Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Top 15 alimente bogate in seleniu

de Raluca Garbea 08 Iun 2018

Tags: seleniu sanatate beneficii sanatate alimente


Top 15 alimente bogate in seleniu

Seleniul este un nutrient esential pentru functionarea sistemului imunitar.

Ce este seleniul?

Seleniul este un mineral care, impreuna cu vitamina E, ajuta la prevenirea leziunilor oxidative din organism.

O alta functie cheie a seleniului? Contribuie, de asemenea, la reglarea metabolismului si ajuta la reciclarea vitaminei C in organism, imbunatatind protectia celulara.

Seleniul are un rol cheie in cazul unei diete pentru hipotiroidism deoarece ajuta la echilibrarea nivelurilor hormonale.
 
Seleniul functioneaza ca un puternic antioxidant si este necesar pentru ca organismul tau sa creeze glutation, un antioxidant care previne distrugerea unor componente celulare, care poate fi provocata de unele specii reactive de oxigen, precum radicalii liberi, peroxizii, peroxizii de lipide si metalele grele.
 
Iata care sunt alimentele bogate in seleniu:
 
1. Nuci braziliene;
2. Seminte de floarea soarelui;
3. Fasole;
4. Sardine;
5. Ton;
6. Somon;
7. Ovaz;
8. Oua;
9. Spanac;
10. Carne de pui;
11. Carne de curcan;
12. Stridii;
13. Creveti;
14. Scoici;
15. Ciuperci.
 
Doza zilnica recomandata:
 
- copiii sub 3 ani: 20 mcg;
- copiii cu varste intre 4 si 8 ani: 30 mcg;
- copiii cu varste intre 9 si 13 ani: 40 mcg;
- adolescentii cu varste intre 14 si 18 ani: 55 mcg;
- adultii cu varste de peste 19 ani: 55 mcg;
- femeile insarcinate: 60 mcg;
- femeile care alapteaza: 70 mcg.
 
 

Sursa foto: pexels.com




Spune-ne opinia ta despre
"Top 15 alimente bogate in seleniu"

4 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Top 15 alimente bogate in seleniu"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Untul de arahide - Top 4 beneficii pentru sanatate

Untul de arahide - Top 4 beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 10 Dec 2018

Untul de arahide ofera numeroase beneficii pentru sanatate, printre care: previne aparitia diabetului si a bolilor de inima si controleaza boala Alzheimer. De asemenea, ajuta la scaderea hipertensiunii arteriale. [detalii]

Menta si beneficiile sale pentru organism

Menta si beneficiile sale pentru organism

de Raluca Garbea 04 Dec 2018

Menta ofera numeroase beneficii pentru sanatatea organismului! [detalii]

Alimentele care tin departe oboseala cronica

Alimentele care tin departe oboseala cronica

de Raluca Garbea 03 Dec 2018

In prezent, programul zilnic poate fi foarte aglomerat si, din acest motiv, oboseala cronica a devenit o conditie medicala din ce in ce mai intalnita. [detalii]

Top 5 alimente excelente pentru memorie

Top 5 alimente excelente pentru memorie

de Raluca Garbea 30 Nov 2018

Alimentatia sanatoasa joaca un rol important in stimularea memoriei, asadar trebuie sa stii ce produse trebuie sa adaugi la regimul tau alimentar. [detalii]

Salata iceberg - Top 5 beneficii pentru sanatate

Salata iceberg - Top 5 beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 29 Nov 2018

Salata iceberg reprezinta unul dintre cele sase tipuri de salata din familia Lactuca. La aspect, seamana cu varza, iar frunzele au in compozitie o cantitate destul de mare de apa fata de alte tipuri de salata. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016