Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum imbunatateste apa performantele sportive?

de AlegeSanatos.ro 25 Sep 2019

Tags: dozator apa hidratare


Cum imbunatateste apa performantele sportive?

Un element esential de care trebuie sa se tina cont in timpul activitatilor sportive este hidratarea, de care poate depinde in mare masura reusita unui antrenament sau succesul intr-o competitie. Aproximativ 70% din corpul uman este reprezentat de apa, lichid vital pentru desfasurarea fiecarei reactii din organism, indiferent daca vorbim de sportivi amatori, profesionisti sau chiar de persoane sedentare.

Pentru derularea normala a proceselor fiziologice, organismul nostru are nevoie de 2-3 litri de apa pe zi, iar aceasta cantitate trebuie suplimentata in cazul unui efort intens, asa cum sunt antrenamentele sau competitiile sportive.

Cu exceptia inotului, orice activitate sportiva care presupune un minim de efort fizic este insotita de transpiratie, iar acesta este principalul proces fiziologic raspunzator de deshidratare. Prin transpiratie se pierde o cantitate importanta de apa si saruri din organism, care trebuie permanent completata. In caz contrar, randamentul dat in timpul activitatii fizice se reduce considerabil, aparand chiar si probleme digestive. Cercetarile au dovedit ca pana si o deshidratare usoara poate avea efecte negative asupra performantei sportive, in special daca antrenamentul are loc in conditii de temperaturi ridicate.

Cum recunoastem primele semne ale deshidratarii?

  • Aparitia senzatiei de sete in timpul efortului constituie primul indiciu al deshidratarii. In acest caz, putem vorbi despre o deshidratare redusa, de doar 1-2 la suta din greutatea corporala. Odata cu aparitia acestei senzatii, organismul incepe sa aiba probleme si cu reglarea temperaturii, ceea ce are drept consecinta scaderea treptata a capacitatii de efort fizic. Sfatul profesionistilor este ca nu trebuie sa asteptati sa vi se faca sete in timpul activitatii fizice, ci este indicat sa consumati cu regularitate cantitati mici de apa, pentru a preveni aceasta senzatie.
  • In cazul deshidratarii mai severe, intre 3 si 5 la suta din greutatea corporala, performanta sportiva este afectata in mod semnificativ. In plus, gura se usuca, la fel si pielea, apare senzatia de greata si se instaleaza oboseala.
  • Culoarea urinei este un alt indicator al starii de deshidratare. Cu cat aceasta este mai inchisa la culoare, cu atat stadiul de deshidratare este mai avansat.
  • Nu in ultimul rand, semnele deshidratarii pot fi identificate si analizand aspectul limbii. Daca aceasta este umeda si lucioasa inseamna ca lucrurile sunt in ordine, insa un aspect aspru denota nevoia de hidratare. 

Cum ne hidratam corespunzator pentru performanta maxima?

Avand in vedere cele enumerate mai sus, este evident ca apa trebuie sa fie un „partener” care sa ne insoteasca la fiecare antrenament si la orice competitie. Fie ca e vorba despre amatori, fie ca e vorba despre profesionisti, hidratarea este elementul-cheie, iar dozatoarele de apa de la Romkor pot oferi solutia ideala, indiferent de sportul practicat si de intensitatea antrenamentului.

  • Hidratarea trebuie sa inceapa inaintea antrenamentului, asa ca beti suficienta apa cu cateva ore inainte de a merge la sala sau pe terenul de sport. Astfel, organismul va fi bine hidratat in momentul inceperii antrenamentului, iar senzatia de oboseala nu va aparea imediat.
  • Nu asteptati sa vi se faca sete, ci beti cu regularitate cantitati mici de apa pentru a va mentine organismul la un nivel optim de hidratare. Spre exemplu, in cazul alergatorilor, se recomanda consumul a 200 de mililitri de apa la fiecare 5 kilometri alergati.
  • In timpul activitatilor fizice de cel mult 30 de minute, nu este nevoie sa beti apa decat daca este foarte cald, insa este absolut necesar sa va hidratati la finalul antrenamentului.
  • Nici in timpul antrenamentelor cuprinse intre 30 si 60 de minute nu este absolut necesar consumul de lichide, dar la final se recomanda o bautura izotonica. Pe langa apa, o astfel de bautura contine si carbohidrati sub forma de glucoza, precum si diferite saruri, pentru a suplini substantele eliminate prin transpiratie.
  • Pentru activitatile intense, care pot dura pana la trei ore, se recomanda consumul cu regularitate a unei bauturi izotonice. De asemenea, si dupa incheierea activitatii trebuie consumata o astfel de bautura.
  • Aceeasi recomandare este valabila si pentru activitatile mai lungi de trei ore, cantitatea recomandata fiind de 30-60 de grame de carbohidrati pe ora.

Nu este indicat sa va hidratati cu bauturi energizante, care contin cofeina, element ce provoaca pierderi suplimentare de apa din organism. De asemenea, nu este recomandat nici sa consumati cafea, inainte sau dupa o activitate fizica, din aceeasi cauza. Aceeasi recomandare se aplica si in cazul bauturilor carbogazoase care contin cofeina.

Nici alcoolul nu este indicat! Desi o bere rece poate crea multora senzatia de potolire a setei si de revigorare, bauturile care contin alcool accelereaza procesul de deshidratare. Nu in ultimul rand, trebuie evitate inainte si dupa antrenament baile fierbinti, sauna si expunerea la soare, intrucat acestea stimuleaza transpiratia, grabind astfel deshidratarea.

 




Spune-ne opinia ta despre
"Cum imbunatateste apa performantele sportive?"

1 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum imbunatateste apa performantele sportive?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cum se produce vinul in 5 pasi simpli

Cum se produce vinul in 5 pasi simpli

de AlegeSanatos.ro 25 Sep 2019

Bem vin la orice ocazie speciala, insa nu ne intrebam din ce anume este produs si care este procesul prin care el se realizeaza. Vinul se face de mii de ani si este preferatul multor popoare. Astfel ca intreaga desfasurare a constructiei lui a devenit o arta si o stiinta exacta, care implica atat dedicatie, cat si cunoastere detaliata a procesului. [detalii]

Ce mancam seara pentru un somn linisit- Top 7 alimente recomandate inainte de culcare

Ce mancam seara pentru un somn linisit- Top 7 alimente recomandate inainte de culcare

de AlegeSanatos.ro 01 Iul 2019

Uneori ne dorim sa avem un somn cat mai linistit, iar acest lucru se poate intampla si fara sa luam pastile. Este suficient sa incercam o serie de alimente care ne pot ajuta sau chiar ne pot induce o stare de somn. Asa numitele "alimente somnifere", chiar daca efectul lor nu este atat de drastic. Iata 7 alimente care ne pot ajuta sa dormim mai bine si mai profund. [detalii]

5 gadgeturi pentru o viata sanatoasa

5 gadgeturi pentru o viata sanatoasa

de AlegeSanatos.ro 14 Iun 2019

Stilul de viata pe care majoritatea oamenilor il abordeaza in aceasta perioada este unul foarte riscant pentru sanatatea noastra. Petrecem foarte mult timp cu ochii atintiti in ecrane, suntem tot mai sedentari, in majoritatea orelor de pe parcursul zilei suntem feriti de lumina naturala, iar alimentatia echilibrata este o provocare dificil de gestionat. Totusi, tehnologia nu ajuta numai la inlesnirea activitatilor lucrative sau cotidiene, ci poate fi utila si atunci cand vine vorba de implementarea unui stil de viata sanatos. La ce gadgeturi ai putea apela? [detalii]

Cafeaua este sanatoasa, insa nu uita ca trebuie consumata cu moderatie. Iata de ce!

Cafeaua este sanatoasa, insa nu uita ca trebuie consumata cu moderatie. Iata de ce!

de Raluca Garbea 12 Iun 2019

Iubitorilor de cafea, bucurati-va! Un nou studiu arata ca poti sa bei o cafea in fiecare zi fara a spori rigiditatea arterelor - un factor de risc pentru atacul de cord si accidentul vascular cerebral. [detalii]

3 greseli din stilul tau de viata care te imbatranesc

3 greseli din stilul tau de viata care te imbatranesc

de Raluca Garbea 30 Mai 2019

Orice persoana vrea sa isi pastreze tineretea pentru mai mult timp, insa este posibil sa faci anumite greseli ce nu te ajuta deloc in acest sens, dimpotriva. Descopera in articol care sunt greselile din stilul tau de viata care te imbatranesc! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016