Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ce mancam seara pentru un somn linisit- Top 7 alimente recomandate inainte de culcare

de AlegeSanatos.ro 01 Iul 2019

Tags: alimente somn melatonina


Ce mancam seara pentru un somn linisit- Top 7 alimente recomandate inainte de culcare

Uneori ne dorim sa avem un somn cat mai linistit, iar acest lucru se poate intampla si fara sa luam pastile. Este suficient sa incercam o serie de alimente care ne pot ajuta sau chiar ne pot induce o stare de somn. Asa numitele "alimente somnifere", chiar daca efectul lor nu este atat de drastic. Iata 7 alimente care ne pot ajuta sa dormim mai bine si mai profund.

 
1. Ciresele. Atat sub forma de fructe, cat si sub forma de ceai, ciresele ne ajuta sa dormim pentru ca ne creste nivelul de melatonina din orgamism. Aceasta este un hormon derivat din serotonina si are un rol extrem de important in obtinerea unui somn odihnitor. Asadar, o mana de cirese mancate seara pot face minuni.
 
2. Bananele. Acestea contin magneziu si potasiu in cantitati destul de mari, ceea ce inseamna un relaxant natural pentru creier si muschi. In plus, bananele contin si vitamina B6, care ajuta la cresterea nivelului de serotonina. Impreuna cu serotonina se obtine si relaxarea care ne aduce un somn mai odihnitor.
 
3. Pestele. Consumul de peste ajuta si el la cresterea nivelului e vitamina B6, ceea ce inseamna, din nou, o crestere a productiei e melatonina in corp, de unde si un somn linistit si profund.
 
4. Mierea. Consumul de miere aduce cu sine ridicarea nivelului de glucoza din corp, ceea ce inseamna scaderea nivelului de orexina, substanta responsabila de "vigilenta" si atentie. Astfel vom avea parte de somn mai rapid. Nu trebuie, insa, sa exageram, pentru ca un consum ridicat de miere poate sa atraga alt tip de probleme, de aceea este recomandat maximum o lingurita.
 
5. Pastele. Pe acelasi model ca si dulciurile, pastele ne ajuta sa crestem rapid nivelul de glucoza din sange. Asta inseamna ca si energia noastra creste repede, insa se si pierde la fel de repede. De aceea, dupa consumul de paste vom avea parte de oboseala si dorinta de somn.
 
6. Strugurii. Acesta este singurul fruct care contine melatonina, despre care am stabilit deja ca este resonsabila cu somnul si odihna. Este suficient sa adaugam cateva boabe de struguri in dieta si vom simti rapid diferenta.
 
7. Laptele. Acesta este remediul cel mai cunoscut pentru un somn linisit, folosit cu succes atat la copii cat si la adulti. O cana de lapte cald inainte de culcare ne mareste aportul de triptofan, cu efect sedativ, si reprezinta o sursa excelenta de calciu, ce ajuta la reglarea productiei de melatonina.
 
Nu uitati faptul ca, daca vreti sa aveti parte de un somn linistit este bine sa evitati anumite alimente ce au efect contrar. Dintre acestea amintim alcoolul, cofeina si alimentele bogate in grasimi.




Spune-ne opinia ta despre
"Ce mancam seara pentru un somn linisit- Top 7 alimente recomandate inainte de culcare"

2 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ce mancam seara pentru un somn linisit- Top 7 alimente recomandate inainte de culcare"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cum imbunatateste apa performantele sportive?

Cum imbunatateste apa performantele sportive?

de AlegeSanatos.ro 25 Sep 2019

Un element esential de care trebuie sa se tina cont in timpul activitatilor sportive este hidratarea, de care poate depinde in mare masura reusita unui antrenament sau succesul intr-o competitie. Aproximativ 70% din corpul uman este reprezentat de apa, lichid vital pentru desfasurarea fiecarei reactii din organism, indiferent daca vorbim de sportivi amatori, profesionisti sau chiar de persoane sedentare. [detalii]

Cum se produce vinul in 5 pasi simpli

Cum se produce vinul in 5 pasi simpli

de AlegeSanatos.ro 25 Sep 2019

Bem vin la orice ocazie speciala, insa nu ne intrebam din ce anume este produs si care este procesul prin care el se realizeaza. Vinul se face de mii de ani si este preferatul multor popoare. Astfel ca intreaga desfasurare a constructiei lui a devenit o arta si o stiinta exacta, care implica atat dedicatie, cat si cunoastere detaliata a procesului. [detalii]

5 gadgeturi pentru o viata sanatoasa

5 gadgeturi pentru o viata sanatoasa

de AlegeSanatos.ro 14 Iun 2019

Stilul de viata pe care majoritatea oamenilor il abordeaza in aceasta perioada este unul foarte riscant pentru sanatatea noastra. Petrecem foarte mult timp cu ochii atintiti in ecrane, suntem tot mai sedentari, in majoritatea orelor de pe parcursul zilei suntem feriti de lumina naturala, iar alimentatia echilibrata este o provocare dificil de gestionat. Totusi, tehnologia nu ajuta numai la inlesnirea activitatilor lucrative sau cotidiene, ci poate fi utila si atunci cand vine vorba de implementarea unui stil de viata sanatos. La ce gadgeturi ai putea apela? [detalii]

Cafeaua este sanatoasa, insa nu uita ca trebuie consumata cu moderatie. Iata de ce!

Cafeaua este sanatoasa, insa nu uita ca trebuie consumata cu moderatie. Iata de ce!

de Raluca Garbea 12 Iun 2019

Iubitorilor de cafea, bucurati-va! Un nou studiu arata ca poti sa bei o cafea in fiecare zi fara a spori rigiditatea arterelor - un factor de risc pentru atacul de cord si accidentul vascular cerebral. [detalii]

3 greseli din stilul tau de viata care te imbatranesc

3 greseli din stilul tau de viata care te imbatranesc

de Raluca Garbea 30 Mai 2019

Orice persoana vrea sa isi pastreze tineretea pentru mai mult timp, insa este posibil sa faci anumite greseli ce nu te ajuta deloc in acest sens, dimpotriva. Descopera in articol care sunt greselile din stilul tau de viata care te imbatranesc! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016