Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tags: digestie dieta slabire sanatate


Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale.

Sistemul digestiv are o influenta extraordinara asupra starii de sanatate. Fibrele, magneziul si acizii grasi Omega 3 sunt nutrienti de baza in dieta atunci cand vine vorba despre mentinerea in parametri normali a functionarii sistemului digestiv.

Peste

Deoarece organismul nu poate sintetiza acizii grasi omega 3, acestia trebuie obtinuti din alimentatie. Cunoscuti si sub numele de acizi grasi polinesaturati, sunt importanti pentru functia cognitiva si pentru reducerea riscului de boli cardiovasculare. Medicii recomanda consumul de peste (in special macrou, pastrav, hering, sardine, ton si somon) cel putin de doua ori pe saptamana.

Asadar, persoanele care urmeaza o dieta mediteraneeana bogata in Omega-3 au un risc mai mic de a suferi de diabet, artrita reumatoida, cancer de colon, osteoporoza.

Morcovi

Renumit indeosebi pentru continutul bogat in vitamina A, morcovul este un aliment care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta. Stimuleaza buna functionare a digestiei, mai bine decat orice alt aliment.

Betacarotenul este un puternic antioxidant, asadar sucul de morcovi este un tratament natural si eficient pentru boli precum colici intestinale, colita, apendicita, ulcer peptic, indigestie.

De asemenea, morcovii contribuie la detoxifierea ficatului si ajuta la functionarea normala a colonului.
 
Bere

Un element cheie in digestie este berea. Cercetatorii afirma ca berea favorizeaza digestia, creste diureza (eliminarea apei) si combate arteroscleroza prin continutul de siliciu.

”Berea este o bautura-aliment care prin continutul de fibre (solubile) ar putea stimula secretia de gastrina, colecistochinina, pancreatite, enzime si acid gastric, substante care pot contribui la favorizarea unui tranzit intestinal adecvat. Toate acestea insa pot fi posibile doar in conditiile unui consum moderat de bere”, afirma Dr. Corina Zugravu, Presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie.

Un consum moderat de bere inseamna 330 ml/zi in cazul femeilor si 660 ml/zi in cazul barbatilor. 300 ml de bere pot contine pana la un gram de fibre solubile.

Foto: pixabay.com




Spune-ne opinia ta despre
"Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale"

9 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sunt ciupercile legume?

Sunt ciupercile legume?

de Raluca Garbea 16 Feb 2018

Multe persoane, cand sunt intrebate daca ciupercile sunt legume, nu stiu sa dea un raspuns pe loc, potrivit organicfacts.net. [detalii]

Kiwi. Beneficii pentru sanatate

Kiwi. Beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 15 Feb 2018

Originar din China, kiwi reprezinta o sursa bogata de vitamine C, E, B2, B3, provitamina A, enzime, acizi organici, fibre, saruri minerale de cupru, potasiu, magneziu, calciu, fosfor, fier, seleniu, zinc, luteina, fiind astfel o adevarata sursa de sanatate! [detalii]

Ce sa consumi atunci cand ai gripa

Ce sa consumi atunci cand ai gripa

de Raluca Garbea 14 Feb 2018

Ce sa consumi atunci cand nu ai pofta de mancare? Atunci cand ai gripa, cel mai bun remediu este odihna, caci nu exista mancare sau bautura care sa faca ca simptomele bolii sa dispara. Totusi, trebuie sa te asiguri ca esti hidratat corespunzator si ca mananci alimente bogate in nutrienti care sa te ajute sa nu te simti si mai rau. [detalii]

Tort de biscuiti. Reteta

Tort de biscuiti. Reteta

de Raluca Garbea 06 Feb 2018

Dulciurile reprezinta placerea "vinovata" a multor persoane insa, din pacate, acestea nu se numara printre aliatii sanatatii. Cu toate acestea, orice persoana merita sa se rasfete, din cand in cand, cu un desert. [detalii]

Sfaturi pentru pastrarea mierii

Sfaturi pentru pastrarea mierii

de Raluca Garbea 05 Feb 2018

Mierea reprezinta un aliment dulce, lichid siropos produs natural de albine, cu numeroase beneficii pentru sanatate, fiind o sursa de energie si un puternic antibiotic natural. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit