Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Putem face sport la orice varsta?

de AlegeSanatos.ro 20 Dec 2012


Putem face sport la orice varsta?

O data cu inaintarea in varsta organismul are tendinta sa inlocuiasca musculatura cu grasime. Puteti opri acest proces prin antrenarea zilnica a muschilor cu ajutorul exercitiilor fizice.

Majoritatea persoanelor in varsta refuza activitatile sportive de teama ca acestea le vor agrava problemele de sanatate. Si totusi, studiile arata ca, indiferent de varsta, toata lumea trebuie sa faca sport. Beneficii;le activitatilor fizice sunt chiar mai importante odatat cu inaintarea in varsta. Un studiu realizat in Taiwan pe un esantion de 40.000 de persoane a aratat ca, doar cu 15 minute de exercitii fizice pe zi si un minimum de 90 de minute pe saptamana, speranta de viata creste cu 3 ani.
In acelasi timp, un studiu realizat in Australia a concluzionat ca o persoana care petrece zilnic cate sase ore in fata televizorului are o speranta de viata mai mica cu 5 ani fata de persoana activa. Specialistii considera ca exista o stransa legatura intre riscurile aparitiei problemelor de sanatate si timpul indelungat petrecut in fata televizorului, deoarece persoanele care urmaresc prea multe programe TV nu mai sunt dispuse sa practice vreun sport. Este bine de stiut ca varsta nu este atat de importanta si sub nicio forma nu ar trebui sa fie o scuza ca sa evitati activitatea fizica.
Cercetarile medicale au demonstrat chiar ca sportul are un impact pozitiv iin special asupra seniorilor. De exemplu, durerile articulare pot fi ameliorate daca obisnuiti sa faceti plimbari usoare.
De asemenea, pacientii bolnavi de diabet si-au imbunatatit simtitor sanatatea in momentul in care au inceput sa faca sport, iar ridicarea de greutati impiedica deteriorarea musculara atat de des intalnita in cazul persoanelor in varsta. Si da, plimbarilelungi prin parc sau alergatul usor dupa un nepot pot fi trecute in categoria activitatilor fizice. Pentru un stil de viata echilibrat este nevoie de 150 de minute de activitate fizica saptamanal: indicate sunt sesiunile de cate 30 de minute de exercitii, de 5 ori pe saptamana. Procedand astfel aveti sansa sa recuperati o parte din tesutul muscular pierdut din cauza unei vieti sedentare, iar excesul de grasime, asociat bolilor cardiovasculare, se va diminua.




Spune-ne opinia ta despre
"Putem face sport la orice varsta?"

10 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Putem face sport la orice varsta?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Untul de arahide - Top 4 beneficii pentru sanatate

Untul de arahide - Top 4 beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 10 Dec 2018

Untul de arahide ofera numeroase beneficii pentru sanatate, printre care: previne aparitia diabetului si a bolilor de inima si controleaza boala Alzheimer. De asemenea, ajuta la scaderea hipertensiunii arteriale. [detalii]

Menta si beneficiile sale pentru organism

Menta si beneficiile sale pentru organism

de Raluca Garbea 04 Dec 2018

Menta ofera numeroase beneficii pentru sanatatea organismului! [detalii]

Alimentele care tin departe oboseala cronica

Alimentele care tin departe oboseala cronica

de Raluca Garbea 03 Dec 2018

In prezent, programul zilnic poate fi foarte aglomerat si, din acest motiv, oboseala cronica a devenit o conditie medicala din ce in ce mai intalnita. [detalii]

Top 5 alimente excelente pentru memorie

Top 5 alimente excelente pentru memorie

de Raluca Garbea 30 Nov 2018

Alimentatia sanatoasa joaca un rol important in stimularea memoriei, asadar trebuie sa stii ce produse trebuie sa adaugi la regimul tau alimentar. [detalii]

Salata iceberg - Top 5 beneficii pentru sanatate

Salata iceberg - Top 5 beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 29 Nov 2018

Salata iceberg reprezinta unul dintre cele sase tipuri de salata din familia Lactuca. La aspect, seamana cu varza, iar frunzele au in compozitie o cantitate destul de mare de apa fata de alte tipuri de salata. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016