara consecintele.Acum,dupa instalarea unor afectiuni medicale(tratabile si vindecabile)am inteles cat de importante sunt in viata unui om respectarea unui program de masa normal,dar si calitatea alimentelor consumateservite.Am un mare regret si ma intreb de ce autoritatile nu includ in scoli programe de invatamant referitoare la alimentatia sanatoasa?Informatia de baza se obtine in scoala,apoi poate fi dusa mai departe din generatie in generatie.Imi pare rau sa o spun,dar noi romanii ca si popor nu avem o educatie alimentara si nici medicala,desi avem foarte buni profesori doctori de talie internationala in toate domeniile.Trebuie doar sa aplicam descoperirile acestor oameni minunati care,onor daruirii lor de o viata,ne pun la dispozitie modalitati si tot ce ne este necesar unui trai decent si sanatos.Va multumesc pentru tot ce faceti,va respect pentru ceea ce sunteti!Voi urmari cu mare interes toate subiectele privind snatatea si alimentatia.Abia azi am descoperit situl dvs."

Spune-ne opinia ta despre
"Nici o zi fara fibre!"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Mango - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

Mango - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 23 Mai 2019

Mango ofera numeroase beneficii pentru sanatatea organismului! [detalii]

Ce alimente provoaca o respiratie urat mirositoare

Ce alimente provoaca o respiratie urat mirositoare

de Raluca Garbea 21 Mai 2019

O respiratie proaspata este la fel de importanta ca un zambet sanatos. Descopera in articol care sunt alimentele care provoaca o respiratie urat mirositoare! [detalii]

Ceai senna - Top 5 beneficii pentru sanatate

Ceai senna - Top 5 beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 21 Mai 2019

Ceaiul senna ofera numeroase beneficii pentru sanatate, cum ar fi: pierderea in greutate, tratarea indigestiei si ingrijirea pielii. [detalii]

Cum poti pacali nevoia de dulce

Cum poti pacali nevoia de dulce

de Raluca Garbea 17 Mai 2019

Iti place sa mananci dulciuri, insa ai vrea sa renunti? Descopera in articol care sunt cele mai eficiente metode! [detalii]

Suc de merisoare - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

Suc de merisoare - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 16 Mai 2019

Sucul de merisoare are multe beneficii pentru sanatate, cum ar fi: imbunatatirea digestiei si prevenirea afectiunilor cronice. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016