Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Prevenirea cancerului cu ajutorul alimentatiei

de AlegeSanatos.ro 13 Feb 2013

Prevenirea cancerului cu ajutorul alimentatiei

Din pacate cancerul reprezinta o boala din ce in ce mai des intalnita in randul populatiei existand numerosi factori ce determina aparitia acestuia. Dupa numeroase studii momentan se cunoaste existenta unui patrimoniu genetic care ar explica predispozitia catre aceasta boala insa nu trebuie neglijati nici factorii externi printre care se numara modul de viata si obiceiurile alimentare nesanatoase.

O alimentatie corecta joaca un rol major in prevenirea aparitiei cancerului. Aproximativ 40% din cancere sunt consecinta unei alimentatii gresite avand in vedere multitudinea aditivilor alimentari existenti in mai toate produsele  cat si datorita faptului ca fructele si legumele nu reprezinta o prioritate  in alimentatie fiind inlocuite de catre consumul exagerat de dulciuri si grasimi. Cea mai clara legatura intre o alimentatie defectuoasa ( cu consecinta aparitiei kilogramelor in plus) si aceasta boala exista in cazul cancerelor de stomac, colon, rect, san, uter si prostata.
 
Fructele si legumele ajuta sistemul imunitar sa lupte
 
• Varza este o veritabila arma in lupa contra cancerului. Femeile sunt sfatuite sa consume aceasta leguma deoarece protejeaza in mod special impotriva neoplasmului de san. Varza este bogata in substante nutritive dintre care amintim vitamina C, K, B6, fibre, folati, potasiu si glucozinolat acesta din urma fiind o substanta anticancerigena puternica. Consumul de 3 ori pe saptamana a verzei fie cruda fie preparata  duce la scaderea riscului de aparitie a cancerului.
 
• Usturoiul si ceapa pe langa efectele lor antiinflamatoare si antiinfectioase poseda capacitatea de a inhiba dezvoltarea tumorala prin eliminarea substantelor toxice cu potential cancerigen din organism. De asemenea usturoiul contine o substanta numita quercetina responsabila de blocarea cresterii celulelor neoplazice.
 
• Merele bine cunoscute pentru tinerea la distanta a numeroase boli sunt de asemenea implicate in scaderea riscului de aparitie a cancerelor din sfera digestiva cat si a celui de san. Bogate in vitamine si minerale acestea detin un puternic efect antioxidant scazand astfel sansa dezvoltarii celulei canceroase.
 
Rolul protector al fibrelor
 
In urma consumului de fibre are loc la nivelul colonului un proces intens de fermentatie rezultand astfel accelerarea tranzitului intestinal cu eliminarea toxinelor si a substantelor cancerigene din organism. Astfel se combate constipatia cronica si aparitia cancerului de colon sau de rect. O dieta pe baza de legume, fructe, cereale, paine integrala si legume uscate aduce organismului necesarul de fibre pentru o digestie buna si pentru a combate aparitia cancerului. Este foarte important pentru a beneficia de o cantitate suficienta de fibre sa nu se curete coaja fructelor (in cazul merelor, perelor etc) si sa nu se fiarba timp indelungat legumele deoarece in acest fel se pierde o parte din fibre si din vitaminele continute de acestea.
 
De evitat!
 
Cand ne referim la acest subiect vrem sa se faca distinctia clara intre consumul cu moderatie si eliminarea totala din alimentatie a unor produse, noi fiind adeptii primei variante. Astfel printre alimentele cu potential cancerigen se numara carnea rosie si mezelurile acestea fiind cunoscute ca alimente extrem de grase ce pot creste riscul de aparitie a cancerului de colon si rect.

Pe langa acestea  mezelurile contin o serie de amelioratori de gust si coloranti periculosi pentru organism. O alta clasa de alimente ce trebuie consumata cu moderatie este cea a dulciurilor rafinate. Nu trebuie uitat faptul ca dulciurile pentru a fi cat mai aratoase si mai atragatoare contin coloranti si amelioratori de gust, substante cu potential cancerigen. Nu in ultimul rand consumul de alcool este un factor de risc in aparitia cancerelor mai ales a celor de esofag, stomac, colon si san.


Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva
www.dralinpopescu.ro
 
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Prevenirea cancerului cu ajutorul alimentatiei"

9 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Prevenirea cancerului cu ajutorul alimentatiei"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.