Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Combateti stresul si grijile incepand de dimineata

de AlegeSanatos.ro 20 Sep 2012

Combateti stresul si grijile incepand de dimineata

Nimic nu este mai dificil decat gestionarea cantitatii de stres cu care venim in contact in fiecare zi

                    
Nimic nu este mai dificil decat gestionarea cantitatii de stres cu care venim in contact in fiecare zi. Pentru unele persoane stresul poate reprezenta un factor motivational insa pentru marea majoritate acesta poate provoca adevarate drame interioare care se pot rasfrange si asupra sanatatii organismului si a mintii. Fie ca este vorba despre problemele si tensiunile din familie fie ca sarcinile de la servici va coplesesc, stresul acumulat pe termen lung va poate afecta viata din toate punctele de vedere.

Va este probabil cunoscuta senzatia neplacuta pe care o resimtiti atunci cand va treziti dimineata cu gandul la inca o zi interminabila la munca sau la scoala. Cu totii avem astfel de dimineti insa in momentul in care lipsa de entuziasm si grijile se acumuleaza si cand fiecare dimineata devine un cosmar este momentul pentru schimbari si pentru luarea unor decizii cu privire la modificarea stilului de viata.

Faceti ordine pe raftul cu griji si probleme personale

Este o realitate faptul ca toti ne confruntam mai devreme sau mai tarziu cu griji de ordin sentimental sau material. In momentul in care stresul si grija zilei de maine ne acapareaza toata atentia si energia si cand noptile devin albe din cauza gandurilor negre este clar ca trebuie luate masuri. Primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa va puneti intrebarea daca aveti puterea si capacitatea de a rezolva singur problema cu care va confruntati.

Cu totii avem limite si nu este nici o rusine daca recunoasteti ca sunteti depasit(a) si ca aveti nevoie de ajutor. Nu are nici o importanta din partea cui vine ajutorul (familie, prieteni, psiholog) atata timp cat problema se rezolva si va puteti recapata increderea si echilibrul interior. In al doilea rand incercati pe cat posibil sa nu va mai framantati seara inainte de culcare si sa nu verbalizati problemele si grijile in aceasta parte din zi deoarece in acest fel va indreptati cu pasi siguri catre insomnie. Este adevarat ca noaptea este un sfetnic bun insa daca veti sta sa va framantati in fiecare noaptea va veti trezi dimineata obosit si se va crea un cerc vicios din care nu veti mai putea iesi.

Incepeti ziua cu un plan de bataie

Langa un mic dejun consistent si o cana apetisanta de cafea merge de minune o lista cu lucrurile pe care trebuie sa le rezolvati. Cu cat veti fi mai organizat(a) cu atat va fi mai usor sa faceti fata stresului si grijilor zilnice. Inainte de a face lista cu obiective de realizat in ziua respectiva incercati sa fiti realist(a) in ceea ce priveste posibilitatea rezolvarii diverselor probleme. In caz contrar riscati sa intocmiti o lista kilometrica din care nu veti putea rezolva decat o parte, lucru ce va poate lasa senzatia de frustrare si esec.

Alocati timp activitatilor favorite

Oricat de ocupat ati fi la servici sau legat de problemele familiale nu uitati sa investiti si in dumneavoastra. Cea mai eficienta metoda de a lupta cu stresul zilnic este de a va aloca zilnic timp pentru activitatile favorite. Fie ca este vorba de o baie cu uleiuri relaxante, sau de jumatate de ora de lectura la cafeaua de dimineata, veti simti ca bateriile va sunt pline si ca sunteti capabil(a) sa dati piept cu grijile de peste zi. Si nu in ultimul rand la sfarsit de saptamana faceti plimbari lungi si iesiti in parc. Aerul curat, verdeata, spatiile largi si veselia din jur va vor da energia de care aveti nevoie pentru a infrunta o noua saptamana.

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Combateti stresul si grijile incepand de dimineata"

9 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Combateti stresul si grijile incepand de dimineata"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sapte greseli in aranjarea parului care te fac sa arati mai in varsta

Sapte greseli in aranjarea parului care te fac sa arati mai in varsta

de Viorica Ghinea 04 Iul 2017

Nimic nu se compara cu sentimentul pe care il ai atunci cand incerci o coafura sau o tunsoare noua ori cand aplici un nou strat de vopstea. Din nefericire, nu toate alegerile legate de aranjarea parului te avantajeaza. Unele dintre acestea te imbatranesc cu pana la 10 ani. Daca nu iti permiti mereu sa iti lasi podoaba capilara pe mana unui specialist in domeniu, citeste sfaturile noastre de mai jos. [detalii]

Zumba, metoda distractiva pentru arderea caloriilor si tonifierea organismului

Zumba, metoda distractiva pentru arderea caloriilor si tonifierea organismului

de Alege Sanatos 09 Iun 2017

Exercitiul fizic, in orice forma, ar trebui sa faca parte din rutina noastra zilnica, fara niciun fel de compromis. Ideal este sa ne bucuram de activitatea pe care o alegem si sa savuram beneficiile pe care le aduce calitatii vietii. Iar Zumba este un exemplu bun de activitate fizica care ne ofera, pe langa portia de cardio necesara zilnic, si distractie si reprezinta o activitate propice pentru socializare. [detalii]

Detoxifierea, cheia functionarii optime a organismului

Detoxifierea, cheia functionarii optime a organismului

de Elena-Alina Constantinescu 06 Iun 2017

Prajiturile, mancarea bogata in grasimi, aportul redus de fibre, legume si fructe sunt cauze ale simptomelor de oboseala. Depozitarea toxinelor in organism determina incetinirea metabolismului, impiedicand oxigenarea sangelui si asimularea depozitelor de grasime. [detalii]

Yoga si meditatia: 5 beneficii asupra creierului

Yoga si meditatia: 5 beneficii asupra creierului

de Alege Sanatos 30 Mai 2017

Dana Tupa, unul dintre cei mai cunoscuti profesori de yoga din Romania, afirma ca este deja demonstrat stiintific ca practicarea yoga in mod regulat, cel putin o data pe saptamana, are capacitatea extraordinara de a imbunatati sanatatea emotionala si de scadea raspunsul creierului la factorii de stres. [detalii]

4 metode pentru a combate astenia de primavara

4 metode pentru a combate astenia de primavara

de Alege Sanatos 28 Apr 2017

Te simti obosita, ai dureri inexplicabile de cap si nu te poti concentra? Medicii spun ca, in ultima perioada, foarte multe persoane acuza stari de slabiciune, lipsa tonusului, scaderea formei fizice. Primavara este unul dintre anotimpurile care dau cele mai mari batai de cap persoanelor cu sensibilitate ridicata si un sistem imunitar scazut. Corina Zugravu, Presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie, ofera cateva recomandari pentru a trata aceasta problema si a reveni la un stil de viata activ si sanatos: [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.