Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Piramida alimentelor

de AlegeSanatos.ro 04 Feb 2013

Tags: fructe legume alimentatie nutritie sfaturi nutritie sfaturi alimentatie


Piramida alimentelor

In mare parte problemele de sanatate cu care ne confruntam se datoreaza alimentatiei gresite. Criza de timp si moda semipreparatelor ne-a indepartat de la principiile alimentare sanatoase cu care erau invatati parintii si bunicii nostri.

A nu sari peste nici o masa, a manca numai lucruri proaspete si de calitate si a respecta ordinea existenta in piramida alimentara sunt lucruri carora din pacate nu li se mai da importanta cuvenita. Nutritionistii considera ca o dieta sanatoasa este aceea in care se tine cont de toate principiile nutritive, consumul acestora trebuind sa respecte urmatoarele proportii: - proteine in proportie de 10-15% din totalul caloric zilnic - grasimi in proportie de 15-30% - zaharuri in proportie de 50-60% In momentul in care proportiile se schimba si se consuma spre exemplu mai multe glucide (dulciuri, paine, paste fainoase) sau grasimi in exces (carne grasa, produse lactate cu procent ridicat de grasime) apare sporul ponderal si in timp probleme de sanatate serioase

Ce este piramida alimentelor

Nutritionistii au ales o modalitate extrem de inspirata si usor de inteles pentru a exemplifica ce trebuie sa mancam si ce trebuie sa evitam. Pentru a fi sanatosi si suplii trebuie sa privim piramida de jos in sus. La baza acesteia se gasesc alimentele sanatoase bogate in vitamine, minerale, fibre si alte substante nutritive de care organismul are nevoie pentru a functiona corect. Pe de alta parte in varful acesteia se afla acea categorie de produse care sunt sarace din punct de vedere al valorii nutritive dar care sunt hipercalorice si nu fac decat sa aduca kilograme in plus de care se scapa foarte greu.

Suntem ceea ce mancam

Chiar daca pentru multi subiectul dieta si alimentatie sanatoasa este tabu trebuie inteles ca sanatatea este cea mai de pret si ca odata bolile de nutritie instalate acestea nu mai pot fi vindecate ci doar tinute sub control. Diabetul zaharat tip II, guta si obezitatea sunt doar cateva dintre afectiunile cauzate de un stil de viata nesanatos si implicit de o alimentatie gresita. Pe langa acestea se adauga afectiunile cardiovasculare (care reprezinta numarul 1 in lume in ceea ce priveste mortalitatea si morbiditatea) care prezinta printre factorii de risc si o alimentatie bogata in grasimi de origine animala. Cu alte cuvinte cu cat se consuma mai multe grasimi cu atat creste procentul de lipide din sange lucru care duce la depunerea acestora la nivelul peretelui vascular cu ingustarea acestuia si perturbarea fluxului sanguin. In acest fel, fara tratament de specialitate si fara un regim igieno-dietetic corespunzator apar hipertensiunea arteriala, infarctul de miocard si accidentul vascular cerebral.

Ce alimente sunt benefice pentru organism


Dupa cum aminteam ceva mai devreme, baza piramidei este cea care trebuie respectata cu sfintenie. Astfel consumati cat mai mult ulei de masline si de in, mancati legume si fructe proaspete, nuci, alune, seminte si cereale integrale. Nu trebuie sa lipseasca de la nici o masa legumele si cerealele, in acest fel organismul dispunand de vitamine, minerale si fibre in proportiile necesare. Orezul brun, pastele fainoase integrale, painea integrala si soia sunt si ele printre cele mai sanatoase alimente. La mijlocul piramidei se afla produsele lactate (de preferat cele degresate), carnea slaba de pui, de peste, de curcan si ouale. Acestea sunt surse excelente de calciu, fier, vitamine din familia B-urilor si proteine cu valoare biologica inalta. Si nu in ultimul rand pentru hidratare si detoxifiere beti cat mai multa apa si ceaiuri de plante.

De evitat!

Dulciurile, produsele de patiserie, carnea grasa (de porc, de oaie), mezelurile, mancarea tip fast-food si alcoolul sunt in varful piramidei alimentare acest lucru semnificand ca trebuie consumate rar (de 1-2 ori pe saptamana). Oricat de gustoase ar fi dulciurile sau friptura cu cartofi prajiti trebuie inteles faptul ca acestea aduc in organism mai multe grasimi decat este cazul.




Spune-ne opinia ta despre
"Piramida alimentelor"

7 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"Piramida alimentelor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Top 5 alimente care contin vitamina B12

Top 5 alimente care contin vitamina B12

de Raluca Garbea 19 Mar 2019

Vitamina B12 este esentiala pentru functionarea optima a organismului. Descopera in articol care sunt cele mai indicate alimente! [detalii]

Top 5 legume recomandate copiilor

Top 5 legume recomandate copiilor

de Raluca Garbea 14 Mar 2019

In alimentatia copiilor, aportul de fructe si legume este esential pentru ca cei mici sa se poata bucura de o viata sanatoasa. [detalii]

Mierea - Top 5 beneficii pentru sanatate

Mierea - Top 5 beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 11 Mar 2019

Mierea este un produs dulce, lichid siropos produs natural de albine, cu numeroase beneficii pentru sanatate, fiind o sursa de energie si un puternic antibiotic natural. Descopera in articol de ce ar trebui sa consumi miere in fiecare zi! [detalii]

Top 3 antioxidanti benefici pentru sanatatea organismului

Top 3 antioxidanti benefici pentru sanatatea organismului

de Raluca Garbea 05 Mar 2019

Antioxidantii sunt benefici pentru sanatatea organismului. [detalii]

Reteta: Salata de fructe de padure

Reteta: Salata de fructe de padure

de Raluca Garbea 04 Mar 2019

O salata reprezinta mereu o alegere perfecta pentru sanatatea organismului! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016