Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Top 7 surse de proteine

de Sofia Marinescu 17 Ian 2014

Top 7 surse de proteine

Proteinele indiferent de natura lor, vegetala sau animala, ne furnizeaza energia de care avem nevoie in timpul zilei, fiind esentiale pentru persoanele, care vor sa slabeasca si pentru cei care vor sa isi creasca masa musculara. Diferenta dintre proteinele de natura animala si cele vegetala este aceea ca cele din urma nu contin colesterol si grasimi saturate, care afecteaza sanatatea organismului, in special a inimii.

Specialistii in nutritie recomanda un consum de proteine animale de 2-3 pe saptamana, iar in rest putem manca proteine de natura vegetala.

Consumul zilnic pentru barbati este de 56 de grame si pentru femei de 46 de grame.

Am intocmit pentru voi un top  cu 7 alimente, surprinzator de bogate in proteine:
 
Avocado

De la antioxidanti  la grasimi mono-saturate, fructele de avocado sunt bogate in substante nutritive, inclusiv proteine. Avocado contine peste patru grame de proteine pentru fiecare ceasca. Il putem adauga in in salate, sandwich-uri sau in smoothie-uri.
 
Branza Gruyere

In doar 27 de grame de branza gasim 8 grame de proteine, ceea ce inseamna mai mult decat un ou.  Putem asocia aceasta branza cu nuca, fructe sau biscuiti pentru o gustare delicioasa, bogata in proteine.

Nautul

O cana de naut contine mai mult de 7 grame de proteine. Putem consuma naut in salata, cu usturoi sau ulei, sau putem face humus.
 
Semintele de canepa

Acestea sunt foarte bogate in proteine si aminoacizi.  27 de grame de seminte contin 6 grame de proteine , mai mult decat contine un ou. Le putem adauga la fiecare masa, in peste, cereale, salate sau orez.
 
Mazarea

O portie de mazare contine la fel de multe proteine ca o portie de unt de arahide.  O ceasca de mazare contine 8 grame de proteine si  acopera 100% din nevoile zilnice de vitamina C si fibre.

Semintele de dovleac

Populare mai ales toamna, semintele de dovleac ar trebui consumate pe tot parcursul anului. 27 de grame de seminte contin 9 grame de proteine.  Le putem consuma la micul dejun impreuna cu fulgii de ovaz.

Rosiile uscate

Rosiile uscate sunt completarea perfecta pentru chili, precum si alte feluri de mancare – fasole, salate etc.  O cana de rosii uscate contine 8 grame de proteine.
 
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Top 7 surse de proteine"

10 + 7 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Top 7 surse de proteine"

Ionut @ 18 Ian 2014
"Am si multi bani sa cumpar branza Gruyere , care costa 120 lei Kg."

Spune-ne opinia ta despre
"Top 7 surse de proteine"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.