Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Regimul DASH

de AlegeSanatos.ro 18 Nov 2012


Regimul DASH

Regimul DASH este celebru atat in Statele Unite ale Americii (unde a fost si creat) cat si in Europa datorita faptului ca nu este o simpla dieta menita sa ajute in lupta cu kilogramele in plus, ci un plan alimentar care tinteste ameliorarea si preventia hipertensiunii arteriale si a unor afectiuni ca diabetul zaharat sau osteoporoza. DASH (acronimul de la Dietary Approaches to Stop Hypertension)  este fara doar si poate una dintr cele mai inteligente diete existente avand in vedere multitudinea de cazuri de hipertensiune arteriala in randul populatiei. Nutritionistii din intreaga lume incurajeaza adoptarea acestui regim si promovarea unei diete bogate in alimente ce contin principiile nutritive (potasiu, calciu si magneziu)  ce favorizeaza scaderea tensiunii arteriale cu evitarea celor ce contin sodiu. Persoanele care urmeaza dieta DASH pot sa isi reduca tensiunea arteriala cu 2-3 unitati in doar doua saptamani. Acest lucru, in timp, poate avea o semnificatie pozitiva asupra starii de sanatate prevenindu-se astfel complicatiile de temut ale hipertensiunii arteriale. Regimul DASH nu se adreseaza insa numai celor care sufera de hipertensiune arteriala, fiind demonstrat faptul ca acest regim joaca un rol important in preventia cancerului, a osteoporozei si a infarctului de miorcard. Atentie la aportul de sare Scopul dietei DASH este de a reduce aportul de sare din alimentatie avand in vedere faptul ca exista o legatura directa intre acesta si cresterea valorilor tensionale. Din acest punct de vedere exista doua tipuri de diete DASH si anume: - Regimul DASH standard: care permit consumul a 2,300 mg de sare pe zi - Regimul DASH restrictionat: care impune un consum zilnic de maxim 1.500 mg de sare pe zi In ambele cazuri aportul de sare este mult mai mic comparativ cu dieta obisnuita care poate oferi pana la 3-4 grame de sare pe zi. Studiile efectuate de catre cercetatorii din Statele Unite ale Americii au aratat ca persoanele peste 45 de ani care sunt atente la felul in care mananca si care reduc considerabil aportul de sare au sanse mult mai mici de a avea valori crescute ale tensiunii arteriale, chiar daca au antecedente familiale de hipertensiune arteriala. Ce include dieta DASH Ambele diete DASH (atat versiunea standard cat si cea restrictionata) presupun evitarea exceselor de orice fel si consumul de fructe si legume proaspete, a cerealelor cat si a produselor lactate degresate. Este de preferat consumul de carne slaba (pui, curcan si peste) iar prepararea acesteia sa se faca prin frigere pe gratar, fierbere sau  la aburi. - Cerealele integrale nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica. Mai exact se recomanda consumul a 6 portii pe zi. Printre alimentele care contin fibre se numara painea integrala, muesli, orezul brun si pastele integrale. De preferat consumul cerealelor pentru micul dejun fara adaos de zahar. - Legumele precum: rosiile, morcovii, broccoli, salata verde, mazarea, prazul, spanacul, castravetii si avocado sunt o sursa minunata pentru organism de vitamine si minerale. Pentru a beneficia de avantajele substantelor nutritive din legume se recomanda servirea a 4-5 portii pe zi. - Fructele nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica deoarece acestea aduc in organism substante nutritive, cu rol antioxidant capabile sa stimuleze sistemul imunitar. In loc sa rontaiti intre mese covrigei, chipsuri sau dulciuri mai bine optati pentru o portie de fructe proaspete. - Produsele lactate degresate sunt fara doar si poate cea mai importanta sursa de calciu. Astfel: iaurtul, chefirul, urda, si laptele degresat pot constitui baza unei mese din zi ( de regula micul dejun) putand fi de asemenea consumate si sub forma de gustare la ora 11 sau 16. - Si nu in ultimul rand carnea slaba nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica deoarece aceasta este cea mai importanta sursa de proteine cu valoare biologica inalta. In momentul in care preparati carnea adaugati doar busuioc sau coriandru pentru a-i da un gust inconfundabil.




Spune-ne opinia ta despre
"Regimul DASH"

6 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Regimul DASH"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

de AlegeSanatos.ro 11 Iul 2019

Alimentele bogate in vitamina C sunt extrem de importante pentru corpul nostru, ajutandu-ne organismul sa capete o imunitate sporita si, in acelasi timp, sa lupte cu diverse afectiuni. Consumand alimente bogate in vitamina C vom reusi sa prevenim sau chiar sa tratam raceala, infectiile, bolile de inima si chiar sa ajutam vasele de sange sa functioneze mai bine. In plus, vitamina C joaca un rol important in sintetizarea diverselor minerale din corp, stimuland inclusiv vindecarea diverselor tipuri de rani. [detalii]

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

de AlegeSanatos.ro 02 Iul 2019

Bananele sunt unele dintre fructele cu cele mai multe beneficii pentru sanatatea noastra, consumate in cantitati moderate, evident. Acest fruct tropical este plin de nutrienti si ne poate ajuta sa ne mentinem o viata sanatoasa si echilibrata. Iata ce proprietati miraculoase are banala banana: [detalii]

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Smoothie-urile reprezinta varianta perfecta de a consuma o portie sanatoasa de fructe si legume o data pe zi, iar vara este anotimpul perfect pentru ele. [detalii]

Alimente recomandate pentru un mic dejun sanatos

Alimente recomandate pentru un mic dejun sanatos

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Micul dejun reprezinta cea mai importanta masa a zilei, potrivit specialistilor. Descopera in articol care sunt cele mai indicate alimente pentru a te bucura de un mic dejun sanatos! [detalii]

Migdale - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

Migdale - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 27 Iun 2019

Migdalele sunt o adevarata sursa de sanatate, avand numeroase beneficii, precum imbunatatirea sistemului cardiovascular, mentinerea sanatatii oaselor, a dintilor si a pielii. Descopera in articol care sunt cele mai importante beneficii pentru sanatate! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016