Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Valoarea nutritionala a proteinelor de origine vegetala

de AlegeSanatos.ro 30 Mai 2012

Valoarea nutritionala a proteinelor de origine vegetala

Tendinta actuala din punct de vedere nutritional este de a manca cat mai usor si sanatos. Pentru a detoxifica organismul si pentru a fi sanatosi unele persoane renunta total la carne si la produsele de origine animala, luandu-si portia de proteine necesara pentru bunul mers al organismului din vegetale.

   
Exista pareri care sustin ca proteinele cu valoare biologica sunt doar cele de origine animala insa realitatea este ca proteinele din vegetala sunt o sursa excelenta de aminoacizi fiind mult mai usor de digerat.

De ce proteine de origine vegetala?

Proteinele de origine vegetala au multiple roluri in organism fiind utilizate in principal in procesul de crestere si la construirea tesuturilor si a organelor. De asemenea proteinele participa la sinteza enzimelor si a hormonilor fiind raspunzatoare de transportul vitaminelor, mineralelor si a altor substante in organism.

Nimeni nu neaga valoarea proteinelor de origine animala insa trebuie mentionat ca: ouale, carnea,  si produsele lactate aduc organismului pe langa proteine si grasimi lucru ce poate duce la cresterea colesterolului in sange si ulterior la depunerea grasimilor pe vase cu aparitia complicatiilor cardiovasculare (accident vascular cerebral, infarct miocardic).

Si nu in ultimul rand trebuie sa subliniem faptul ca o silueta de invidiat se tine cu proteine de origine vegetala. In mod evident daca vreti sa scapati de kilogramele in plus sau sa va mentineti la greutatea optima trebuie sa aveti o alimentatie bazata pe legume, fructe si fibre.

Cate vegetale trebuie consumate pentru a acoperi necesarul proteic?

In cazul in care din alimentatie sunt excluse produsele de origine animala si ne bazam doar pe vegetale va propunem urmatoarea schema nutritionala menita sa aduca organismului suficiente proteine.

Zilnic este nevoie sa consumati:

▪ 5 portii de fructe si legume proaspete
▪ 4 portii de cereale integrale
▪ 2 portii de seminte/boabe de soia prajite/nuci/alune/migdale

Care sunt care sunt cele mai bune surse de proteine vegetale?

Legumele sunt o varianta nutritionala excelenta in cazul in care se adopta o alimentatie vegetariana, fiind o sursa de proteine vegetale de cea mai buna calitate. Cu cat acestea sunt consumate in stare cruda cu atat mai bine deoarece in acest fel se pastreaza intacte vitaminele si mineralele. Astfel:  nautul, fasolea boabe, lintea, mazarea si soia nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica. Pe langa proteine vegetale pe care le contin legumele sunt o sursa excelenta de fibre, acestea imbunatatind digestia. Un alt avantaj al legumelor este acela ca nu aduc grasimi in organism spre deosebire de carne. Ca sa va faceti o idee despre cantitatea de proteine din vegetale va informam ca:

▪1/2 ceasca de linte contine 9g de proteine
▪1/2 ceasca de fasole boabe contine 7g de proteine
▪1/2 ceasca de boabe de soia contine 14,3g de proteine

O alta sursa excelenta de proteine vegetale, minerale si antioxidanti sunt mai toate legumele cu frunze verzi. Printre acestea se numara spanacul (1/2 ceasca de spanac gatita contine 3g de proteine), stevia, urzicile si broccoli (1/2 ceasca de broccoli ofera 3 g de proteine).




 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Valoarea nutritionala a proteinelor de origine vegetala"

9 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"Valoarea nutritionala a proteinelor de origine vegetala"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Spirulina: efecte benefice asupra organismului

Spirulina: efecte benefice asupra organismului

de Elena-Alina Constantinescu 21 Feb 2017

Tonifianta si plina de antioxidanti, spirulina este suplimenteul alimentar ideal pentru revitalizarea si fortificarea organismului. Usor digerata si absorbita in organism, are rol detoxifiant si antioxidant, de intensificare a proceselor metabolice. [detalii]

Condimentul care previne cancerul, protejeaza inima si imbunateste digestia

Condimentul care previne cancerul, protejeaza inima si imbunateste digestia

de Elena-Alina Constantinescu 20 Feb 2017

Sofranul, cunoscut si sub denumirea de "arurul rosu", este foarte apreciat pentru aromele delicioase pe care le confera bucatelor (de la exoticele risotto-uri si pana la cele mai sofisticate deserturi). Este cel mai scump condiment, pretul sau de vanzare pe pietele europene variind intre 8.000 si 13.000 euro/kilogram! [detalii]

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

de Elena-Alina Constantinescu 17 Feb 2017

Sarea este alimentul pe care il folosim in alimentatie zi de zi. Sarea de Himalaya are multiple beneficii si poate fi o alternativa la sarea rafinata din comert. Descopera mai jos ce beneficii aduce organismului! [detalii]

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

de Elena-Alina Constantinescu 16 Feb 2017

Asociatia ABC-ul Nutritiei face publice datele unui studiu propriu privind nivelul de cunostinte si starea de nutritie si sport a elevilor bucuresteni cu varste cuprinse intre 10-14 ani. [detalii]

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

de Elena-Alina Constantinescu 14 Feb 2017

Prin Campania Nationala de Informare si Educare: ”Sa invatam sa intelegem eticheta!” Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia consumatorilor asupra ingredientelor nocive care se ascund in unele produse comercializate pe piata. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 4.5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.