Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Studiu: Lipidele contribuie la dezvoltarea tumorilor

de Elena-Alina Constantinescu 15 Sep 2016

Studiu: Lipidele contribuie la dezvoltarea tumorilor

Un aport crescut de grasimi animale a fost asociat cu un risc crescut de cancer. Potrivit oamenilor de stiinta de la Universitatea din Louvain (Belgia), este o stransa legatura intre cancer si lipide. Astfel, conform cercetatorior belgieni, pentru a preveni cancerul trebuie sa adoptam o dieta saraca in grasimi.

Grasimile din dieta joaca un rol important in aparitia bolilor cronice. Cu cat mai mult ne indreptam spre alimentele procesate, cu atat mai repede ne imbolnavim.

Dupa studii indelungate, oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca pe langa, zahar, tumorile se hranescu cu lipide. Astfel, in urma analizarii celulelor canceroase timp de 4 ani, au reusit sa reproduca in laborator aciditatea lor, observand reactiile chime care se produc in interiorul acestora. Descoperirea, publicata in revista Cell Metabolism, sugereaza faptul ca lipidele furnizeaza energia necesara cresterii celulare.

Asadar, cu cat creste mai mult o tumoare, cu atat mai mult se acidifica si devine mai dependenta de lipide ca sursa energetica.

Un compus special, care pare sa joace un rol major in acest context este acidul arahidonic, gasit in principal in carnea rosie grasa. S-a demonstrat ca acesta stimuleaza cresterea cancerului si faciliteaza raspandirea acestuia in corp, iar unele dovezi sugereaza ca distruge sistemul imunitar.

In contrast, acizii grasi omega-3, gasiti in pestele gras precum somonul si macroul si in alte cateva alimente, inclusiv seminte de in si nuci, sunt considerati a avea un efect protector impotriva cancerului.
Organismul are nevoie de acesti acizi pe care nu le poate produce singur si ca atare trebuie sa le luam din alimentatie.

Mai mult, exista o relatie inversa intre riscul de cancer si consumul de alimente bogate in vitamina A si carotenoizi. Carotenoizii sunt pigmenti care dau fructelor si legumelor culoarea specifica.

Cei mai puternici carotenoizi sunt betacarotenul, licopenul, luteina si zeaxantina. Efectul protector al acestor nutrienti s-a dovedit a fi deosebit de puternic pentru cancerul pulmonar, gastrointestinal, de pancreas, prostata, piele.

Surse: Agerpres.ro, suntfericita.manager.ro
Foto: pixabay.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Studiu: Lipidele contribuie la dezvoltarea tumorilor"

10 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Studiu: Lipidele contribuie la dezvoltarea tumorilor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

de Elena-Alina Constantinescu 12 Ian 2017

Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia tinerilor cu privire la existenta pe piata a unor bauturi energizante, care au un continut ridicat de zahar si conservanti artificiali. [detalii]

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

de Elena-Alina Constantinescu 11 Ian 2017

Dieta sanatoasa si echilibrata are un rol deosebit de important in mentinerea sanatatii, mai ales acum, in aceasta perioada, in care gerul, vantul si zapada au pus stapanire pe tara noastra. [detalii]

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Dec 2016

Risipa de alimente la consumatori creste in perioada sarbatorilor pe seama traditiei de a avea pe masa alimente diverse si in cantitati mai mari decat de obicei. Totusi, acest obicei neprietenos cu mediul poate fi corectat prin informare si constientizare asupra problemei risipei alimentare si, mai ales, printr-un consum rational si responsabil. [detalii]

Topul celor mai bune alimente antistres

Topul celor mai bune alimente antistres

de Elena-Alina Constantinescu 27 Dec 2016

Alimentatia are un rol esential in lupta impotriva stresului. Fructele, legumele, pestele, nucile si semintele sunt eficiente in lupta impotriva stresului, datorita continutului bogat de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea echilibrului general al organismului. Include in dieta zilnica aceste alimente pentru a avea o dispozitie mai buna. [detalii]

6 idei pentru un mic dejun sanatos

6 idei pentru un mic dejun sanatos

de Elena-Alina Constantinescu 14 Dec 2016

La micul dejun trebuie sa consumam fructe si legume deoarece au un continut crescut de fibre si produc rapid o senzatie de satietate. Mai mult, foarte importante sunt si lactatele si cerealele integrale, ele regland colesterolul si tensiunea arteriala. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.