Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Super alimentele recomandate de nutritionisti in aceasta toamna

de AlegeSanatos.ro 13 Sep 2019


Super alimentele recomandate de nutritionisti in aceasta toamna

Toamna inseamna culori bogate si arome abundente. Iata care sunt alimentele pe care sa le al in vedere in dieta ta pentru a profita de beneficiile nutritive specifice toamnei.

 
Odata cu venirea toamnei este timpul sa va luati la revedere de la fructele dulci de vara si pepenele suculent. In schimb, veti spune "bine ati veni" fructelor si legumelor specifice toamnei. Super alimentele din acest sezon sunt bogate in culori, asa ca uitati-va la rosul profund din rodie sau portocaliul stralucitor din cartofii dulci. Puteti gasi mai jos 13 dintre super alimentele preferate ale nutritionistilor pentru aceasta toamna. Atentie, nu uitati sa va asigurati ca verificati daca nu cumva aveti intoleranta sau alergie la unul dintre ele.
 
Dovlecii
 
In acest an, sariti peste nebunia artificiala a condimentelor de dovleac si mergeti direct la sursa. Dovlecii sunt super alimentul favorit al tuturor din motive intemeiate. „Oferind mai multa fibra decat aproape orice alt aliment, dovleacul va poate ajuta sa va pastrati energia mai mult timp", explica  specialistii in nutritie. Este, de asemenea, o sursa excelenta de antioxidanti puternici, care sunt recunoscuti pentru rolul benefic in sanatatea ochilor.
 
Broccoli
 
Indiferent dacă este prajit, aburit sau servit in stare proaspata, broccoli este o leguma delicioasa, incarcata de beneficii pentru sanatate. "In broccoli gasim o sursa excelenta de vitamina K, C și E, potasiu, calciu si fibre", este recomandarea medicilor. Din consumul de broccoli beneficiaza digestia, sanatatea cardiovasculara si, in plus, acesta are si proprietati antiinflamatorii. Incercati sa gatiti la abur un broccoli cu usturoi proaspat si suc de lamaie daca vreti un  boost nutritiv pentru serile aglomerate.
 
Conopida
 
Conopida poate parea ca la prima vedere o leguma banala, dar este un super aliment care se poate transforma in feluri de mancare de exceptie, cu doar cateva modificari. Este bogat in fibre, vitamina B si multi antioxidanti. Conopida poate ajuta la pierderea in greutate, protejeaza impotriva cancerului si ajuta la procesul de invatare, imbunatatind memoria.
 
Afine
 
Acest superaliment nu mai este doar pentru prajituri. Afinele sunt recunoscute pentru prevenirea infectiilor tractului urinar, dar au beneficii pentru intregul corp. S-a dovedit ca afinele uscate imbunatatesc sanatatea intestinului si ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange la diabeticii de tip 2. In plus, fiind o sursa excelenta de vitamina C, afinele ajuta la sanatatea orala imunitatea corpului.
 
Sfecla
 
Sfecla poate adauga o culoare superba salatelor si preparatelor secundare, in timp ce ne aduce si un impresionant aport de energie. Sfecla contine o cantitate mare de potasiu, de aceea este recomandat sa adaugam sfecla la smoothie-uri sau orice alt tip de produse pe care le facem in casa.
 
Cartofii dulci
 
Cartofii dulci fac mancarea perfecta pentru toamna, mai ales pentru ca sunt bogati in vitamina A, pentru ochi sanatosi, plus fibre pentru un intestin sanatos. Va recomandam sa va incepeți ziua cu un mic dejun cat mai sanatos. In loc de paine, feliati un cartof dulce pe lungime, puneti-l in toaster si apoi adaugati topping-urile preferate. Veti vedea ce deliciu culinar urmeaza.
 
Nucile
 
Chiar si dincolo de beneficiile cunoscute pentru sanatatea inimii, nucile sunt recunoscute pentru o varietate de beneficii potentiale incluzand diabetul, functia cognitiva, sanatatea mintala, cancerul, greutatea, intestinul si sanatatea reproductiva. Un studiu recent a descoperit chiar ca femeile care au consumat o dieta mediteraneana, incluzand nuci, evident, au prezentat un risc mai mic pentru diabetul gestational si creșterea in greutate in timpul sarcinii. Nutritionistii recomanda utilizarea acestui super aliment pentru a face faina de ovaz, cartofi dulci la cuptor sau in reteta ta preferata de pesto. Nucile sunt doar unul dintre super alimentele de care are nevoie orice femeie sanatoasa in dieta ei, dat fiind ca sunt bogate in acizi grasi, omega-3, proteine si fibre.
 
Rodiile
 
Daca inca nu ai inclus rodiile pe lista alimentelor tale de toamna, atunci este cazul sa faci ceva in acest sens. Rodiile sunt bogate in antioxidanti si vitamina C pentru un sistem imunitar sanatos. Consumul de rodii ajuta la reducerea riscului de boli cardiovasculare, hipertensiune arteriala si alte afecțiuni  cronice. Va recomandam si folosirea semintelor de rodie, amestecate in iaurt grecesc, salate sau fulgi de ovaz.
 
Fasolea
 
Daca va doriti sa dati dietei personale un plus serior de proteine si fibre, fasole este alimentul ideal. Te va hrani sanatos si, in acelasi timp, te va ajuga sa-ti mentii sub control greutatea si glicemia. Persoanele care consuma in mod regulat fasole sunt mai puțin susceptibili de a fi obezi, mai probabil sa traiasca mai mult si au un risc mai mic pentru cancer sau diabetul de tip 2. Adaugati fasolea in salate, supe sau mancarurile cremoase preferate.
 




Spune-ne opinia ta despre
"Super alimentele recomandate de nutritionisti in aceasta toamna"

9 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Super alimentele recomandate de nutritionisti in aceasta toamna"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Rolul magneziului in organism

Rolul magneziului in organism

de AlegeSanatos.ro 23 Aug 2019

In corpul uman sunt in jur de 25 grame de magneziu, dintre care peste jumatate se afla in oase, pe cand restul se concentreaza in muschi, tesuturi moi sau in sange. Toate celulele contin magneziu si necesita aceasta substanta pentru a functiona corect. Specialistii de la biod.ro ofera mai multe explicatii cu privire la rolul magneziului in organism si sugestii pentru alimente bogate in aceasta substanta. [detalii]

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

de AlegeSanatos.ro 11 Iul 2019

Alimentele bogate in vitamina C sunt extrem de importante pentru corpul nostru, ajutandu-ne organismul sa capete o imunitate sporita si, in acelasi timp, sa lupte cu diverse afectiuni. Consumand alimente bogate in vitamina C vom reusi sa prevenim sau chiar sa tratam raceala, infectiile, bolile de inima si chiar sa ajutam vasele de sange sa functioneze mai bine. In plus, vitamina C joaca un rol important in sintetizarea diverselor minerale din corp, stimuland inclusiv vindecarea diverselor tipuri de rani. [detalii]

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

de AlegeSanatos.ro 02 Iul 2019

Bananele sunt unele dintre fructele cu cele mai multe beneficii pentru sanatatea noastra, consumate in cantitati moderate, evident. Acest fruct tropical este plin de nutrienti si ne poate ajuta sa ne mentinem o viata sanatoasa si echilibrata. Iata ce proprietati miraculoase are banala banana: [detalii]

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Smoothie-urile reprezinta varianta perfecta de a consuma o portie sanatoasa de fructe si legume o data pe zi, iar vara este anotimpul perfect pentru ele. [detalii]

Alimente recomandate pentru un mic dejun sanatos

Alimente recomandate pentru un mic dejun sanatos

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Micul dejun reprezinta cea mai importanta masa a zilei, potrivit specialistilor. Descopera in articol care sunt cele mai indicate alimente pentru a te bucura de un mic dejun sanatos! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016