Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Regimul DASH

de AlegeSanatos.ro 18 Nov 2012


Regimul DASH

Regimul DASH este celebru atat in Statele Unite ale Americii (unde a fost si creat) cat si in Europa datorita faptului ca nu este o simpla dieta menita sa ajute in lupta cu kilogramele in plus, ci un plan alimentar care tinteste ameliorarea si preventia hipertensiunii arteriale si a unor afectiuni ca diabetul zaharat sau osteoporoza. DASH (acronimul de la Dietary Approaches to Stop Hypertension) este fara doar si poate una dintr cele mai inteligente diete existente avand in vedere multitudinea de cazuri de hipertensiune arteriala in randul populatiei. Nutritionistii din intreaga lume incurajeaza adoptarea acestui regim si promovarea unei diete bogate in alimente ce contin principiile nutritive (potasiu, calciu si magneziu) ce favorizeaza scaderea tensiunii arteriale cu evitarea celor ce contin sodiu. Persoanele care urmeaza dieta DASH pot sa isi reduca tensiunea arteriala cu 2-3 unitati in doar doua saptamani. Acest lucru, in timp, poate avea o semnificatie pozitiva asupra starii de sanatate prevenindu-se astfel complicatiile de temut ale hipertensiunii arteriale. Regimul DASH nu se adreseaza insa numai celor care sufera de hipertensiune arteriala, fiind demonstrat faptul ca acest regim joaca un rol important in preventia cancerului, a osteoporozei si a infarctului de miorcard. Atentie la aportul de sare Scopul dietei DASH este de a reduce aportul de sare din alimentatie avand in vedere faptul ca exista o legatura directa intre acesta si cresterea valorilor tensionale. Din acest punct de vedere exista doua tipuri de diete DASH si anume: - Regimul DASH standard: care permit consumul a 2,300 mg de sare pe zi - Regimul DASH restrictionat: care impune un consum zilnic de maxim 1.500 mg de sare pe zi In ambele cazuri aportul de sare este mult mai mic comparativ cu dieta obisnuita care poate oferi pana la 3-4 grame de sare pe zi. Studiile efectuate de catre cercetatorii din Statele Unite ale Americii au aratat ca persoanele peste 45 de ani care sunt atente la felul in care mananca si care reduc considerabil aportul de sare au sanse mult mai mici de a avea valori crescute ale tensiunii arteriale, chiar daca au antecedente familiale de hipertensiune arteriala. Ce include dieta DASH Ambele diete DASH (atat versiunea standard cat si cea restrictionata) presupun evitarea exceselor de orice fel si consumul de fructe si legume proaspete, a cerealelor cat si a produselor lactate degresate. Este de preferat consumul de carne slaba (pui, curcan si peste) iar prepararea acesteia sa se faca prin frigere pe gratar, fierbere sau la aburi. - Cerealele integrale nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica. Mai exact se recomanda consumul a 6 portii pe zi. Printre alimentele care contin fibre se numara painea integrala, muesli, orezul brun si pastele integrale. De preferat consumul cerealelor pentru micul dejun fara adaos de zahar. - Legumele precum: rosiile, morcovii, broccoli, salata verde, mazarea, prazul, spanacul, castravetii si avocado sunt o sursa minunata pentru organism de vitamine si minerale. Pentru a beneficia de avantajele substantelor nutritive din legume se recomanda servirea a 4-5 portii pe zi. - Fructele nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica deoarece acestea aduc in organism substante nutritive, cu rol antioxidant capabile sa stimuleze sistemul imunitar. In loc sa rontaiti intre mese covrigei, chipsuri sau dulciuri mai bine optati pentru o portie de fructe proaspete. - Produsele lactate degresate sunt fara doar si poate cea mai importanta sursa de calciu. Astfel: iaurtul, chefirul, urda, si laptele degresat pot constitui baza unei mese din zi ( de regula micul dejun) putand fi de asemenea consumate si sub forma de gustare la ora 11 sau 16. - Si nu in ultimul rand carnea slaba nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica deoarece aceasta este cea mai importanta sursa de proteine cu valoare biologica inalta. In momentul in care preparati carnea adaugati doar busuioc sau coriandru pentru a-i da un gust inconfundabil.




Spune-ne opinia ta despre
"Regimul DASH"

8 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Regimul DASH"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cinci secrete pentru o viata sanatoasa la birou

Cinci secrete pentru o viata sanatoasa la birou

de Viorica Ghinea 21 Sep 2017

Cine a spus ca un job de birou inseamna si o viata sedentara? Poti avea un stil sanatos, chiar daca petreci aproape opt ore pe scaun. Trebuie doar sa stii cum sa echilibrezi orele indelungate de repaus cu hrana, hidratarea si miscarea recomandata zi de zi. Poate nu esti obisnuit cu toate sfaturile de mai jos, dar important este sa incepi sa le respecti in ritmul tau, cat sa nu simti o diferenta prea mare intre ritmul cu care erai obisnuit si cel pe care il vei aplica. Cum iti poti reorganiza intreg programul, ca sa devii activ si sa te simti bine in pielea ta? [detalii]

Top 5 alimente care dau dependenta: uite cum poti sa scapi de ea!

Top 5 alimente care dau dependenta: uite cum poti sa scapi de ea!

de Viorica Ghinea 12 Sep 2017

Iti este greu sa renunti la anumite alimente si nu stii de ce? Nu te impresioneaza gustul lor in mod special, insa pur si simplu nu lipsesc de pe lista ta de cumparaturi. Descopera in topul de mai jos ce alimente dau dependenta si cum poti sa scapi de ea pe viitor! [detalii]

Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

de Viorica Ghinea 06 Sep 2017

Nu iti trebuie multe lucruri in viata ca sa fii fericit, ci doar o comedie spumoasa, o companie placuta, un pahar de vin si urmatoarele alimente. Iata ce trebuie sa mananci pentru a-ti schimba starea de spirit! [detalii]

Sase fructe care iti vor face pielea mai frumoasa

Sase fructe care iti vor face pielea mai frumoasa

de Viorica Ghinea 31 Aug 2017

Consumul fructelor nu este important doar pentru sustinerea starii de sanatate, ci si pentru obtinerea unei pieli frumoase, curate si stralucitoare. Am realizat pentru tine o lista cu cele mai bune fructe pentru piele. Iata care sunt acestea! [detalii]

Nu pot sa slabesc! Iata sase cauze posibile!

Nu pot sa slabesc! Iata sase cauze posibile!

de Viorica Ghinea 30 Aug 2017

Desi pare suficient sa urmezi o dieta echilibrata si sa faci exercitii fizice pentru a slabi, in calea acestui proces pot sa intervina mai multe obstacole. In loc sa iti spui cu inversunare “Nu pot sa slabesc!”, descopera cauzele care te impiedica sa scapi de kilogramele nedorite si ia actiune. [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole