Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Puneti mai putina sare in mancare

de AlegeSanatos.ro 29 Ian 2013

Tags: sare scadere a greutatii fibre mancare procesata supraponderabilitatea


Puneti mai putina sare in mancare

Sarea de bucatarie (clorura de sodiu) nu are nicio valoare energetica si deci nu cauzeaza nici slabire si nici ingrasare corporala. Consumul excesiv de sare poate provoca o crestere temporara in greutate, in sensul retentiei hidrice.

Sarea de bucatarie (clorura de sodiu) nu are nicio valoare energetica si deci nu cauzeaza nici slabire si nici ingrasare corporala. Consumul excesiv de sare poate provoca o crestere temporara in greutate, in sensul retentiei hidrice.

Dimpotriva, consumul scazut de sare poate conduce la o pierdere ponderala datorata cresterii diurezei in absenta mineralelor din sare. Exista o serie de diete drastice care se bazeaza pe alimente care contin foarte putina sare si pierderea in greutate rezultata este cauzata practic de eliminarea excesiva a apei iar dupa ce se va reveni la alimentatia normala se va recistiga imediat aceasta „pierdere“.

In acelasi timp nu se poate spune despre sare ca nu are niciun impact pe termen lung asupra greutatii. De fapt, dietele bogate in sare afecteaza si presiunea singelui, care la rindul ei este asociata cu supraponderabilitatea. Acest lucru se explica prin faptul ca alimentele bogate in sare sint si foarte incarcate caloric, au un continut minim de fibre si sint foarte procesate. Si invers, o dieta hiposalina va consta in general, din alimente sanatoase, hipocalorice si sint asociate cu scaderea ponderala.

Astfel in urma  retentiei hidrice in singe apare o crestere a tensiunii arteriale si este stiut faptul ca hipertensiunea arteriala reprezinta un mare factor de risc pentru sistemul cardiovascular. Asadar sarea trebuie consumata in cantitati moderate in astfel incat sa pastram echilibrul electrolitic al organismului constant, valoarea tensiunii arteriale in limite normale si o greutate corporala care sa nu fie modificata de retentia hidrica nedorita.

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva




Spune-ne opinia ta despre
"Puneti mai putina sare in mancare"

5 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Puneti mai putina sare in mancare"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ciocolata neagra si beneficiile sale pentru sanatatea organismului

Ciocolata neagra si beneficiile sale pentru sanatatea organismului

de Raluca Garbea 16 Ian 2019

Cui nu ii place ciocolata? Deseori, aceasta este privita ca un aliment care trebuie evitat pe cat posibil, din cauza continutului ridicat de zahar. [detalii]

Apa cu lamaie - Cum se prepara si ce beneficii aduce sanatatii organismului

Apa cu lamaie - Cum se prepara si ce beneficii aduce sanatatii organismului

de Raluca Garbea 07 Ian 2019

Apa cu lamaie reprezinta o alegere excelenta, caci ofera numeroase beneficii pentru sanatatea organismului! [detalii]

Cele mai bune alimente pentru pierderea in greutate

Cele mai bune alimente pentru pierderea in greutate

de Raluca Garbea 31 Dec 2018

Iti doresti sa scapi de kilogramele in plus, insa nu reusesti? Exista alimente care sprijina pierderea in greutate, cum ar fi: cartofi, orez, fructe exotice, nuci, banane, oua si avocado, printre altele. [detalii]

Ceaiul de menta - Benefic pentru sanatate!

Ceaiul de menta - Benefic pentru sanatate!

de Raluca Garbea 28 Dec 2018

Ceaiul de menta se bucura de popularitate in lumea intreaga, nu doar pentru gustul sau racoros, ci si pentru utilizarea terapeutica. [detalii]

Top 4 alimente care iti reduc tensiunea

Top 4 alimente care iti reduc tensiunea

de Raluca Garbea 27 Dec 2018

Hipertensiunea constituie o boala cronica, care afecteaza o treime din populatia globului. De aceea, este foarte important sa stii cum sa o previi. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016