Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cele mai frecvente intrebari pe care si le pun viitoarele mamici

de AlegeSanatos.ro 23 Aug 2012

Cele mai frecvente intrebari pe care si le pun viitoarele mamici

Chiar daca in momentul de fata se gasesc peste tot informatii legate de sarcina si de perioada postnatala, multe dintre femei sunt supuse unui stres imens in momentul in care se confrunta cu zeci de sfaturi si date auzite sau citite pe net sau in cartile de specialitate.

Le este astfel extrem de greu sa discearna care sunt informatiile corecte si potrivite pentru ele si pentru cel mic. In cele ce urmeaza vrem sa va prezentam raspunsurile la cateva dintre cele mai frecvente intrebari pe care si le pun viitoarele mamici.

1.Tocmai am aflat ca sunt insarcinata insa planificasem cu ceva timp in urma o calatorie cu avionul. Din calculele facute rezulta ca aceasta s-ar desfasura prin saptamana a  22-a de sarcina. Mai pot pleca in aceasta situatie?

Daca va luati toate mijloacele de precautie si daca aveti grija sa mergeti la medicul ginecolog periodic, neaparat inainte de a pleca in calatorie (pentru un control amanuntit) si daca nu sunt probleme cu evolutia sarcinii,  nu ar trebui sa va faceti griji in ceea ce priveste zborul cu avionul. Companiile aeriene sunt destul de stricte cand vine vorba de femeile insarcinate, fiind interzis zborul celor care au o sarcina peste saptamana 32 si cerand de cele mai multe ori un certificat de la medicul ginecolog in cazul sarcinilor mai mici de 27 de saptamani.

Cea mai mare grija in timpul zborului este tromboza venoasa profunda (formarea unui cheag de sange la nivelul venelor membrelor inferioare datorita lipsei de miscare). Aceasta este o complicatie rara care poate fi evitata daca va asigurati un loc spre culoarul principal, la margine, pentru a avea mai mult loc si pentru a va putea misca in voie. De asemenea, in timpul zborului femeile insarcinate trebuie sa bea cat mai multa apa pentru a evita o posibila deshidratare.

2. Sunt o femeie activa care merge de 3 ori pe saptamana la sala. Mai pot avea un astfel de program de antrenament dupa ce raman insarcinata?

Sportul in timpul sarcinii este recomandat, fiind de mare ajutor atat pentru viitoarea mama cat si pentru fat. Practicarea unei activitati fizice ajuta la imbunatatirea circulatiei, la diminuarea durerilor articulare si la prevenirea sporului ponderal exagerat. Ar fi bine ca femeile insarcinate sa practice exercitii de relaxare musculara timp de 30 de minute pe zi, fiind de preferat evitarea efectuarii exercitiilor dificile de aerobic sau utilizarea aparatelor de fitness.

Incepand din luna a 5-a ar fi indicat ca toate viitoarele mamici sa evite sporturile suprasolicitante, sa scada intensitatea exercitiilor fizice, sa practice o incalzire fizica temeinica si sa aleaga acele activitati sportive care nu implica riscuri. Dintre acestea amintim: inotul, mersul pe jos si exercitiile pentru tonifierea musculaturii abdominale si fesiere.

3.Cat ar trebui sa ma ingras in timpul sarcinii ?

In general cresterea in greutate este gradata, sporul ponderal cel mai mare realizandu-se in ultimele 2 luni. Obiceiurile alimentare, greutatea de la care s-a pornit si metabolismul fiecarei femei face ca aceasta crestere in greutate sa difere de la caz la caz, insa chiar si asa o viitoare mamica sanatoasa trebuie sa ia in greutate intre 10 si 13 kg in timpul celor 9 luni.

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai frecvente intrebari pe care si le pun viitoarele mamici"

9 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai frecvente intrebari pe care si le pun viitoarele mamici"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

4 metode pentru a combate astenia de primavara

4 metode pentru a combate astenia de primavara

de Alege Sanatos 28 Apr 2017

Te simti obosita, ai dureri inexplicabile de cap si nu te poti concentra? Medicii spun ca, in ultima perioada, foarte multe persoane acuza stari de slabiciune, lipsa tonusului, scaderea formei fizice. Primavara este unul dintre anotimpurile care dau cele mai mari batai de cap persoanelor cu sensibilitate ridicata si un sistem imunitar scazut. Corina Zugravu, Presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie, ofera cateva recomandari pentru a trata aceasta problema si a reveni la un stil de viata activ si sanatos: [detalii]

Unde petrec romanii minivacanta de 1 Mai?

Unde petrec romanii minivacanta de 1 Mai?

de Elena-Alina Constantinescu 27 Apr 2017

3 din 5 angajati care vor avea liber de 1 Mai vor petrece minivacanta din acest weekend acasa, cu familia si prietenii, sau in aer liber, iar cei mai multi dintre ei vor aloca un buget de sub 200 de lei de persoana pentru activitatile planificate, arata un studiu realizat recent. [detalii]

Limbajul non-verbal: 6 gesturi care ne tradeaza gandurile

Limbajul non-verbal: 6 gesturi care ne tradeaza gandurile

de Alege Sanatos 12 Apr 2017

Un studiu din anii ’70, realizat de Dr. A. Mehrabian, valabil pana in zilele noastre, arata ca, in procesul nostru de comunicare cu cei din jur, doar 7% reprezinta limbajul verbal, la care se adauga 38% comunicarea paraverbala (variatii ale vocii, intonatia, viteza cu care vorbim, pauzele etc.). Cel mai mare procent, 55%, il reprezinta limbajul non-verbal, in principiu fiind vorba de limbajul trupului. [detalii]

Sportul reduce starile de anxietate si depresie

Sportul reduce starile de anxietate si depresie

de Alege Sanatos 31 Mar 2017

Intr-o lume in care tehnologia ne permite sa comunicam cu persoane aflate in orice punct al planetei, paradoxal, oamenii se simt din ce in ce mai singuri si sunt tot mai predispusi sa intre in depresie. [detalii]

6 exercitii de yoga care te ajuta sa slabesti

6 exercitii de yoga care te ajuta sa slabesti

de Alege Sanatos 14 Mar 2017

Sedentarismul, alimentatia dezechilibrata, stresul si nerespectarea orelor de somn reprezinta principalele motive pentru cresterea in greutate. Pentru a ne tonifia musculatura si a pierde sanatos in greutate, specialistii ne recomanda sa practicam yoga. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.