Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Valoarea nutritionala a proteinelor de origine vegetala

de AlegeSanatos.ro 30 Mai 2012

Valoarea nutritionala a proteinelor de origine vegetala

Tendinta actuala din punct de vedere nutritional este de a manca cat mai usor si sanatos. Pentru a detoxifica organismul si pentru a fi sanatosi unele persoane renunta total la carne si la produsele de origine animala, luandu-si portia de proteine necesara pentru bunul mers al organismului din vegetale.

   
Exista pareri care sustin ca proteinele cu valoare biologica sunt doar cele de origine animala insa realitatea este ca proteinele din vegetala sunt o sursa excelenta de aminoacizi fiind mult mai usor de digerat.

De ce proteine de origine vegetala?

Proteinele de origine vegetala au multiple roluri in organism fiind utilizate in principal in procesul de crestere si la construirea tesuturilor si a organelor. De asemenea proteinele participa la sinteza enzimelor si a hormonilor fiind raspunzatoare de transportul vitaminelor, mineralelor si a altor substante in organism.

Nimeni nu neaga valoarea proteinelor de origine animala insa trebuie mentionat ca: ouale, carnea,  si produsele lactate aduc organismului pe langa proteine si grasimi lucru ce poate duce la cresterea colesterolului in sange si ulterior la depunerea grasimilor pe vase cu aparitia complicatiilor cardiovasculare (accident vascular cerebral, infarct miocardic).

Si nu in ultimul rand trebuie sa subliniem faptul ca o silueta de invidiat se tine cu proteine de origine vegetala. In mod evident daca vreti sa scapati de kilogramele in plus sau sa va mentineti la greutatea optima trebuie sa aveti o alimentatie bazata pe legume, fructe si fibre.

Cate vegetale trebuie consumate pentru a acoperi necesarul proteic?

In cazul in care din alimentatie sunt excluse produsele de origine animala si ne bazam doar pe vegetale va propunem urmatoarea schema nutritionala menita sa aduca organismului suficiente proteine.

Zilnic este nevoie sa consumati:

▪ 5 portii de fructe si legume proaspete
▪ 4 portii de cereale integrale
▪ 2 portii de seminte/boabe de soia prajite/nuci/alune/migdale

Care sunt care sunt cele mai bune surse de proteine vegetale?

Legumele sunt o varianta nutritionala excelenta in cazul in care se adopta o alimentatie vegetariana, fiind o sursa de proteine vegetale de cea mai buna calitate. Cu cat acestea sunt consumate in stare cruda cu atat mai bine deoarece in acest fel se pastreaza intacte vitaminele si mineralele. Astfel:  nautul, fasolea boabe, lintea, mazarea si soia nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica. Pe langa proteine vegetale pe care le contin legumele sunt o sursa excelenta de fibre, acestea imbunatatind digestia. Un alt avantaj al legumelor este acela ca nu aduc grasimi in organism spre deosebire de carne. Ca sa va faceti o idee despre cantitatea de proteine din vegetale va informam ca:

▪1/2 ceasca de linte contine 9g de proteine
▪1/2 ceasca de fasole boabe contine 7g de proteine
▪1/2 ceasca de boabe de soia contine 14,3g de proteine

O alta sursa excelenta de proteine vegetale, minerale si antioxidanti sunt mai toate legumele cu frunze verzi. Printre acestea se numara spanacul (1/2 ceasca de spanac gatita contine 3g de proteine), stevia, urzicile si broccoli (1/2 ceasca de broccoli ofera 3 g de proteine).




 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Valoarea nutritionala a proteinelor de origine vegetala"

6 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Valoarea nutritionala a proteinelor de origine vegetala"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 4.5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.