Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cele mai frecvente intrebari pe care si le pun viitoarele mamici

de AlegeSanatos.ro 23 Aug 2012

Cele mai frecvente intrebari pe care si le pun viitoarele mamici

Chiar daca in momentul de fata se gasesc peste tot informatii legate de sarcina si de perioada postnatala, multe dintre femei sunt supuse unui stres imens in momentul in care se confrunta cu zeci de sfaturi si date auzite sau citite pe net sau in cartile de specialitate.

Le este astfel extrem de greu sa discearna care sunt informatiile corecte si potrivite pentru ele si pentru cel mic. In cele ce urmeaza vrem sa va prezentam raspunsurile la cateva dintre cele mai frecvente intrebari pe care si le pun viitoarele mamici.

1.Tocmai am aflat ca sunt insarcinata insa planificasem cu ceva timp in urma o calatorie cu avionul. Din calculele facute rezulta ca aceasta s-ar desfasura prin saptamana a  22-a de sarcina. Mai pot pleca in aceasta situatie?

Daca va luati toate mijloacele de precautie si daca aveti grija sa mergeti la medicul ginecolog periodic, neaparat inainte de a pleca in calatorie (pentru un control amanuntit) si daca nu sunt probleme cu evolutia sarcinii,  nu ar trebui sa va faceti griji in ceea ce priveste zborul cu avionul. Companiile aeriene sunt destul de stricte cand vine vorba de femeile insarcinate, fiind interzis zborul celor care au o sarcina peste saptamana 32 si cerand de cele mai multe ori un certificat de la medicul ginecolog in cazul sarcinilor mai mici de 27 de saptamani.

Cea mai mare grija in timpul zborului este tromboza venoasa profunda (formarea unui cheag de sange la nivelul venelor membrelor inferioare datorita lipsei de miscare). Aceasta este o complicatie rara care poate fi evitata daca va asigurati un loc spre culoarul principal, la margine, pentru a avea mai mult loc si pentru a va putea misca in voie. De asemenea, in timpul zborului femeile insarcinate trebuie sa bea cat mai multa apa pentru a evita o posibila deshidratare.

2. Sunt o femeie activa care merge de 3 ori pe saptamana la sala. Mai pot avea un astfel de program de antrenament dupa ce raman insarcinata?

Sportul in timpul sarcinii este recomandat, fiind de mare ajutor atat pentru viitoarea mama cat si pentru fat. Practicarea unei activitati fizice ajuta la imbunatatirea circulatiei, la diminuarea durerilor articulare si la prevenirea sporului ponderal exagerat. Ar fi bine ca femeile insarcinate sa practice exercitii de relaxare musculara timp de 30 de minute pe zi, fiind de preferat evitarea efectuarii exercitiilor dificile de aerobic sau utilizarea aparatelor de fitness.

Incepand din luna a 5-a ar fi indicat ca toate viitoarele mamici sa evite sporturile suprasolicitante, sa scada intensitatea exercitiilor fizice, sa practice o incalzire fizica temeinica si sa aleaga acele activitati sportive care nu implica riscuri. Dintre acestea amintim: inotul, mersul pe jos si exercitiile pentru tonifierea musculaturii abdominale si fesiere.

3.Cat ar trebui sa ma ingras in timpul sarcinii ?

In general cresterea in greutate este gradata, sporul ponderal cel mai mare realizandu-se in ultimele 2 luni. Obiceiurile alimentare, greutatea de la care s-a pornit si metabolismul fiecarei femei face ca aceasta crestere in greutate sa difere de la caz la caz, insa chiar si asa o viitoare mamica sanatoasa trebuie sa ia in greutate intre 10 si 13 kg in timpul celor 9 luni.

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai frecvente intrebari pe care si le pun viitoarele mamici"

6 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai frecvente intrebari pe care si le pun viitoarele mamici"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cum sa faci chiftelute de dovlecei la cuptor

Cum sa faci chiftelute de dovlecei la cuptor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Nov 2016

Bogat in fibre, in potasiu si apa, dovlecelul are proprietati diuretice si se digera foarte usor. Este un aliment indicat in gastrite, ulcere si alte afectiuni ale aparatului digestiv. [detalii]

Ce trebuie sa stii despre chipsurile din comert

Ce trebuie sa stii despre chipsurile din comert

de Elena-Alina Constantinescu 10 Nov 2016

Una dintre cele mai controversate teme de discutie din ultima vreme este obezitatea la copii. Principalii responsabili pentru cresterea ratei obezitatii sunt dietele nesanatoase, in combinatie cu lipsa activitatii fizice, sau altfel spus, un dezechilibru intre aportul caloric si caloriile consumate. Cu cat acest dezechilibru are loc pe o perioada mai mare de timp, cu atat creste riscul aparitiei obezitatii. [detalii]

Vrei sa scapi de anxietate si stres? Iata cele mai bune alimente!

Vrei sa scapi de anxietate si stres? Iata cele mai bune alimente!

de Elena-Alina Constantinescu 09 Nov 2016

Esti trista, obosita, agitata, stresata? Medicii nutritionisti sustin ca starile de spirit pot fi imbunatatite si starea permanenta de oboseala, despresia, stresul si anxietatea pot fi combatute daca se urmeaza o dieta echilibrata si sanatoasa. Iata alimentele care ajuta organismul sa faca fata situatiilor stresante: [detalii]

Cafeaua imbunatateste starea de spirit

Cafeaua imbunatateste starea de spirit

de Elena-Alina Constantinescu 17 Aug 2016

Aroma cafelei iti provoaca instantaneu o stare de bine, iti da energie pentru desfasurarea activitatilor de zi cu zi. [detalii]

3 bauturi care iti pot mentine inima sanatoasa

3 bauturi care iti pot mentine inima sanatoasa

de Elena-Alina Constantinescu 05 Iul 2016

Un sistem cardiovascular sanatos este deosebit de important pentru functionalitatea intregului organism. Cu ajutorul inimii, sangele este pompat in toate celulule si organele corpului. Acest organ poate dezvolta insa destul de rapid boli cardiovasculare, asa ca, pentru a-l mentine sanatos, trebuie urmata si o dieta corespunzatoare. Aceasta dieta, pe langa alimente cu nutrienti valorosi, trebuie sa prevada si un aport de lichide care sa asigure hidratarea adecvata a organismului. Pe langa apa, medicii specialisti recomanda alte trei tipuri de bauturi care odata consumate pot contribui la mentinerea unei inimi sanatoase. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.