Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Top 15 alimente bogate in seleniu

de Raluca Garbea 08 Iun 2018

Tags: seleniu sanatate beneficii sanatate alimente


Top 15 alimente bogate in seleniu

Seleniul este un nutrient esential pentru functionarea sistemului imunitar.

Ce este seleniul?

Seleniul este un mineral care, impreuna cu vitamina E, ajuta la prevenirea leziunilor oxidative din organism. O alta functie cheie a seleniului? Contribuie, de asemenea, la reglarea metabolismului si ajuta la reciclarea vitaminei C in organism, imbunatatind protectia celulara. Seleniul are un rol cheie in cazul unei diete pentru hipotiroidism deoarece ajuta la echilibrarea nivelurilor hormonale.
 
Seleniul functioneaza ca un puternic antioxidant si este necesar pentru ca organismul tau sa creeze glutation, un antioxidant care previne distrugerea unor componente celulare, care poate fi provocata de unele specii reactive de oxigen, precum radicalii liberi, peroxizii, peroxizii de lipide si metalele grele.
 
Iata care sunt alimentele bogate in seleniu:
 
1. Nuci braziliene;
2. Seminte de floarea soarelui;
3. Fasole;
4. Sardine;
5. Ton;
6. Somon;
7. Ovaz;
8. Oua;
9. Spanac;
10. Carne de pui;
11. Carne de curcan;
12. Stridii;
13. Creveti;
14. Scoici;
15. Ciuperci.
 
Doza zilnica recomandata:
 
- copiii sub 3 ani: 20 mcg;
- copiii cu varste intre 4 si 8 ani: 30 mcg;
- copiii cu varste intre 9 si 13 ani: 40 mcg;
- adolescentii cu varste intre 14 si 18 ani: 55 mcg;
- adultii cu varste de peste 19 ani: 55 mcg;
- femeile insarcinate: 60 mcg;
- femeile care alapteaza: 70 mcg.
 
 

Sursa foto: pexels.com




Spune-ne opinia ta despre
"Top 15 alimente bogate in seleniu"

9 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Top 15 alimente bogate in seleniu"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Apa minerala si beneficiile sale pentru sanatate

Apa minerala si beneficiile sale pentru sanatate

de Raluca Garbea 15 Aug 2018

Apa minerala este benefica organismului, insa doar in cantitati limitate. [detalii]

Ceaiul de urzica si benefiile sale pentru sanatate

Ceaiul de urzica si benefiile sale pentru sanatate

de Raluca Garbea 10 Aug 2018

Ceaiul de urzica trateaza problemele urinare, calmeaza alergiile, reduce tensiunea arteriala si imbunatateste sanatatea pielii. [detalii]

Top 10 alimente pentru un mic dejun sanatos

Top 10 alimente pentru un mic dejun sanatos

de Raluca Garbea 08 Aug 2018

Pentru a te bucura de o zi plina de energie, este foarte important sa nu sari peste micul dejun. [detalii]

Cu ce poti inlocui oregano

Cu ce poti inlocui oregano

de Raluca Garbea 07 Aug 2018

Oregano este o planta pe care multe persoane o considera doar un condiment pentru imbunatatirea aromei mancarii lor, dar, in realitate, aceasta are numeroase beneficii pentru sanatate, precum: capacitatea de a proteja sistemul imunitar, de a preveni aparitia bolilor cronice, de a imbunatati digestia, de a detoxifia organismul, de a intari oasele, de a imbunatati sanatatea inimii, de a stimula nivelul de energie si asa mai departe. [detalii]

5 smoothie-uri care te vor ajuta sa slabesti

5 smoothie-uri care te vor ajuta sa slabesti

de Raluca Garbea 04 Aug 2018

Este foarte simplu sa obtii un smoothie sanatos, delicios si hranitor, din fructe, proteine si grasimi sanatoase! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016