Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Regimul DASH

de AlegeSanatos.ro 18 Nov 2012

Regimul DASH

Regimul DASH este celebru atat in Statele Unite ale Americii (unde a fost si creat) cat si in Europa datorita faptului ca nu este o simpla dieta menita sa ajute in lupta cu kilogramele in plus, ci un plan alimentar care tinteste ameliorarea si preventia hipertensiunii arteriale si a unor afectiuni ca diabetul zaharat sau osteoporoza. DASH (acronimul de la Dietary Approaches to Stop Hypertension)  este fara doar si poate una dintr cele mai inteligente diete existente avand in vedere multitudinea de cazuri de hipertensiune arteriala in randul populatiei. Nutritionistii din intreaga lume incurajeaza adoptarea acestui regim si promovarea unei diete bogate in alimente ce contin principiile nutritive (potasiu, calciu si magneziu)  ce favorizeaza scaderea tensiunii arteriale cu evitarea celor ce contin sodiu. Persoanele care urmeaza dieta DASH pot sa isi reduca tensiunea arteriala cu 2-3 unitati in doar doua saptamani. Acest lucru, in timp, poate avea o semnificatie pozitiva asupra starii de sanatate prevenindu-se astfel complicatiile de temut ale hipertensiunii arteriale. Regimul DASH nu se adreseaza insa numai celor care sufera de hipertensiune arteriala, fiind demonstrat faptul ca acest regim joaca un rol important in preventia cancerului, a osteoporozei si a infarctului de miorcard. Atentie la aportul de sare Scopul dietei DASH este de a reduce aportul de sare din alimentatie avand in vedere faptul ca exista o legatura directa intre acesta si cresterea valorilor tensionale. Din acest punct de vedere exista doua tipuri de diete DASH si anume: - Regimul DASH standard: care permit consumul a 2,300 mg de sare pe zi - Regimul DASH restrictionat: care impune un consum zilnic de maxim 1.500 mg de sare pe zi In ambele cazuri aportul de sare este mult mai mic comparativ cu dieta obisnuita care poate oferi pana la 3-4 grame de sare pe zi. Studiile efectuate de catre cercetatorii din Statele Unite ale Americii au aratat ca persoanele peste 45 de ani care sunt atente la felul in care mananca si care reduc considerabil aportul de sare au sanse mult mai mici de a avea valori crescute ale tensiunii arteriale, chiar daca au antecedente familiale de hipertensiune arteriala. Ce include dieta DASH Ambele diete DASH (atat versiunea standard cat si cea restrictionata) presupun evitarea exceselor de orice fel si consumul de fructe si legume proaspete, a cerealelor cat si a produselor lactate degresate. Este de preferat consumul de carne slaba (pui, curcan si peste) iar prepararea acesteia sa se faca prin frigere pe gratar, fierbere sau  la aburi. - Cerealele integrale nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica. Mai exact se recomanda consumul a 6 portii pe zi. Printre alimentele care contin fibre se numara painea integrala, muesli, orezul brun si pastele integrale. De preferat consumul cerealelor pentru micul dejun fara adaos de zahar. - Legumele precum: rosiile, morcovii, broccoli, salata verde, mazarea, prazul, spanacul, castravetii si avocado sunt o sursa minunata pentru organism de vitamine si minerale. Pentru a beneficia de avantajele substantelor nutritive din legume se recomanda servirea a 4-5 portii pe zi. - Fructele nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica deoarece acestea aduc in organism substante nutritive, cu rol antioxidant capabile sa stimuleze sistemul imunitar. In loc sa rontaiti intre mese covrigei, chipsuri sau dulciuri mai bine optati pentru o portie de fructe proaspete. - Produsele lactate degresate sunt fara doar si poate cea mai importanta sursa de calciu. Astfel: iaurtul, chefirul, urda, si laptele degresat pot constitui baza unei mese din zi ( de regula micul dejun) putand fi de asemenea consumate si sub forma de gustare la ora 11 sau 16. - Si nu in ultimul rand carnea slaba nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica deoarece aceasta este cea mai importanta sursa de proteine cu valoare biologica inalta. In momentul in care preparati carnea adaugati doar busuioc sau coriandru pentru a-i da un gust inconfundabil.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Regimul DASH"

10 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Regimul DASH"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ce trebuie sa stii despre uleiul de floarea-soarelui

Ce trebuie sa stii despre uleiul de floarea-soarelui

de Elena-Alina Constantinescu 08 Dec 2016

Prin intermediul campaniei "Sa invatam sa intelegem eticheta!", Asociatia Pro Consumatori (APC) isi doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia consumatorilor cu privire la existenta pe piata a unor uleiuri alimentare de origine vegetala, care datorita continutului scazut de grasimi saturate nu sunt destinate a fi folosite pentru pregatirea unor alimente prin prajire. [detalii]

Cele 5 beneficii importante ale consumului de banane

Cele 5 beneficii importante ale consumului de banane

de Elena-Alina Constantinescu 17 Nov 2016

Studiile au demonstrat ca aceste fructe sunt foarte eficiente pentru a preveni multe probleme de sanatate. Sunt o gustare sanatoasa in curele de slabire. Consumul de banane scade nevoia de a mai manca gustari pline ce calorii pe parcursul zilei. [detalii]

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

de Elena-Alina Constantinescu 16 Nov 2016

Postul Nasterii Domnului a inceput deja, asadar pana in Ajunul Craciunului este perioada ideala sa iti detoxifiezi organismul. Dieta de post are o serie de beneficii: normalizeaza presiunea sangelui si nivelul colesterolului, curata arterele, ofera energie si vitalitate, imbunateste digestia, stimuleaza memoria si capacitatea de concentrare. [detalii]

Cele mai bune ceaiuri pentru bolnavii de diabet

Cele mai bune ceaiuri pentru bolnavii de diabet

de Elena-Alina Constantinescu 04 Nov 2016

Persoanele care sufera de diabet zaharat au anumite restrictii alimentare. Spre exemplu, nu au voie sa consume zahar, prajituri, inghetata si fructe cu un indice glicemic ridicat. [detalii]

Cum scapam de astenia de toamna? Top 3 alimente pentru o stare de bine

Cum scapam de astenia de toamna? Top 3 alimente pentru o stare de bine

de Elena-Alina Constantinescu 31 Oct 2016

In acest sezon, tonusul general al organismului scade, apar modificari de dispozitie si avem permanent senzatia de oboseala. Asadar, productia de serotonina (hormonul fericirii) scade, iar organismul trece prin mai multe schimbari din cauza reducerii intensitatii luminii. Iata, mai jos, 3 alimente care ne ajuta sa trecem peste starea de astenie: [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.