Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

9 secrete pentru a trai 100 de ani

de AlegeSanatos.ro 12 Nov 2013

9 secrete pentru a trai 100 de ani

Transforma miscarea intr-un obicei. Spun miscare si nu neaparat exercitii fizice intense deoarece centenari nu fac exercitii cu greutati, nu alearga maratoane, si nici nu se duc in sala de sport. Dar este probabil ca sa gasiti gradini si scari in casa lor.


Iesiti la plimbare impreuna cu prietenii, duceti-va pe jos la cumparaturi. Adoptati activitatea fizica constanta, fara sa va ganditi la aceasta ca un mod de a va prelungi viata sau ca pe o activitate grea si obligatorie.

Pastrati toata viata in minte un scop si cel putin o pasiune

Centenari tind sa fie oameni care au un scop si-l mentin toata viata. In Okinawa, Japonia, ei o numesc "ikigai” iar in peninsula Nicoya de Costa Rica, se numeste "planul vietii."

Indiferent de denumire, este un sentiment ca ai o misiune pe acest pamant si ai un motiv pentru a te trezi dimineata. Valorificarea calitatilor si a talentelor, creeaza un raison d'etre(un motiv de a exista). Dedica-te pasiunilor tale si vei adauga ani vietii tale.

Scapa de stres

Ia-ti in fiecare zi un ragaz de a medita sau reflecta, si incearca sa dormi macar timp de cateva minute sau pur si simplu bucura-te de un happy hour. Oamenii fericiti au tendinta de a trai mai mult.

Regleaza consumul

Practica de a manca pana la 80 % pana a ajunge la senzatia de satietate este o practica printre multe grupuri centenare.Acestia mananca cel mai mult dimineata  si cel mai putin dupa-amiaza tarziu sau seara devreme. Incercati sa nu manancti din nou pana dimineata.

Alte sugestii: Nu va uitati la televizor in timp ce mancati, altfel veti consuma mult mai multa mancare deoarece nu mai sunteti atenti la ceea ce mancati.

Cumpara farfurii mai mici. Serios! Cercetatorii au descoperit ca oamenii se simt mult mai impliniti atunci cand mananca din farfurii mai mici dar pline, chiar daca acestia de fapt mananca mai putin.
Mananca mai putina carne

In general, centenari mananca diete pe baza de plante: legume si fructe, cu un aport moderat de peste. Limitati consumul de carne si pasari de curte, cereale rafinate, si zahar. Mananca mai putin lapte.

O piatra de temelie a dietei centenar este uleiul de masline si fasole: fasole fava, fasole neagra, soia, si linte. De asemenea, mananca un pumn de nuci in dieta de zi cu zi pare sa adauge doi sau trei ani vietii tale.

Bucurati-va de putin vin

Compusii sanatosi din vin s-au dovedit a reduce aparitia bolilor de inima, cancer, si progresia de tulburari neurologice precum Alzheimer si Parkinson.

Aportul zilnic ar trebui sa se limiteze la un singur pahar pentru femei si doua pentru barbati. Vinul consumat in timpul mesei este cel mai recomandat.
Atentie: Daca exagerati  efectele pozitive se pot transforma rapid in efecte negative

Iubeste-i pe cei cu care iti petreci timpul

Retelele sociale puternice sunt frecvente in randul centenari, cum ar fi practica Okinawa de "IMAO", in care cinci prieteni jura sa ramana prieteni pe viata si sa aiba grija unii de ceilalti. Tu cati astfel de prieteni ai? Inconjoara-te cu oameni pe care ii iubesti si vei mai adauga ceva ani.

Pastreaza credinta

Nu conteaza daca esti crestin, budist, hindus, musulman sau evreu. Ceea ce conteaza este sa participi la slujbe in mod regulat si sa te simti cu adevarat parte a unui grup mai mare.

Familia e pe primul loc

Puneti intotdeauna pe primul loc prietenii si familia. Tineti-va parintii aproape de locul in care locuiti si conform studiilor puteti trai 6 ani in plus. Centenarii, care investesc  timp si dragoste in copiii lor au mai multe sanse de a primi ingrijire la batranete.

Nu exista nici o garantie ca adoptarea acestor practici va ajuta sa traiti 100 de ani. Dar statisticile arata ca acestea contribuie la o viata mai lunga, mai sanatoasa si mai fericita . Si cine nu vrea asta?


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"9 secrete pentru a trai 100 de ani"

1 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"9 secrete pentru a trai 100 de ani"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Zumba, metoda distractiva pentru arderea caloriilor si tonifierea organismului

Zumba, metoda distractiva pentru arderea caloriilor si tonifierea organismului

de Alege Sanatos 09 Iun 2017

Exercitiul fizic, in orice forma, ar trebui sa faca parte din rutina noastra zilnica, fara niciun fel de compromis. Ideal este sa ne bucuram de activitatea pe care o alegem si sa savuram beneficiile pe care le aduce calitatii vietii. Iar Zumba este un exemplu bun de activitate fizica care ne ofera, pe langa portia de cardio necesara zilnic, si distractie si reprezinta o activitate propice pentru socializare. [detalii]

Detoxifierea, cheia functionarii optime a organismului

Detoxifierea, cheia functionarii optime a organismului

de Elena-Alina Constantinescu 06 Iun 2017

Prajiturile, mancarea bogata in grasimi, aportul redus de fibre, legume si fructe sunt cauze ale simptomelor de oboseala. Depozitarea toxinelor in organism determina incetinirea metabolismului, impiedicand oxigenarea sangelui si asimularea depozitelor de grasime. [detalii]

Yoga si meditatia: 5 beneficii asupra creierului

Yoga si meditatia: 5 beneficii asupra creierului

de Alege Sanatos 30 Mai 2017

Dana Tupa, unul dintre cei mai cunoscuti profesori de yoga din Romania, afirma ca este deja demonstrat stiintific ca practicarea yoga in mod regulat, cel putin o data pe saptamana, are capacitatea extraordinara de a imbunatati sanatatea emotionala si de scadea raspunsul creierului la factorii de stres. [detalii]

4 metode pentru a combate astenia de primavara

4 metode pentru a combate astenia de primavara

de Alege Sanatos 28 Apr 2017

Te simti obosita, ai dureri inexplicabile de cap si nu te poti concentra? Medicii spun ca, in ultima perioada, foarte multe persoane acuza stari de slabiciune, lipsa tonusului, scaderea formei fizice. Primavara este unul dintre anotimpurile care dau cele mai mari batai de cap persoanelor cu sensibilitate ridicata si un sistem imunitar scazut. Corina Zugravu, Presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie, ofera cateva recomandari pentru a trata aceasta problema si a reveni la un stil de viata activ si sanatos: [detalii]

Unde petrec romanii minivacanta de 1 Mai?

Unde petrec romanii minivacanta de 1 Mai?

de Elena-Alina Constantinescu 27 Apr 2017

3 din 5 angajati care vor avea liber de 1 Mai vor petrece minivacanta din acest weekend acasa, cu familia si prietenii, sau in aer liber, iar cei mai multi dintre ei vor aloca un buget de sub 200 de lei de persoana pentru activitatile planificate, arata un studiu realizat recent. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.