Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Zaharul ascuns din alimente este legat de un risc mai mare de deces

de Laura Voica 06 Feb 2014

Zaharul ascuns din alimente este legat de un risc mai mare de deces

O cantitate de zahar in exces in dieta unei persoane devine nociva pentru sanatatea inimii, pentru ca declanseaza afectiuni cronice, cum ar fi obezitatea si diabetul. Zaharul adaugat pe care americanii il consuma zilnic, poate dubla riscul de mortalitate din cauza bolilor de inima, arata un nou studiu efectuat de Centrele din SUA pentru Controlul si Prevenirea Bolilor.

Dieta americanilor contine suficient zahar adaugat pentru a creste riscul de deces legat de inima cu aproape 20 %, au spus cercetatorii.
Riscul de deces de boli de inima este mai mult decat dublu pentru 10% din americani care primesc un sfert din caloriile zilnice din zaharul adaugat la produsele alimentare. Rezultatele au fost publicate online, pe 3 februarie in revista JAMA Internal Medicine.

Producatorii de produse alimentare adauga zahar in multe produse pentru a imbunatati aroma, aspectul sau textura. Oameni care consuma aceste produse s-ar putea sa nu fie constienti de faptul au un aport crescut de zahar, pentru ca zaharul este ascuns in interiorul mancarii, au spus cercetatorii.

Aproximativ 37% din zaharul adaugat in dieta americanilor provine de la bauturi indulcite cu zahar. In medie, o cutie de suc de 300 de grame contine 9 lingurite de zahar ( aproximativ 140 de calorii ), suficient pentru a pune o persoana intr-o categorie de risc mai mare daca va bea suc zilnic.

" As putea avea o dieta de 2.000 de calorii, fara sa mananc prea mult, fara sa am o greutate prea mare. Dar daca as bea o cutie de suc pe zi, riscul de a muri din cauza bolilor cardiovasculare ar creste cu o treimeas „ a declarat Schmidt, un profesor de sanatate de la Universitatea din California, San Francisco, Scoala de Medicina.

Alte surse importante de zahar adaugat includ: prajituri, placinte, bauturi din fructe, bomboane, inghetata si alte deserturi lactate, au spus cercetatorii.

Adaosul de zahar poate fi gasite chiar si in alimente pe care majoritatea oamenilor nici nu le-ar banui, cum ar fi salata, paine si ketchup, a spus Schmidt. Un alt infractor major este iaurtul, care de multe ori vine cu o cantitate de zahar la fel de mare ca in bomboane.
Cercetarile anterioare s-au concentrat exclusiv pe efectele asupra sanatatii ale bauturilor dulci, a spus Yang. Pentru noul studiu, echipa de cercetare a decis sa se uite la modul in care cantitatea totala de adaos de zahar din dieta americanilor poate afecta riscul de deces legat de inima.

Recomandarile pentru consumul de zahar adaugat variaza, si nu exista un prag universal acceptat pentru niveluri nesanatoase.

Institutul de Medicina recomanda ca adaosul de zahar sa reprezinte mai putin de 25 %  din totalul de calorii, Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda mai putin de 10 %  si Asociatia Americana de cardiologie recomanda limitarea zaharului adaugat la mai putin de 100 de calorii pe zi pentru femei si 150 de calorii pe zi pentru barbati.

Cercetatorii au folosit date din anchetele de sanatate la nivel national pentru a revizui consumul de zahar adaugat. Ei au descoperit ca zaharul adaugat a format o medie de 14,9 % de calorii pe zi in dieta americana intre anii 2005-2010, in scadere de la 15,7 % fata de perioada 1988-1994 si de 16,8 % intre anii 1999-2004.

Aproape trei din patru adulti consuma 10 % sau mai multe calorii zilnice de la adaosul de zahar, in timp ce aproximativ 10 %  dintre adulti consuma un sfert sau mai multe calorii din zahar adaugat in ultimii ani de studiu.

Cercetatorii au comparat apoi date privind consumul de zahar cu date privind moartalitatea bolilor cardiovasculare.

Riscul de deces legat bolile de inima creste de 18 %, cu dieta medie americana care primeste aproximativ 15 % din caloriile zilnice, din zaharul adaugat, in comparatie cu dietele cu un continut redus sau chiar deloc de zahar adaugat.

Riscul este cu 38 % mai mare pentru persoanele care primesc intre 17 % si 21 % de calorii din zaharul adaugat, si mai mult decat dublu pentru persoanele care consuma  mai mult de 21 % din dieta lor de zi cu zi zahar adaugat, a spus Yang.

Desi studiul a constatat ca un consum mai mare de alimente cu adaos de zahar a fost legat de un risc mai mare de deces legat de bolile cardiovasculare, aceasta nu a dovedit o relatie cauza -efect.

Unul dintre autorii studiului,  Schmidt, a declarat ca adaosul de zahar ar putea fi responsabil de cresterea riscului de atac de cord prin perturbarea sistemul hormonal al unei persoane, si provocand modificari in metabolismul acesteia.
Prin comparatie, alimente care sunt bogate in mod natural in zahar - cum ar fi fructele - contin, de asemenea, o multime de fibre si alte substante nutritive, ceea ce reduce impactul pe care zaharul il are asupra organismului, a spus Rachel Johnson, un profesor de nutritie la Universitatea din Vermont si presedinte al Comitetului American pentru Nutritie si ascociatia de cardiologie.

Pentru a evita zaharul adaugat, cititi informatiile nutritionale si etichetele ingredientelor cu atentie, a spus Johnson. Fereste-te de ingredientele care se termina in - oza, cum ar fi fructoza sau sucroza, precum si orice tip de sirop.

Siropul de prez brun suna foarte sanatos, dar este de fapt un zahar.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Zaharul ascuns din alimente este legat de un risc mai mare de deces"

9 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Zaharul ascuns din alimente este legat de un risc mai mare de deces"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ceaiul verde, secretul siluetei si frumusetii tale

Ceaiul verde, secretul siluetei si frumusetii tale

de Elena-Alina Constantinescu 24 Nov 2016

Ceaiul verde poate substitui cu succes cafeaua, energizeaza organismul, asigura o buna functionare a ficatului si a rinichilor, mentine un ritm cardiac constant si previne bolile digestive, de inima si cancerul. [detalii]

Cum se tine sub control diabetul la copii

Cum se tine sub control diabetul la copii

de Elena-Alina Constantinescu 15 Nov 2016

Societatea Romana de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice a lansat o campanie numita "Act Today to Change Tomorrow" care are scopul de a aduce in atentia publica problematica copiilor care sufera de diabet. [detalii]

Studiu: Obezitatea imbatraneste creierul

Studiu: Obezitatea imbatraneste creierul

de Elena-Alina Constantinescu 08 Aug 2016

Cercetatorii de la Universitatea Cambridge au publicat un studiu in revista "Neurobiology of Aging" prin care au aratat ca excesul de greutate imbatraneste creierul. Obezitatea altereaza structura acestuia, provocand pierderi de memorie si un risc crescut de dementa. [detalii]

Excesul de kilograme reduce speranta de viata

Excesul de kilograme reduce speranta de viata

de Elena-Alina Constantinescu 18 Iul 2016

Potrivit statisticilor, aproape 650 de milioane de adulti sau 13 la suta din populatia mondiala adulta sufera de obezitate. Un studiu publicat in revista "The Lancet" atrage atentia ca persoanele supraponderale pierd in medie un an din speranta de viata. [detalii]

Alimente care lupta impotriva kilogramelor in exces

Alimente care lupta impotriva kilogramelor in exces

de Elena-Alina Constantinescu 27 Oct 2015

Va prezentam astazi alimentele care potolesc foamea, stopeaza pofta de a manca ceva dulce si furnizeaza energie organismului. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.