Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Proprietatile curative ale condimentelor

de Laura Voica 19 Feb 2014

Tags: Coriandru Scortisoara Cuisoarele Coriandru Usturoi


Proprietatile curative ale condimentelor

Una dintre cele mai mari carente ale alimentatiei sanatoase este lipsa de gust. Unii oamenii cand se gandesc la o alimentatie sanatoasa, cred ca vor avea la cina doar cateva frunze de gulii si bucati de telina. Nu e deloc adevarat. Diete nutritive sanatoase - inclusiv dietele de detoxifiere- pot si ar trebui sa includa o varietate de ingrediente aromate, in special condimente si ierburi.


Puteti obtine o lume de savoare si o serie de substante nutritive excelenta doar prin adaugarea de condimente si ierburi in dieta voastra.

Condimente sunt realizate din flori, fructe de padure, coaja, seminte, si radacini si de obicei sunt sunt  frunzele plantelor.
Condimentele au mai multi antioxidanti decat fructele sau legumele. Antioxidantii pe care ii puteti gasi in condimente sunt variati, iar contributiile lor la sanatate pot fi substantialae. Pentru a va face o idee de impactul pe care il pot avea condimentele, un studiu recent a aratat ca adaugarea  lamaiei si maghiranului la o dieta ar putea creste nivelul de antioxidanti cu 150% si  respectiv 200%.

Nu exista nici o modalitate mai buna de a imbunatati calitatea retetelor  si a sanatatii tale in acelasi timp! Pentru a va incuraja in aceasta directie, va ofer urmatoarea lista de condimente si ierburi si cateva dintre beneficiile lor pentru sanatate:

 ✓ Piper Cayenne: Contine capsaicina ( un antioxidant puternic ), beta - caroten, si vitaminele A si C.
 ✓ Coriandru: Contine antioxidanti puternici si pot fi utile in eliminarea mercurului din organism.
 ✓ Scortisoara: Actioneaza ca un antimicrobian, care stopeaza cresterea fungilor si drojdiilor. De asemenea, ajuta la prevenirea formarii cheagurilor de sange, iar un studiu recent a demonstrat
aceasta  ajuta la reducerea nivelului de zahar din sange la diabetici.
 ✓ Cuisoarele: Ajuta la reducerea senzatiilor de greata, varsaturi, indigestie, si ulcere gastrice.
 ✓ Coriandru: Ofera efecte antioxidante puternice si contine vitaminele A si C.
 ✓ Usturoiul: Include antioxidanti puternici, scade tensiunea arteriala si colesterolului, si este folosit pentru a preven iraceala.
 ✓ Ghimbir: Ofera antioxidanti si poate ajuta la reducerea senzatiei de greata, varsaturi si raul de dimineata.
Oregano: Ofera de patru ori mai multi antioxidenti decat afinele,  care sunt o sursa puternica de antioxidanti.
  ✓ Patrunjel: Contine antioxidanti puternici (inclusiv beta-caroten), acid folic si vitaminele A si C.
  ✓ Chili: Include capsaicina si a fost folosit pentru a ajuta la reducerea  inflamatilor,curata mucusul, si creste imunitatea  si ajuta la scaderea colesterolului.
  ✓ Sofran: Incarcat cu antioxidanti, a fost utilizat pentru a trata dizenteria  si imbunatateste  sanatatea ochilor.




Spune-ne opinia ta despre
"Proprietatile curative ale condimentelor"

4 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Proprietatile curative ale condimentelor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sunt ciupercile legume?

Sunt ciupercile legume?

de Raluca Garbea 16 Feb 2018

Multe persoane, cand sunt intrebate daca ciupercile sunt legume, nu stiu sa dea un raspuns pe loc, potrivit organicfacts.net. [detalii]

Kiwi. Beneficii pentru sanatate

Kiwi. Beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 15 Feb 2018

Originar din China, kiwi reprezinta o sursa bogata de vitamine C, E, B2, B3, provitamina A, enzime, acizi organici, fibre, saruri minerale de cupru, potasiu, magneziu, calciu, fosfor, fier, seleniu, zinc, luteina, fiind astfel o adevarata sursa de sanatate! [detalii]

Ce sa consumi atunci cand ai gripa

Ce sa consumi atunci cand ai gripa

de Raluca Garbea 14 Feb 2018

Ce sa consumi atunci cand nu ai pofta de mancare? Atunci cand ai gripa, cel mai bun remediu este odihna, caci nu exista mancare sau bautura care sa faca ca simptomele bolii sa dispara. Totusi, trebuie sa te asiguri ca esti hidratat corespunzator si ca mananci alimente bogate in nutrienti care sa te ajute sa nu te simti si mai rau. [detalii]

Tort de biscuiti. Reteta

Tort de biscuiti. Reteta

de Raluca Garbea 06 Feb 2018

Dulciurile reprezinta placerea "vinovata" a multor persoane insa, din pacate, acestea nu se numara printre aliatii sanatatii. Cu toate acestea, orice persoana merita sa se rasfete, din cand in cand, cu un desert. [detalii]

Sfaturi pentru pastrarea mierii

Sfaturi pentru pastrarea mierii

de Raluca Garbea 05 Feb 2018

Mierea reprezinta un aliment dulce, lichid siropos produs natural de albine, cu numeroase beneficii pentru sanatate, fiind o sursa de energie si un puternic antibiotic natural. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit