Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentatia unei memorii de invidiat

de AlegeSanatos.ro 27 Aug 2012

Alimentatia unei memorii de invidiat

Este dovedit stiintific faptul ca persoanele care isi supravegheaza in mod atent alimentatia au o memorie si o putere de concentrare net superioare si sunt protejate impotriva dementei senile si a bolii Alzheimer (afectiuni grave care afecteaza memoria).

Capacitatea de concentrare si o memorie buna sunt semne ale faptului ca atat creierul, cat si restul organismului functioneaza la parametrii maximi. Chiar daca multi oameni cauta sa-si imbunatateasca memoria cu ajutorul medicamentelor de tot felul trebuie mentionat faptul ca alimentatia echilibrata are un impact extrem de important asupra sistemului nervos si implicit asupra memoriei. Alegerea atenta a alimentelor poate incetini procesul de imbatranire celulara, in general si al celulei nervoase, in special.
 
″Grasimile bune″ imbunatatesc memoria

Creierul este unul dintre organele cele mai “gurmande” si cand vine vorba de grasimi trebuie sa ii oferim numai pe cele de calitate. Acizii grasi omega 3 (sau grasimile bune) sunt esentiali pentru bunul mers al sistemului nervos, fiind responsabili de protejarea si hranirea neuronilor. In acest fel memoria de scurta si cea de lunga durata sunt imbunatatite iar studiile efectuate pe persoanele care au o alimentatie bogata in acizi grasi omega 3 au aratat ca acestia participa in mod direct la preventia bolilor nervoase degenerative. Sursele cele mai bune de acizi omega 3 sunt: semintele si uleiul de in, nucile, alunele, pestele si uleiul de peste. In alta ordine de idei, un creier sanatos care functioneaza la parametrii maximi depinde de o vascularizatie corecta. Acest lucru se poate realiza prin evitarea grasimilor de origine animala (grasimi saturate) care sunt periculoase deoarece se pot depune la nivelul vaselor mari sau mici, impiedicand astfel circulatia sangelui catre organe si implicit si catre creier.
 
Fructele-cocktail pentru memoria buna

In principiu toate fructele proaspete contin vitamine si minerale cu rol antioxidant, aceste substante ajutand enorm celula nervoasa. Radicalii liberi sunt substante nocive care intra in organism prin intermediul alimentatiei, a poluarii sau a obiceiurilor nesanatoase (de exemplu: fumatul) si care produc un stres oxidativ asupra tuturor celulelor din organism si implicit si asupra neuronilor. Pentru a contracara efectele negative ale acestora este nevoie de cat mai multi antioxidanti, sursele de baza ale acestora fiind fructele. Printre acestea cele mai bogate in vitamine si minerale esentiale pentru celula nervoasa sunt: afinele, murele, zmeura, ananasul, citricele, kiwi si merele.
 
Ciocolata neagra imbunatateste memoria

Cateva patratele de ciocolata neagra (cu cat mai mare concentratia de cacao, cu atat mai bine) consumate zilnic pot produce o descarcare importanta de endorfine, substante responsabile de transmiterea semnalelor nervoase, care se mai numesc si molecule fericirii datorita senzatiei de bine pe care o produc. In acest fel este stimulata capacitatea de concentrare si este imbunatatita memoria. De asemenea, ciocolata neagra contine substante antioxidante care dupa cum am explicat mai sus au un rol important in mentinerea sanatatii celulei nervoase.
 

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia unei memorii de invidiat"

5 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia unei memorii de invidiat"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Zumba, metoda distractiva pentru arderea caloriilor si tonifierea organismului

Zumba, metoda distractiva pentru arderea caloriilor si tonifierea organismului

de Alege Sanatos 09 Iun 2017

Exercitiul fizic, in orice forma, ar trebui sa faca parte din rutina noastra zilnica, fara niciun fel de compromis. Ideal este sa ne bucuram de activitatea pe care o alegem si sa savuram beneficiile pe care le aduce calitatii vietii. Iar Zumba este un exemplu bun de activitate fizica care ne ofera, pe langa portia de cardio necesara zilnic, si distractie si reprezinta o activitate propice pentru socializare. [detalii]

Detoxifierea, cheia functionarii optime a organismului

Detoxifierea, cheia functionarii optime a organismului

de Elena-Alina Constantinescu 06 Iun 2017

Prajiturile, mancarea bogata in grasimi, aportul redus de fibre, legume si fructe sunt cauze ale simptomelor de oboseala. Depozitarea toxinelor in organism determina incetinirea metabolismului, impiedicand oxigenarea sangelui si asimularea depozitelor de grasime. [detalii]

Yoga si meditatia: 5 beneficii asupra creierului

Yoga si meditatia: 5 beneficii asupra creierului

de Alege Sanatos 30 Mai 2017

Dana Tupa, unul dintre cei mai cunoscuti profesori de yoga din Romania, afirma ca este deja demonstrat stiintific ca practicarea yoga in mod regulat, cel putin o data pe saptamana, are capacitatea extraordinara de a imbunatati sanatatea emotionala si de scadea raspunsul creierului la factorii de stres. [detalii]

4 metode pentru a combate astenia de primavara

4 metode pentru a combate astenia de primavara

de Alege Sanatos 28 Apr 2017

Te simti obosita, ai dureri inexplicabile de cap si nu te poti concentra? Medicii spun ca, in ultima perioada, foarte multe persoane acuza stari de slabiciune, lipsa tonusului, scaderea formei fizice. Primavara este unul dintre anotimpurile care dau cele mai mari batai de cap persoanelor cu sensibilitate ridicata si un sistem imunitar scazut. Corina Zugravu, Presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie, ofera cateva recomandari pentru a trata aceasta problema si a reveni la un stil de viata activ si sanatos: [detalii]

Unde petrec romanii minivacanta de 1 Mai?

Unde petrec romanii minivacanta de 1 Mai?

de Elena-Alina Constantinescu 27 Apr 2017

3 din 5 angajati care vor avea liber de 1 Mai vor petrece minivacanta din acest weekend acasa, cu familia si prietenii, sau in aer liber, iar cei mai multi dintre ei vor aloca un buget de sub 200 de lei de persoana pentru activitatile planificate, arata un studiu realizat recent. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.