Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda reducerea consumului de sare

de Elena-Alina Constantinescu 30 Sep 2014

Tags: sare exces de sare boli cardiace condimente boli de inima


Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda reducerea consumului de sare

Cu totii stim ca prea multa sare dauneaza sanatatii, insa si lipsa ei produce dezechilibre in corp. Pentru a functiona corect, organismul are nevoie de o anumita cantitate de sare. Astfel, pentru a preveni cresterea tensiunii arteriale, bolile de inima si accidentul vascular cerebral, Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) recomanda reducerea consumului de sare la mai putin de 5 g/zi pentru adulti.

Potrivit specialistilor, aproximativ 2,5 milioane de decese ar putea fi prevenite in fiecare an prin simpla reducere a aportului de sare la nivelul recomandat (mai putin de 5 g/zi pentru adulti). Persoanele cu probleme renale sau cu hipertensiune si copiii ar trebui sa consume, in medie, 2-3 g/ zi. Consumata in exces poate afecta functiile cognitive, impiedicand procesul de gandire.

Clorura de sodiu, cunoscuta in special sub denumirea de sare, are un impact negativ asupra presiunii arteriale, crescand riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare. Astfel, prin reducerea cantitatii de sare se micsoreaza considerabil riscul de deces cauzat de bolile de inima si accidentul vascular cerebral.

Sarea se ascunde in alimentele procesate, cum ar fi painea, sosurile imbuteliate, mezelurile si mancarurile gata preparate.

Stim cu totii ca prajiturile au carbohidrati si o cantitate mare de zahar, dar surprinzator este faptul ca au si multa sare. Pentru a fi pastrate mai mult timp, se adauga in aluaturi conservanti. Cel mai bine este sa eviti prajiturile de la cofetarie si produsele de patiserie si sa prepari acasa, pentru intreaga familie, deserturi gustoase.

Un alt exemplu este carnea de pui. Pentru imbunatatirea gustului, pieptul de pui este injectat cu o solutie care contine multa sare.

"Guvernele trebuie sa contribuie la constientizare, precum si sa dezvolte politici care sa permita populatiei sa consume cantitati adecvate de alimente sanatoase si sigure, cu continut redus de sare", a spus Poonam Khetrapal Singh, director regional al OMS pentru Asia de Sud-Est.

"Industria alimentara trebuie sa fie angajata in reducerea continutului de sare si sa ofere optiuni de alimente sanatoase", a mai precizat acesta.

Reducerea aportului de sare este una dintre cele mai eficiente metode pentru imbunatatirea sanatatii populatiei. Khetrapal Singh a cerut industriei alimentare sa lucreze indeaproape cu OMS si cu guvernele nationale pentru a reduce treptat nivelul de sare din produsele alimentare.
 
Pentru a rezista tentatiei de a adauga sare in mancare, putem folosi diverse condimente: oregano, tarhon, busuioc, marar, boia iute, curry, usturoi, etc.


Sursa: Agerpres




Spune-ne opinia ta despre
"Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda reducerea consumului de sare"

10 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda reducerea consumului de sare"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Super alimentele recomandate de nutritionisti in aceasta toamna

Super alimentele recomandate de nutritionisti in aceasta toamna

de AlegeSanatos.ro 13 Sep 2019

Toamna inseamna culori bogate si arome abundente. Iata care sunt alimentele pe care sa le al in vedere in dieta ta pentru a profita de beneficiile nutritive specifice toamnei. [detalii]

Rolul magneziului in organism

Rolul magneziului in organism

de AlegeSanatos.ro 23 Aug 2019

In corpul uman sunt in jur de 25 grame de magneziu, dintre care peste jumatate se afla in oase, pe cand restul se concentreaza in muschi, tesuturi moi sau in sange. Toate celulele contin magneziu si necesita aceasta substanta pentru a functiona corect. Specialistii de la biod.ro ofera mai multe explicatii cu privire la rolul magneziului in organism si sugestii pentru alimente bogate in aceasta substanta. [detalii]

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

de AlegeSanatos.ro 11 Iul 2019

Alimentele bogate in vitamina C sunt extrem de importante pentru corpul nostru, ajutandu-ne organismul sa capete o imunitate sporita si, in acelasi timp, sa lupte cu diverse afectiuni. Consumand alimente bogate in vitamina C vom reusi sa prevenim sau chiar sa tratam raceala, infectiile, bolile de inima si chiar sa ajutam vasele de sange sa functioneze mai bine. In plus, vitamina C joaca un rol important in sintetizarea diverselor minerale din corp, stimuland inclusiv vindecarea diverselor tipuri de rani. [detalii]

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

de AlegeSanatos.ro 02 Iul 2019

Bananele sunt unele dintre fructele cu cele mai multe beneficii pentru sanatatea noastra, consumate in cantitati moderate, evident. Acest fruct tropical este plin de nutrienti si ne poate ajuta sa ne mentinem o viata sanatoasa si echilibrata. Iata ce proprietati miraculoase are banala banana: [detalii]

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Smoothie-urile reprezinta varianta perfecta de a consuma o portie sanatoasa de fructe si legume o data pe zi, iar vara este anotimpul perfect pentru ele. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016