Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Top 5 legume recomandate copiilor

de Raluca Garbea 14 Mar 2019

Tags: legume alimentatia copiilor sanatate


Top 5 legume recomandate copiilor

In alimentatia copiilor, aportul de fructe si legume este esential pentru ca cei mici sa se poata bucura de o viata sanatoasa.

Orice persoana trebuie sa aiba in alimentatia zilnica cel putin 5 portii de legume si fructe proaspete, regula ce este valabila si pentru copii.

Portiile zilnice de legume recomandate copiilor depind de varsta:

- varsta 1-2 ani: 2-3 portii de legume/zi;

- varsta 2-3 ani: 2 ½ portii de legume/zi;

- varsta 4-8 ani: 4 si ½ portii de legume/zi;

- varsta 9-11 ani: 5 portii de legume/zi;

- varsta 12-18 ani: 5 ½ portii de legume/zi.
 

Iata top 5 legume recomandate copiilor!

 

1. Spanac


Spanacul este un “superaliment” deoarece contine o cantitate semnificativa de nutrienti, avand totodata putine calorii.
 

2. Morcovi


Morcovii contin betacaroten si fibre. De asemenea, reprezinta o sursa buna de antioxidanti, potasiu, vitamina K, sodiu, fosfor, calciu, vitamina C si vitamina B6.

Alti nutrienti din morcovi - vitamina A, vitamina E, acid folic, zinc si fier.
 

3. Rosii


Rosiile sunt bogate in nutrienti si vitamine, inclusiv vitamina A, vitamina C si vitamina K, precum si vitamina B6, folat si tiamina. Mai mult, ele contin potasiu, magneziu, mangan, fosfor si cupru. Tomatele au fibre dietetice si proteine, dar si compusi organici, cum ar fi licopenul.
 

4. Broccoli


Broccoli contine fibre solubile si insolubile in cantitati mari, vitamina C in cantitati uriase si vitamina K, necesara pentru o buna circulatie sanguina.


5. Mazare


Mazarea are un profil nutritional impresionant.

Aceasta are un numar scazut de calorii, doar 62 de calorii la ½ cana (170 grame). Aproximativ 70% din aceste calorii provin din carbohidrati, iar restul - din proteine si o cantitate mica de grasimi.

In plus, mazarea contine aproape orice vitamina de care are organismul nevoie, la care se adauga o cantitate semnificativa de fibre.




>> Daca ti-a placut articolul, iti recomandam - Mierea - Top 5 beneficii pentru sanatate




Sursa foto: pexels.com




Spune-ne opinia ta despre
"Top 5 legume recomandate copiilor"

3 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Top 5 legume recomandate copiilor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ceaiul de trandafir - Cum se prepara si ce beneficii ofera pentru sanatate

Ceaiul de trandafir - Cum se prepara si ce beneficii ofera pentru sanatate

de Raluca Garbea 25 Apr 2019

Ceaiul de trandafir ofera numeroase beneficii pentru sanatatea organismului! [detalii]

Reteta lui Jamie Oliver - Chec cu nuca si fisctic

Reteta lui Jamie Oliver - Chec cu nuca si fisctic

de Raluca Garbea 24 Apr 2019

Vrei sa pregatesti un chec gustos cu nuca si fistic? Venim in ajutorul tau cu o reteta simpla propusa de Jamie Oliver. [detalii]

Top 4 alimente pentru a te bucura de un mic dejun sanatos

Top 4 alimente pentru a te bucura de un mic dejun sanatos

de Raluca Garbea 19 Apr 2019

Micul dejun este, fara indoiala, cea mai importanta masa din zi. Asadar, fa-ti mereu timp pentru a incepe ziua asa cum trebuie, cu un mic dejun sanatos. [detalii]

Conopida si beneficiile sale pentru sanatate

Conopida si beneficiile sale pentru sanatate

de Raluca Garbea 16 Apr 2019

Conopida ofera numeroase beneficii pentru sanatate! [detalii]

Cum poti slabi rapid - 5 trucuri simple si eficiente

Cum poti slabi rapid - 5 trucuri simple si eficiente

de Raluca Garbea 16 Apr 2019

Ai kilograme in plus si nu stii cum sa slabesti? Descopera in articol care sunt cele mai simple si eficiente trucuri pentru a pierde rapid in greutate! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016