Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

7 situatii in care cantarul ne minte

de Laura Voica 20 Mai 2014

Tags: schimbari hormonale retentie de apa retentie lichide sindrom premenstrual kilograme cantar exercitii fizice tesut adipos


7 situatii in care cantarul ne minte

Sunt sigura ca ai avut momente cand te-ai gandit ca poate cantarul a luat-o razna. In anumite zile, pentru absolut nici un motiv, numarul kilogramelor pe care il arata va fluctua ca o minge de ping-pong. Sau greutatea va scadea brusc cu mai multe kilograme, cu toate ca nu ti-ai schimbat cu nimic stilul de viata. Alte ori, cantarul va fi blocat sau arbitrar va arata o greutate mai mare decat cu o zi inainte. Ocazional, in ciuda eforturilor tale, cantarul va arata doar ce va dori.

Cand cantarul va arata o greutate ciudata, fiti rabdatori. In cateva zile sau poate o saptamana, veti vedea o masuratoare mai precisa a greutatii tale.

Iata 7 factori care pot afecta ceea ce arata cantarul:

1. Momentul zilei
Veti avea intotdeauna cele mai exacte si coerente cifre ale greutatii dimineata devreme, inainte de a manca sau bea ceva. Daca va canatariti mai tarziu, in timpul zilei veti avea surpriza sa constatati ca aveti cu un kilogram sau mai mult in plus.

 2. Consumul de apa
O cantitate mare de apa creste eficienta corpul tau si ajuta la eliminarea produselor secundare ale metabolismului lipidic. Deoarece consumul de apa afecteaza nivelurile de lichid din corpului tau, acesta determina modificari ale numarului de kilograme. Atunci cand nu beti suficienta apa, deshidratarea forteaza corpul sa retina fluide ca o modalitate de protectie. In mod surprinzator si acest lucru poate aparea pe cantar ca o crestere in greutate !


3. Exercitii fizice
In timpul fazei de recuperare dupa o sesiune de exercitii fizice, muschii au tendinta de a consuma mai multa apa pentru a se recupera. Uneori, acest lucru dureaza o zi sau doua. Este posibil sa observati o crestere in greutate pe cantar a doua zi dupa o plimbare viguroasa, plimbare cu bicicleta sau o ora la sala.

4. Exercitii foarte intense
Nivelurile ridicate de exercitii fizice nu duc intotdeauna la o scadere a numarului kilogramelor. Cand iti fortezi foarte mult corpl si in acelasi timp reduci drastic caloriile, corpul tau intra intr-un sistem de protectie care se manifesta prin conservarea resurselor, inclusiv a depozitelor adipoase. Scaderea intensitatii exercitiilor pentru o saptamana sau doua poate ajuta la modificarea cifrelor de pe cantar.
 
5. Stresul
Nivelurile ridicate de stres mentin corpul in stare de alerta in cazul in care are nevoie sa sara brusc in lupta. Pentru a ramane pregatit, se protejeaza prin retentia fiecarei resurse pe care o are. Acest lucru se traduce in retentie de fluide si lipsa arderilor tesuturilor adipoase.
 
6. Calatorii
Cei mai multi oameni retin fluide dupa orice tip de calatorie, inclusiv cu autobuzul sau cu trenul, precum si excursii cu avionul. Modificarile de presiune atmosferica, statul jos indelungat  sau chiar conditiile meteorologice locale pot afecta numarul pe care cantarul il arata cu cateva kilograme intr-o singura zi.

7. Schimbarile hormonale
Sindormul premenstrual, menopauza, precum si alte fluctuatii hormonale pot determina retentie hidrica pe o durata de 7-10 zile. Unele femei au retentie de lichide in  primele zile ale menstruatiei, si astfel numarul pe care il indica cantarul este ridicat in mod artificial.




Spune-ne opinia ta despre
"7 situatii in care cantarul ne minte"

5 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"7 situatii in care cantarul ne minte"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

10 lucuri pe care trebuie sa le stii despre apele minerale naturale si apele de izvor

10 lucuri pe care trebuie sa le stii despre apele minerale naturale si apele de izvor

de Elena-Alina Constantinescu 03 Aug 2017

Organismul are nevoie de apa pentru buna desfasurare a proceselor metabolice. Stim ca este recomandat sa consumam cel putin 2 litri de apa pe zi, insa este important ca aceasta cantitate necesara sa fie impartita pe tot parcursul zilei. Atunci cand cumparati ape minerale naturale si ape de izvor trebuie sa acordati o atentie deosebita asupra modului de prezentare a ambalajului si asupra etanseitatii recipientelor. [detalii]

Sapte pasi catre o viata mai lunga

Sapte pasi catre o viata mai lunga

de Viorica Ghinea 28 Iul 2017

Orice om isi doreste sa duca o viata lunga si sanatoasa. Indiferent de varsta pe care o ai, poti sa faci anumite schimbari care sa iti prelungeasca anii de viata. Iata care sunt principalele modificari pe care ar trebui sa le aplici incepand chiar de acum! [detalii]

Sapte greseli in aranjarea parului care te fac sa arati mai in varsta

Sapte greseli in aranjarea parului care te fac sa arati mai in varsta

de Viorica Ghinea 04 Iul 2017

Nimic nu se compara cu sentimentul pe care il ai atunci cand incerci o coafura sau o tunsoare noua ori cand aplici un nou strat de vopstea. Din nefericire, nu toate alegerile legate de aranjarea parului te avantajeaza. Unele dintre acestea te imbatranesc cu pana la 10 ani. Daca nu iti permiti mereu sa iti lasi podoaba capilara pe mana unui specialist in domeniu, citeste sfaturile noastre de mai jos. [detalii]

Zumba, metoda distractiva pentru arderea caloriilor si tonifierea organismului

Zumba, metoda distractiva pentru arderea caloriilor si tonifierea organismului

de Alege Sanatos 09 Iun 2017

Exercitiul fizic, in orice forma, ar trebui sa faca parte din rutina noastra zilnica, fara niciun fel de compromis. Ideal este sa ne bucuram de activitatea pe care o alegem si sa savuram beneficiile pe care le aduce calitatii vietii. Iar Zumba este un exemplu bun de activitate fizica care ne ofera, pe langa portia de cardio necesara zilnic, si distractie si reprezinta o activitate propice pentru socializare. [detalii]

Detoxifierea, cheia functionarii optime a organismului

Detoxifierea, cheia functionarii optime a organismului

de Elena-Alina Constantinescu 06 Iun 2017

Prajiturile, mancarea bogata in grasimi, aportul redus de fibre, legume si fructe sunt cauze ale simptomelor de oboseala. Depozitarea toxinelor in organism determina incetinirea metabolismului, impiedicand oxigenarea sangelui si asimularea depozitelor de grasime. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole