Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

O dieta nebuna... care ar putea da rezultate

de AlegeSanatos.ro 28 Mai 2012

O dieta nebuna... care ar putea da rezultate

Cea mai “stupida” dieta: sariti peste micul-dejun, faceti bai reci, aruncati baloane in aer…si, cea mai nebuneasca dintre ele…s-ar putea sa mearga Sariti peste micul-dejun, mancati trei mese mari pe zi, beti cafea. Suna ca o lista de lucruri pe care nu ati vrea sa le faceti daca intentionati sa pierdeti cateva kilograme. Dar un nou plan de scadere in greutate – care este atat de popular incat recent a surclasat Dieta Dukan in clasamentul cartiolor iTunes – sustine ca asta este exact ceea ce ar trebui sa faca cei care tin o dieta… sa “intoarca cu susul in jos”  metodele traditionale de scadere in greutate. Scrisa de catre trainer-ul personal londonez Venice A. Fulton, “Six weeks to OMG” are la baza o combinatie intre cercetarea stiintifica si propria sa experienta in a ajuta clienti de profil inalt sa scda in greutate si sa se puna in forma. Fulton spune ca daca adaptezi metoda sa la stilul tau de viata, poti sa pierzi pana la 9 kg in sase  saptamani. Spre deosebire de majoritatea celorlalte regimuri, Fulton nu ofera planuri structurate ale meselor sau retete. Dar spune ca daca adaptezi sfatul sau la propriul stil de viata, poti sa pierzi intre 10 si 20 kg in sase saptamani. Sa aruncam o privire asupra a ce are de spus: Pasul 1. Nu manca micul-dejun! Micul-dejun este cea mai importanta masa a zilei, corect? Gresit! Aceasta este cea mai “infricosatoare”, dar si cea mai importanta parte a planului meu – dar vreau sa incetati sa mai mancati micul-dejun timp de sase saptamani. Atunci cand mergeti la culcare exista intotdeauna o cantitate mica de energie in organism – mancare in stomac, o parte in sange, si putina inmagazinata in ficat. Dar deoarece creierul functioneaza si in timp ce dormiti, pana cand va treziti, toata energia este consumata. Ca rezultat, trimite “semnale de foame” pentru ca voi sa luati micul-dejun. Dar stiti ceva? Daca aveti grasime in exces de care vreti sa scapati, nu aveti nevoie de un bol de cereale sau de o felie de paine prajita, pentru ca in realitate “porti cu tine” propriul mic-dejun. Nu mancati, si miscati-va corpul cand nivelul de energie luata din macare este scazut (adica imediat dupa ce va treziti si inainte sa mancati), iar corpul dumneavoastra va trebui sa arda grasimile acumulate. Pasul 2.  Inotati fara haine! O baie rece in fiecare dimineata va va incuraja organismul sa arda grasimile acumulate, acesta incercand sa mentina o temperature ridicata, si a fost demonstrat ca poate stimula metabolismul pentru 12 pana la 15 ore. Trebuie sa va scaldati in apa intre 15 si 20 de secunde (foloseste un termometru de plastic), pentru nu mai mult de 15 minute. Apa trebuie sa fie suficient de adanca astfel incat sa va atinga buricul cand stati ridicati. Saritul direct in apa rece este intotdeauna o idée proasta (nu este niciodata o idée buna?, ca sa nu o dam pe negativisme). De indata ce cada este umpluta pana la nivelul corespunzator si sunteti siguri ca temperatura este potrivita, folositi un cronometru si incepeti prin a sta in apa pentru doua minute inainte de a va aseza pentru cinci minute. Daca esti foarte curajos, poti apoi sa te asezi incet pe spate si sa ramai in apa timp de trei minute (sau doar sa stai in ea timp de cinci minute). Cu grija, iesi din cada, imbraca-te in haine calde si misca-te prin camera. Sa nu fiti tentati adaugati apa calda in cada sau sa faceti un dus cald – socul v-ar putea face sa lesinati. (Avertisment: Schimbarile in temperatura corpului pot afecta temporar presiunea sanguina. Nu faceti baie fara haine (do not take a skinny dip…) daca aveti un istoric de boli cardiace, probleme cu presiunea sanguina sau diabet). Pasul 3. Este timpul pentru cafea Dupa baie, este timpul pentru o ceasca de cafea. Cafeaua este potiunea secreta a naturii pentru arderea grasimilor – folositi-o in mod corect si va va ajuta sa scadeti in greutate. Secretul este cafeina. Atunci cand o beti pe stomacul gol, ii spune organismului dumneavoastra sa arda grasimile mai repede. Cafeina determina celulele de grasime sa se deschida si sa elimine grasimea in fluxul dvs. sanguin. De acolo, grasimea poate fi transportata catre muschi. Apoi, ei folosesc acest combustibil lichid din grasime pentru a “prinde putere”. Iar tu slabesti! Dar trebuie sa combini cafeina de dimineata cu activitate fizica. Daca nu o faci, grasimea va ramane in fluxul tau sanguin, si exista riscul ca in final sa incarce arterele. Cel mai sigur loc in care puteti gasi cafeina este intr-o ceasca de cafea. Beti doar o ceasca mica (instant sau boabe?!) neagra, fara zahar, indulcitor artificial sau lapte. Orice contine indulcitor, zahar sau lapte va determina organismul sa elimine insulina, care ii spune corpului tau ca “mancarea se apropie” (urmeaza sa vina), si va impiedica procesul de ardere a grasimilor. Pasul 4. Faceti miscare! Combinatia dintre cafeina din fluxul sanguin si activitatea fizica va incuraja organismul sa arda si mai multe grasimi inmagazinate. Oamenii de stiinta au observat ca oamenii “slabi in mod natural” fac mult mai multa miscare. Cu cat mai multi muschi folosesti la un moment dat, cu atat mai bine. Mersul si gradinaritul sunt bune deoarece folosesc muschii picioarelor, bratelor, spatelui si pieptului. Alege o activitate care iti face placere si fa-o timp de 30 de minute. Daca este in aer liber, cu atat mai bine. S-a demonstrat ca lumina naturala, in special intre 8am si 9am, reseteaza ceasul nostru interior, stimuleaza producerea vitaminii D si nivelul hormonilor care ne fac sa ne simtim bine. Pasul 5. Incepeti sa mancati! Numeroase diete sustin ca mancatul in cantitati mici si des stimuleaza metabolismul si ajuta la scaderea in greutate, dar experienta mi-a demonstrate ca asta poate duce la mancat, necontrolat, toata ziua. Trei mese satioase pe zi poate suna “de moda veche” dar functioneaza daca incercati sa slabiti. Grasimile exista pentru a ne da energie atunci cand nu o luam necesarul de enerie sub forma de mancare. In concluzie,  nu putem arde grasimi decat daca lasam suficient timp intre mese. Cu cat mancati mai frecvent, cu atat pauzele intre mese sunt mai mici si sansele  de a arde grasimile inmagazinate scad. Mancand de trei ori pe zi, fara gustari, te va ajuta si sa iti controlezi apetitul mai bine. Atunci cand mancam., organismul nostru elibereaza o substanta chimica numita leptina, care ii transmite creierului cand este timpul sa se opreasca din mancat, si ii spune metabolsimului nostru sa revina. Sunt necesare aproximativ 20 de minute pentru ca aceasta conexiune sa functioneze. Gustarile pe fuga inseamna ca de multe ori am mancat déjà prea mult pana ca leptina sa isi faca efectul. S-a demonstrat de asemenea, ca statul jos in timpul mesei creste in mod efficient nivelul leptinei si  reduce apetitul pentru mai mult timp. Cel  mai bun moment al zilei pentru a incepe sa mancam este in jurul pranzului. Programarea celorlalte doua mese depinde de tine – si poate varia in functie de programul tau – sa spunem 4 pm si 8 pm. In mod ideal, ultima masa a zilei ar trebui sa fie cu nu mai putin de 2 ore inainte de a merge la culcare. Pasul 6. Numara carbohidratii! Fiecare masa ar trebui sa fie alcatuita 50% din proteine. Ar putea parea mult, dar pe langa faptul ca este esential pentru o dieta sanatoasa, mancarea ce contine proteine reduce apetitul si il tine sub control ore intregi. Alegeri bune de mancaruri bogate in proteine sunt: puiul, curcanul, vita, mielul, pestele, ouale, iaurt simplu bogat in grasimi, nuci, seminte, linte si naut. Dar daca doriti sa fiti slabi, trebuie sa controlati aportul de carbohidrati. Pana cand va familiarizati cu marimile portiilor, propuneti-va sa mancati nu mai mult de 120g carbohidrati pe zi. Alegeti carbohidrati nerafinati pentru a va simti satul pentru mai mult timp si pentru a mentine un nivel stabil al zaharurilor in sange. Mancati cat de multe legume doriti (cu exceptia boabelor coapte de fasole, sfecla rosie, morcovi, pastarnac, cartofi ?i porumb dulce, care reprezinta carbohidrati), o dat? de proteine si carbohidrati sunt servite. Cu toate acestea, mancati nu mai mult de trei fructe pe zi. Daca un nivel ridicat al fructozei (zaharul din fructe) poate deregla apetitul, blocand efectul leptinei – chimicala care ii spune creierului cand suntem „satui”. Cele mai bune fructe sunt cele cu un continut scazut de fructoza: avocado, coacaze, grapefruit, guava, ananas, prune, capsuni si tomate. Incercati sa mancati peste gras, precum somonul, sardinele sau macroul sau/si seminte de in de doua ori pe saptamana. Grasimile esentiale ajuta la reglarea apetitului si a poftei de carbohidrati. Si beti apa si ceai verde. Pe langa cafeaua de dimineata, evitati bauturile ce contin cafeina, zahar si bauturile alcoolice.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"O dieta nebuna... care ar putea da rezultate"

10 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"O dieta nebuna... care ar putea da rezultate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

De ce avem nevoie de prebiotice in dieta: sfatul nutritionistului

De ce avem nevoie de prebiotice in dieta: sfatul nutritionistului

de Elena-Alina Constantinescu 08 Mar 2017

Medicul nutritionist Mihaela Bilic este de parere ca pentru o digestie optima avem nevoie de prebiotice. Se stie ca acestea ajuta la refacerea florei intestinale distruse de antibiotice, stimuleaza apararea naturala a organismului si, mai mult, au un efect protector contra cancerului de colon. Principalele surse de prebiotice sunt fructele si legumele crude, cerealele integrale. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.