Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

de Elena-Alina Constantinescu 19 Ian 2017

Tags: obiceiuri alimentare dieta fructe legume condimente stil de viata sanatos


Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

O alimentatie echilibrata este elementul cheie al unui stil de viata sanatos. Iata cateva obiceiuri alimentari pentru mai multa energie, o stare generala pozitiva, o digestive mai buna si mentinerea unei greutati normale.

"Este important asadar sa consumam o mare diversitate de legume si fructe colorate pentru a putea beneficia la maxim de efectele lor asupra sanatatii. Asta pentru ca ele contin o serie de substante nutritive fitochimice, care se combina si se completeaza reciproc in lupta pentru mentinerea starii de sanatate. Din dieta intregii familii nu trebuie sa lipseasca legumele si fructele proaspete, cereale integrale bogate in fibre, proteinele de natura superioara din peste si lactate fermentate (chefirul, sana, laptele batut)", subliniaza nutritionistul Lygia Alexandrescu.

Mai mult, din alimentatie nu trebuie sa lipseasca proteinele, surse excelente fiind ciupercile, lintea, nautul, pastele fainoase, nucile.

Mirodeniile ofera un gust placut mancarurilor si au o multime de beneficii pentru sanatate. De pilda, usturoiul, ceapa si ardeiul iute imbunatatesc considerabil circulatia sangelui.

Foarte important, de asemenea, este sa mestecati bine mancarea. Daca mestecati bine, sistemul digestiv are timp sa digere tot, mai repede si mai eficient. Nu se mai pune presiune pe ficat, pancreas si bila, deci asta inseamna ca veti avea mai putin stres in organism.

Nu combinati alimentele in mod gresit. Nu aveti voie sa combinati fructe cu nimic! Ele se mananca doar pe stomacul gol si simple. Evitati combinatiile de alimente multe si complexe. Daca aveti chef de paste, preparati-le cu ierburi aromatice si legume, nu cu carne, nu cu branza sau alte alimente care fac ca anumite ingrediente sa ramana nedigerate.

Ceaiul ar trebui sa faca parte din planul zilnic de alimentatie. Poate sa fie un ceai de sunatoare la micul dejun si spre seara poti sa bei un ceai de tei. Poti sa bei un ceai de armurariu daca vrei sa iti detoxifiezi ficatul si tot organismul.

Foto: pixabay.com




Spune-ne opinia ta despre
"Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa"

9 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ceaiul Assam si beneficiile sale pentru organism

Ceaiul Assam si beneficiile sale pentru organism

de Raluca Garbea 19 Iun 2018

Ceaiul Assam contine substante nutritive care pot stimula sanatatea organismului in mai multe moduri. [detalii]

Care sunt cauzele poftei de dulce

Care sunt cauzele poftei de dulce

de Raluca Garbea 18 Iun 2018

Pofta de dulce este o senzatie foarte des intalnita, potrivit studiilor. In general, aceasta pofta este alimentata de o lipsa de glucide din organism, insa pot exista si alte cauze. [detalii]

Alimente bogate in vitamina B12

Alimente bogate in vitamina B12

de Raluca Garbea 15 Iun 2018

Pentru a te putea bucura de un corp sanatos, ai nevoie de vitamine si minerale. Simptomele deficientei vitaminei B12 includ: depresie, confuzie, memorie deficitara, probleme de echilibru, furnicaturi si amorteala la nivelul mainilor si picioarelor. [detalii]

Cat zahar contine ananasul

Cat zahar contine ananasul

de Raluca Garbea 14 Iun 2018

Fructele sunt benefice pentru mentinerea sanatatii celulelor din corp. Insa, daca consumi cantitati exagerate, s-ar putea ca organismul sa primeasca o cantitate mai mare de zahar decat are nevoie. De aceea, este firesc sa iti pui intrebarea cat de mult zahar contin fructele tale preferate, in cazul de fata: ananasul. [detalii]

Ce este cafeaua cu broccoli?

Ce este cafeaua cu broccoli?

de Raluca Garbea 11 Iun 2018

In ultima perioada, se vorbeste despre o noua modalitate de a-ti bea cafeaua de dimineata: cafeaua cu broccoli. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016