Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale.

Sistemul digestiv are o influenta extraordinara asupra starii de sanatate. Fibrele, magneziul si acizii grasi Omega 3 sunt nutrienti de baza in dieta atunci cand vine vorba despre mentinerea in parametri normali a functionarii sistemului digestiv.

Peste

Deoarece organismul nu poate sintetiza acizii grasi omega 3, acestia trebuie obtinuti din alimentatie. Cunoscuti si sub numele de acizi grasi polinesaturati, sunt importanti pentru functia cognitiva si pentru reducerea riscului de boli cardiovasculare. Medicii recomanda consumul de peste (in special macrou, pastrav, hering, sardine, ton si somon) cel putin de doua ori pe saptamana.

Asadar, persoanele care urmeaza o dieta mediteraneeana bogata in Omega-3 au un risc mai mic de a suferi de diabet, artrita reumatoida, cancer de colon, osteoporoza.

Morcovi

Renumit indeosebi pentru continutul bogat in vitamina A, morcovul este un aliment care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta. Stimuleaza buna functionare a digestiei, mai bine decat orice alt aliment.

Betacarotenul este un puternic antioxidant, asadar sucul de morcovi este un tratament natural si eficient pentru boli precum colici intestinale, colita, apendicita, ulcer peptic, indigestie.

De asemenea, morcovii contribuie la detoxifierea ficatului si ajuta la functionarea normala a colonului.
 
Bere

Un element cheie in digestie este berea. Cercetatorii afirma ca berea favorizeaza digestia, creste diureza (eliminarea apei) si combate arteroscleroza prin continutul de siliciu.

”Berea este o bautura-aliment care prin continutul de fibre (solubile) ar putea stimula secretia de gastrina, colecistochinina, pancreatite, enzime si acid gastric, substante care pot contribui la favorizarea unui tranzit intestinal adecvat. Toate acestea insa pot fi posibile doar in conditiile unui consum moderat de bere”, afirma Dr. Corina Zugravu, Presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie.

Un consum moderat de bere inseamna 330 ml/zi in cazul femeilor si 660 ml/zi in cazul barbatilor. 300 ml de bere pot contine pana la un gram de fibre solubile.

Foto: pixabay.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale"

3 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

de Elena-Alina Constantinescu 17 Mai 2017

Unele dintre cele mai frecvente simptome ale bolii hepatice sunt oboseala, pierderea brusca in greutate, pierderea poftei de mancare, senzatia de greata. Prajelile, afumaturile, conservantii si grasimile animale suprasolicita ficatul, de aceea pentru a stimula functiile acestuia si a imbunatati stilul de viata este indicat sa consumati urmatoarele alimente: [detalii]

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

de Elena-Alina Constantinescu 04 Mai 2017

Maslinele innegrite prin oxidare sunt obtinute din masline verzi cu ajutorul gluconatului feros sau a lactatului feros, doi aditivi alimentari care pot afecta in mod grav mucoasa gastrica. Asadar, acestea cresc riscul aparitiei cancerului gastric. [detalii]

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.