Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentatia unei memorii de invidiat

de AlegeSanatos.ro 27 Aug 2012

Tags: memorie imbunatatirea memoriei ciocolata fructe omega 3 seminte de in nuci alune peste


Alimentatia unei memorii de invidiat

Este dovedit stiintific faptul ca persoanele care isi supravegheaza in mod atent alimentatia au o memorie si o putere de concentrare net superioare si sunt protejate impotriva dementei senile si a bolii Alzheimer (afectiuni grave care afecteaza memoria).

Capacitatea de concentrare si o memorie buna sunt semne ale faptului ca atat creierul, cat si restul organismului functioneaza la parametrii maximi. Chiar daca multi oameni cauta sa-si imbunatateasca memoria cu ajutorul medicamentelor de tot felul trebuie mentionat faptul ca alimentatia echilibrata are un impact extrem de important asupra sistemului nervos si implicit asupra memoriei. Alegerea atenta a alimentelor poate incetini procesul de imbatranire celulara, in general si al celulei nervoase, in special.
 
″Grasimile bune″ imbunatatesc memoria

Creierul este unul dintre organele cele mai “gurmande” si cand vine vorba de grasimi trebuie sa ii oferim numai pe cele de calitate. Acizii grasi omega 3 (sau grasimile bune) sunt esentiali pentru bunul mers al sistemului nervos, fiind responsabili de protejarea si hranirea neuronilor. In acest fel memoria de scurta si cea de lunga durata sunt imbunatatite iar studiile efectuate pe persoanele care au o alimentatie bogata in acizi grasi omega 3 au aratat ca acestia participa in mod direct la preventia bolilor nervoase degenerative. Sursele cele mai bune de acizi omega 3 sunt: semintele si uleiul de in, nucile, alunele, pestele si uleiul de peste. In alta ordine de idei, un creier sanatos care functioneaza la parametrii maximi depinde de o vascularizatie corecta. Acest lucru se poate realiza prin evitarea grasimilor de origine animala (grasimi saturate) care sunt periculoase deoarece se pot depune la nivelul vaselor mari sau mici, impiedicand astfel circulatia sangelui catre organe si implicit si catre creier.
 
Fructele-cocktail pentru memoria buna

In principiu toate fructele proaspete contin vitamine si minerale cu rol antioxidant, aceste substante ajutand enorm celula nervoasa. Radicalii liberi sunt substante nocive care intra in organism prin intermediul alimentatiei, a poluarii sau a obiceiurilor nesanatoase (de exemplu: fumatul) si care produc un stres oxidativ asupra tuturor celulelor din organism si implicit si asupra neuronilor. Pentru a contracara efectele negative ale acestora este nevoie de cat mai multi antioxidanti, sursele de baza ale acestora fiind fructele. Printre acestea cele mai bogate in vitamine si minerale esentiale pentru celula nervoasa sunt: afinele, murele, zmeura, ananasul, citricele, kiwi si merele.
 
Ciocolata neagra imbunatateste memoria

Cateva patratele de ciocolata neagra (cu cat mai mare concentratia de cacao, cu atat mai bine) consumate zilnic pot produce o descarcare importanta de endorfine, substante responsabile de transmiterea semnalelor nervoase, care se mai numesc si molecule fericirii datorita senzatiei de bine pe care o produc. In acest fel este stimulata capacitatea de concentrare si este imbunatatita memoria. De asemenea, ciocolata neagra contine substante antioxidante care dupa cum am explicat mai sus au un rol important in mentinerea sanatatii celulei nervoase.
 

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva




Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia unei memorii de invidiat"

10 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia unei memorii de invidiat"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

5 motive pentru care consumul de cafea e sanatos pentru organismul tau

5 motive pentru care consumul de cafea e sanatos pentru organismul tau

de AlegeSanatos.ro 05 Oct 2018

Cafeaua e o bautura gustoasa si energizanta, care isi face repede loc in rutina noastra de zi cu zi, in special in prima parte a zilei, cand ne trezim din somn. Ne obisnuim repede sa consumam cafea, iar aceasta devine o parte esentiala a ritualului nostru de dimineata [detalii]

Tipuri de lecitina. Cate exista si ce beneficii ofera

Tipuri de lecitina. Cate exista si ce beneficii ofera

de Laura Galescu 20 Sep 2018

Ce este, de fapt, lecitina? E un grup de substante grase din tesuturile vegetale si animale, fiind esentiala pentru buna functionare biologica. O forma comerciala de lecitina este folosita in mod obisnuit in prepararea alimentelor, cosmeticelor si medicamentelor, deoarece prelungeste termenul de valabilitate si actioneaza ca emulgator. Suplimentele cu lecitina pot fi de asemenea utilizate pentru a trata problemele digestive si colesterolul ridicat si pentru a preveni aparitia canalelor de lapte infundate in timpul alaptarii. [detalii]

Sauna si beneficiile sale pentru organism

Sauna si beneficiile sale pentru organism

de Raluca Garbea 10 Sep 2018

Sauna ofera numeroase beneficii pentru sanatate, printre care - imbunatatirea circulatiei sangelui, stimularea sistemului imunitar, ameliorarea tulburarilor de somn si asa mai departe. [detalii]

Trucuri care te vor ajuta sa te feresti de canicula

Trucuri care te vor ajuta sa te feresti de canicula

de Raluca Garbea 30 Aug 2018

Temperaturile ridicate iti pot da batai de cap, mai ales in timpul verii. In asemenea conditii, trebuie sa eviti expunerea prelungita la soare intre orele 11:00 si 18:00. [detalii]

Cu ce poti inlocui zaharul

Cu ce poti inlocui zaharul

de Laura Galescu 21 Aug 2018

Majoritatea oamenilor consuma mult mai mult zahar decat are nevoie organismul. Reducerea zaharului din alimentatie a devenit o prioritate pentru mentinerea sanatatii. Din fericire, exista alternative naturale, mai putin calorice si mai sanatoase. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016